Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders
(27 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 24-3-2010 22:06 |
Brandmelding in de rest van het gebouw is gewoon actief.. Er zijn ten alle tijden BAV'ers aanwezig en ik ben zelf ook nog wel in staat de brandweer te waarschuwen via het meldsysteem.. Het mag officieel ook niet.. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 24-3-2010 23:32 |
roystraver schreef: Brandmelding in de rest van het gebouw is gewoon actief.. Er zijn ten alle tijden BAV'ers aanwezig en ik ben zelf ook nog wel in staat de brandweer te waarschuwen via het meldsysteem..Het mag officieel ook niet.. Leg eens uit wat een BAVer is? Doe eens niet zo 'slim', en bedenk geen uitvluchten om toch je zin te krijgen. Geen rook is geen rook, jammer dan! | |
Alles komt goed.... | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 25-3-2010 01:24 |
DJ-Stijn schreef: Hallo Allemaal.In ons jongerencentrum / discotheek hebben wij afgelopen disco het pand moeten ontruimen doordat het brandallarm af ging. Ik vind het een beetje onzin om het nu te gaan verbieden terwijl we gewoon aanpassingen kunnen doen om het wel te voorkomen. Zolang dat niet is gebeurd zul je gewoon je machine niet kunnen gebruiken. Wat wil je dat wij daar aan toe voegen? | |
Maar dat is MIJN mening... | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 25-3-2010 08:24 |
Richard, ik probeer niet 'slim' te doen, ik wilde gewoon even melden hoe het gewoonlijks gaat op de locatie. Dit wordt niet door mijzelf besloten, maar door de concierge van de school.. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 25-3-2010 11:23 |
roystraver schreef: Richard, ik probeer niet 'slim' te doen, ik wilde gewoon even melden hoe het gewoonlijks gaat op de locatie. Dit wordt niet door mijzelf besloten, maar door de concierge van de school..Als ik jou was zou ik het maar eens hogerop zoeken, want als de concierge daar toestemming voor geeft is íe heel fout bezig. Waarschijnlijk is hij ook de bHv-er?!! Misschien, en ik zeg duidelijk 'misschien' kan je in overleg met brandweer én directie een gedeelte laten uitschakelen. In het verleden ook wel eens van die geintjes meegemaakt, maar toen was er wat te regelen. In dit geval moesten er een x- aantal extra BHVers in de feestruimte aanwezig zijn. | |
Alles komt goed.... | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 25-3-2010 11:48 |
Als er een ruimte uitgeschakeld wordt zal er te allen tijde een brandwacht aanwezig moeten zijn, dit is heel wat anders dan een BHV'er | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 25-3-2010 12:25 |
roystraver schreef: Tja, op onze school hebben wij hetzelfde probleem (ook met haze).Wat wij nu doen is eigenlijk verboden, maar wij plaatsen een maatkapje om de melders heen die in de ruimte hangen waar rook gebruikt wordt. waardoor deze de lucht niet meer kunnen 'lezen'. Kun je je daar ook maar IETS bij voorstellen of is je intelligentie zelfs daarvoor niet toereikend? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SjoerdiejStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-2-2008 Laatste: 16-8-2018 Berichten: 176 | 25-3-2010 17:50 |
Malle Pietje schreef: roystraver schreef: Richard, ik probeer niet 'slim' te doen, ik wilde gewoon even melden hoe het gewoonlijks gaat op de locatie. Dit wordt niet door mijzelf besloten, maar door de concierge van de school..In het verleden ook wel eens van die geintjes meegemaakt, maar toen was er wat te regelen. In dit geval moesten er een x- aantal extra BHVers in de feestruimte aanwezig zijn. Eerst veel overleggen, dan komt de brandweer kijken hoe alles eruit ziet vluchtwegen etc. En dan op tijden dat het echt nodig is word alleen het gedeelte van de zaal tijdelijk uitgeschakeld / in storing gezet. Brandweer weet er dan dus van. Sjoerd | |
HES Hog IPC | |
RickvanulftStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-9-2008 Laatste: 9-10-2014 Berichten: 61 | 26-3-2010 23:46 |
Hier in Venlo heb ik bij meerdere zalen meegemaakt, dat ze wat je zegt Zijkstra zalen in storing kunnen zetten. Echter naar mijn weten niet in samenwerking met de brandweer. Even van te voren gemeld dat we rook gingen gebruiken, en de melders werden gewoon klakkeloos uitgeschakeld, toch vreemd. | |
T is en blijft 'n passie.. | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 27-3-2010 12:17 |
Rickvanulft schreef: Hier in Venlo heb ik bij meerdere zalen meegemaakt, dat ze wat je zegt Zijkstra zalen in storing kunnen zetten. Echter naar mijn weten niet in samenwerking met de brandweer.Even van te voren gemeld dat we rook gingen gebruiken, en de melders werden gewoon klakkeloos uitgeschakeld, toch vreemd. Vaak zijn er ook mogelijkheden waarbij alleen de rookmelders uitgeschakeld worden en de handmelders (glaasje breken) gewoon actief blijven. Zo kan bij een calamiteit toch het brand-/ontruimingsalarm in werking gesteld worden. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro |