Trussberekening
(600 reacties. Pagina 53 van 61)Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 6-4-2010 09:59 |
een vraagje van mijn kant, ik vond het volledig belachelijk en heb het dan ook gezegd, maar goed ik was puur kisten sjouwer en beetje filmen maar ik zeg het volgende: Een trussbrug op 2 zeer fatsoenlijke statieven, met 4 grote outriggers, maar omdat het teveel plek koste werden de achterste niet uitgeschoven "hij werd toch bijna tegen het plafond aan gezet. deze vond ik nog niet zo eng, waar kan hij heen vallen? naar achter, waar de muur is... zelfde show, nog een truss brug. voor een beamer. deze werd met dezelfde statieven vast gezet, maar dan maar met 2 outrigers. 1 naar achter en 1 opzij. het lijkt mij toch dat dit een absolute not-done is? | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 6-4-2010 10:28 |
3 poten gebruiken van een statief welke tegen een achterwand aanstaat wordt hier ook wel eens gedaan. 4de wordt wel gebruikt maar wordt onder het statief doorgeschoven. Meestal idd als er weinig plaats is op een podium en uitsluitend als het verantwoordt neerzetten is. 2 poten per statief gebruiken lijkt me geen pretje... Alleen al omdat er geen balans is zodat je veilig gevoel hebt bij het omhoogdraaien. Volgens mij staat het statief al van zichzelf scheef en instabiel, indien je slechts 2 poten gebruikt! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 6-4-2010 13:37 |
Trussbruggen waren wel gekoppeld toch met een ander trussje ertussen? Ik denk namelijk wel te weten welke show je over praat. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 6-4-2010 13:46 |
nee dat is niet het geval | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
DJ JBStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 24-10-2005 Laatste: 17-5-2010 Berichten: 191 | 8-4-2010 20:29 |
watje schreef: zelfde show, nog een truss brug. voor een beamer. deze werd met dezelfde statieven vast gezet, maar dan maar met 2 outrigers. 1 naar achter en 1 opzij.Sindsdien heb ik persoonlijk toch wel een nog grotere hekel gekregen aan het oneigenlijk gebruik van statieven. Als je zoiets ziet mag je direct de politie bellen voor poging tot doodslag. (*Fout lag niet bij Attak, maar bij een stompzinnig verhuurbedrijf.) | |
Lichtje erbij? | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 8-4-2010 22:46 |
DJ JB schreef: watje schreef: zelfde show, nog een truss brug. voor een beamer. deze werd met dezelfde statieven vast gezet, maar dan maar met 2 outrigers. 1 naar achter en 1 opzij.Sindsdien heb ik persoonlijk toch wel een nog grotere hekel gekregen aan het oneigenlijk gebruik van statieven. Als je zoiets ziet mag je direct de politie bellen voor poging tot doodslag. (*Fout lag niet bij Attak, maar bij een stompzinnig verhuurbedrijf.) edit: na navraag te hebben gedaan is er helemaal niets bekend. graag meer uitleg etc. | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 8-4-2010 23:34 |
Jurjen bedoeld Geuzenpop een jaar of twee terug. Toen liep jij inderdaad nog niet rond bij Atak. Vraag Robin of Thijs maar eens, die kunnen het je tot in detail vertellen (wij ook wel, maar niet via een forum). Simpel samengevat: truss brugje. Doodgehangen aan steels en tijdens bouw/breek ging het geheel met statieven omhoog en omlaag. Bij breek ging het mis, staalkabel van 1 van de statieven brak af waardoor het geheel een meter of 4 naar beneden klapte. Gevolg: collega net niet geraakt en mac250 gesmasht tegen de railing van het podium. //edit: Jurjen hoe is het met mijn foto's? | |
Vergeet niet te lachen | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 8-4-2010 23:39 |
De robin in kwestie had blijkbaar last van geheugenverlies en nu kan hij het zich weer herinneren, bedankt voor de info. even voor de duidelijkheid: de fout lag absoluut niet bij Robin, Thijs of een andere atakker! | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 9-4-2010 00:12 |
watje schreef: De robin in kwestie had blijkbaar last van geheugenverlies en nu kan hij het zich weer herinneren, bedankt voor de info.even voor de duidelijkheid: de fout lag absoluut niet bij Robin, Thijs of een andere atakker! De fout lag overduidelijk bij het onderhoud van het betreffende statief, en daarmee indirect dus bij de leverancier van dat statief. Alle betrokken partijen hebben daar lering uit getrokken en zo'n fout zal niet snel nog een keer voorkomen. Genoemde namen kunnen niet in verband gebracht worden met de betreffende leverancier. | |
Vergeet niet te lachen | |
DJ JBStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 24-10-2005 Laatste: 17-5-2010 Berichten: 191 | 9-4-2010 00:20 |
1 x bewerkt. Laatst door DJ JB op 9-4-2010 00:32 Onderhoud is inderdaad een ding, maar als de meneer (de leverancier dus) zijn huiswerk had gedaan mocht dit te lichte statief niet eens gebruikt worden voor die zware truss. Helemaal achterlijk als je je bedenkt dat ze 2 windups van een zwaarder kaliber aan de andere kant van het podium klaar hadden staan (al in de bakwagen) en ze gewoon te lui waren om ze eruit te halen.Ik had begrepen dat de leverancier niet meer terug mocht komen. @Mark: laten niet lang meer op zich wachten! | |
Lichtje erbij? |