Forum > Algemeen Forum

Video's afspelen filmconcert

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
21-4-2010 19:42
@Fossalta:

Dat programma van jou spreekt me wel aan!
Ik ben sowieso voorstander van open source, en ik was zelf nog iets aan het zoeken om binnenkort ook "live" wat foto´s toe te voegen aan een presentatie.
Jouw initiatief lijkt me perfect... zou je het resultaat met me willen delen?

Groeten,
Joep

Edit: je wijzigingen/aanpassingen zijn toch ook te gebruiken voor de Linux variant hoop ik?
Niet goed, wel hard!
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
22-4-2010 09:56
Die aangepaste versie van XmBC spreekt ook mij wel aan! Nog even over VLC, ik kan geen optie vinden om de video op een extern scherm af te spelen...
Zit deze er wel in?
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
22-4-2010 10:50
Onder 't kopje Video, en dan Schermvullend video apparaat

Je moet nog wel even je instellingen goed zetten, anders blijf je de controls zien!
Ga naar Instellingen (voorkeuren op m'n mac)
Klik dan op Interface, en zet het vinkje 'Schermvullende besturing weergeven' uit.
Ga dan naar Video, en zet het vinkje 'Schermen zwart maken in beeldvullende weergave' ook uit.

Dan doet ie 't (hier iig) prima!
Ik hoor het wel als je nog vragen hebt!

Edit nummer 3!: Je (als je de titel van je bestand niet in beeld wilt hebben), even nog een vinkje weghalen!
Onder 't kopje Ondertitelingen en OSD even 'OSD activeren' uitzetten!
Nu ook op internet!
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
22-4-2010 16:05

dj_mvandis schreef:

Onder 't kopje Video, en dan Schermvullend video apparaat

Je moet nog wel even je instellingen goed zetten, anders blijf je de controls zien!
Ga naar Instellingen (voorkeuren op m'n mac)
Klik dan op Interface, en zet het vinkje 'Schermvullende besturing weergeven' uit.
Ga dan naar Video, en zet het vinkje 'Schermen zwart maken in beeldvullende weergave' ook uit.

Dan doet ie 't (hier iig) prima!
Ik hoor het wel als je nog vragen hebt!

Edit nummer 3!: Je (als je de titel van je bestand niet in beeld wilt hebben), even nog een vinkje weghalen!
Onder 't kopje Ondertitelingen en OSD even 'OSD activeren' uitzetten!
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Als ik nu wil wisselen van video, moet ik dan gewoon dubbelklikken op de nieuwe video op het scherm van mijn PC, en zie je daar ook niks van op de beamer?

Is het ook mogelijk om tussen door een foto oid op de beamer weer te geven wanneer er nummers gespeeld worden waarbij geen filmmateriaal nodig is?

Nogmaals en alvast bedankt!
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
22-4-2010 16:07
Gewoon die foto als achtergrond nemen, als je geen film draait zie je gewoon je achtergrond! wink ;)
Je Kan gewoon wisselen op je pc scherm, en dat gebeurt @ de beamer dan =)
Nu ook op internet!
RobbiedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2008
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 16
22-4-2010 16:10

dj_mvandis schreef:

Gewoon die foto als achtergrond nemen, als je geen film draait zie je gewoon je achtergrond! wink ;)
Je Kan gewoon wisselen op je pc scherm, en dat gebeurt @ de beamer dan =)
bedankt voor je hulp! Ik ga het zodra ik thuis ben meteen proberen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
23-4-2010 09:59

Fossalta schreef:

Ik ben voor een benefietconcert wat voorzien moet worden van videobeelden een aangepaste versie van XBMC aan het maken. Dit draait op een server met een goede videokaart
Goed als in "hij moet een uitgang hebben" wellicht (onder linux in ieder geval; windows zal wellicht zwaardere eisen stellen ;-)

Voor decoding van HD materiaal is het aan te raden een kaart te nemen die (onder linux) vdpau ondersteunt (oftewel een Nvidia van 3 jaar oud of jonger ;-). Doe je dát dan zijn er zelfs aan de processor geen eisen (behalve dan dat hij niet uit het stenen tijdperk moet komen (1GHZ of hoger)).

Er is ook een XBMC live variant (XBMC + Linux distibutie op één bootable CD'tje). Lekker handig als je eens wilt testen of het geschikt is voor je toepassing (geen installatie op harddisk nodig).

(Een fanatieke XBMC gebruiker (die nog steeds de W7MC interface een stuk mooier vind dan die van XBMC))
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
23-4-2010 10:44
Goed als in "hij moet een uitgang hebben" wellicht (onder linux in ieder geval; windows zal wellicht zwaardere eisen stellen ;-)
Goed als in dat hij directx 9 moet ondersteunen en het liefst met hardware decoder voor HD materiaal. Een FX5200 heeft moeite om 1280x1024 bij te houden (720p) maar een 8600GS doet het meer dan prima, die kan 1080p ook zonder problemen afspelen.
Er is ook een XBMC live variant (XBMC + Linux distibutie op één bootable CD'tje). Lekker handig als je eens wilt testen of het geschikt is voor je toepassing (geen installatie op harddisk nodig).
Inderdaad handig om mee te testen, maar voor echt gebruik iets minder interessant omdat je weer moeilijk moet gaan doen om instellingen e.d. op te slaan.
(Een fanatieke XBMC gebruiker (die nog steeds de W7MC interface een stuk mooier vind dan die van XBMC))
Skins is het woord dat je zoekt =)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)