Forum > Licht

Rookmachine / Hazer in combinatie met brandmelders/rookmelders

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
24-3-2010 22:06
Brandmelding in de rest van het gebouw is gewoon actief.. Er zijn ten alle tijden BAV'ers aanwezig en ik ben zelf ook nog wel in staat de brandweer te waarschuwen via het meldsysteem..

Het mag officieel ook niet..
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
24-3-2010 23:32

roystraver schreef:

Brandmelding in de rest van het gebouw is gewoon actief.. Er zijn ten alle tijden BAV'ers aanwezig en ik ben zelf ook nog wel in staat de brandweer te waarschuwen via het meldsysteem..

Het mag officieel ook niet..
Nee, dat het niet mag snappen wij wel.

Leg eens uit wat een BAVer is?

Doe eens niet zo 'slim', en bedenk geen uitvluchten om toch je zin te krijgen.
Geen rook is geen rook, jammer dan!
Alles komt goed....
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
25-3-2010 01:24

DJ-Stijn schreef:

Hallo Allemaal.
In ons jongerencentrum / discotheek hebben wij afgelopen disco het pand moeten ontruimen doordat het brandallarm af ging.

Ik vind het een beetje onzin om het nu te gaan verbieden terwijl we gewoon aanpassingen kunnen doen om het wel te voorkomen.
Natuurlijk wil het managment voorkomen dat de tent nogmaal onnodig wordt ontruimt, dat lijkt me logisch. Als de rook onmisbaar is voor je lichtshow is het dan ook jouw taak om de heren ervan te overtuigen andere sensoren aan te schaffen die niet (alleen) reageren op rookmachine rook.

Zolang dat niet is gebeurd zul je gewoon je machine niet kunnen gebruiken. Wat wil je dat wij daar aan toe voegen?
Maar dat is MIJN mening...
RoystraverStandaard Lid
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
25-3-2010 08:24
Richard, ik probeer niet 'slim' te doen, ik wilde gewoon even melden hoe het gewoonlijks gaat op de locatie. Dit wordt niet door mijzelf besloten, maar door de concierge van de school..
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
25-3-2010 11:23

roystraver schreef:

Richard, ik probeer niet 'slim' te doen, ik wilde gewoon even melden hoe het gewoonlijks gaat op de locatie. Dit wordt niet door mijzelf besloten, maar door de concierge van de school..
Fijne vent dan laugh :D
Als ik jou was zou ik het maar eens hogerop zoeken, want als de concierge daar toestemming voor geeft is íe heel fout bezig.
Waarschijnlijk is hij ook de bHv-er?!! shut up :X

Misschien, en ik zeg duidelijk 'misschien' kan je in overleg met brandweer én directie een gedeelte laten uitschakelen.
In het verleden ook wel eens van die geintjes meegemaakt, maar toen was er wat te regelen.
In dit geval moesten er een x- aantal extra BHVers in de feestruimte aanwezig zijn.
Alles komt goed....
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
25-3-2010 11:48
Als er een ruimte uitgeschakeld wordt zal er te allen tijde een brandwacht aanwezig moeten zijn, dit is heel wat anders dan een BHV'er wink ;)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
25-3-2010 12:25

roystraver schreef:

Tja, op onze school hebben wij hetzelfde probleem (ook met haze).
Wat wij nu doen is eigenlijk verboden, maar wij plaatsen een maatkapje om de melders heen die in de ruimte hangen waar rook gebruikt wordt. waardoor deze de lucht niet meer kunnen 'lezen'.
Goh jongen. Als mijn kind toch voor het leven verminkt zou raken door jouw GEKLOOI dan zou er mij toch echt alles aan gelegen zijn om je het leven zo zuur mogelijk te maken.

Kun je je daar ook maar IETS bij voorstellen of is je intelligentie zelfs daarvoor niet toereikend?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SjoerdiejStandaard Lid
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
25-3-2010 17:50

Malle Pietje schreef:

roystraver schreef:

Misschien, en ik zeg duidelijk 'misschien' kan je in overleg met brandweer én directie een gedeelte laten uitschakelen.
In het verleden ook wel eens van die geintjes meegemaakt, maar toen was er wat te regelen.
In dit geval moesten er een x- aantal extra BHVers in de feestruimte aanwezig zijn.
Dit gebeurt ook bij ons jaarlijkse open podium,
Eerst veel overleggen, dan komt de brandweer kijken hoe alles eruit ziet vluchtwegen etc.
En dan op tijden dat het echt nodig is word alleen het gedeelte van de zaal tijdelijk uitgeschakeld / in storing gezet.
Brandweer weet er dan dus van.

Sjoerd
HES Hog IPC
RickvanulftStandaard Lid
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
26-3-2010 23:46
Hier in Venlo heb ik bij meerdere zalen meegemaakt, dat ze wat je zegt Zijkstra zalen in storing kunnen zetten. Echter naar mijn weten niet in samenwerking met de brandweer.

Even van te voren gemeld dat we rook gingen gebruiken, en de melders werden gewoon klakkeloos uitgeschakeld, toch vreemd.
T is en blijft 'n passie..
HugovanmeijerenStandaard Lid
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
27-3-2010 12:17

Rickvanulft schreef:

Hier in Venlo heb ik bij meerdere zalen meegemaakt, dat ze wat je zegt Zijkstra zalen in storing kunnen zetten. Echter naar mijn weten niet in samenwerking met de brandweer.

Even van te voren gemeld dat we rook gingen gebruiken, en de melders werden gewoon klakkeloos uitgeschakeld, toch vreemd.
Ook in het theater is dit een normale gang van zaken, waarschijnlijk zijn er dan bij de in gebruikname van het gebouw al afspraken met de diverse instanties gemaakt. Zou ook te gek zijn als voor elke voorstelling waar rook gebruikt wordt in het theater eerst de brandweer moet komen opdraven.

Vaak zijn er ook mogelijkheden waarbij alleen de rookmelders uitgeschakeld worden en de handmelders (glaasje breken) gewoon actief blijven. Zo kan bij een calamiteit toch het brand-/ontruimingsalarm in werking gesteld worden.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)