Forum > Off-Zone

Drie gewonden door omgevallen lichtstellage

(132 reacties. Pagina 7 van 14)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
16-3-2010 17:14

klunz schreef:

onnogeelen schreef:

Ik zal niet reageren op het ongeluk, anderen hebben hier meer verstand van dan ik en het blijft nu nog gissen.
Maar het schudt me wel zeker wakker.
Zo hebben we afgelopen donderdag een carré neergezet van 6x10m. Toen we zondag terugkwamen om af te breken was dit een halve slag gedraaid! (Korte kant waar eerst de lange kant stond!).

Bleek dat ze de poten één voor één met een heftruck hebben opgetild, pallet eronder, en toen met 4 palletwagens het geheel verreden hebben.
Als je nu ziet wat de gevolgen kunnen zijn, schrik je toch wel even dat in ons geval hetzelfde had kunnen gebeuren.
Ik hoop dat ook dat dit, hoe stom het ook klinkt, een wijze les voor iedereen zal zijn, en dat er niet zomaar gedacht wordt 'mij gebeurd dat toch niet'.
Het wordt heel rap tijd dat jij dus nu je trussen gaat controleren. Afhankelijk van gebruikte trussoort, totaal gewicht, hoogte en hoeken, zou het me niks verbazen als je op zijn minst de hoeken af kunt keuren. Hoe halen mensen dit in hun hoofd?

(mond open van verbazing) ashamed :$

klunz
Wordt rap tijd idd om eens een factuurtje te sturen met allemaal Zowieso nieuwe hoeken hierop vermeld. Een carre van 6 bij 10 meter op 4 poten, ik weet niet hoehoog? Dat kan aardig wringen... zeker als er ook nog eens geen schoren gebruikt zijn.

Hoe halen gasten dit in hun hoofd om te doen? shocked 8O
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJ-JanStandaard Lid
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
16-3-2010 18:12
Even terug naar het onderwerp:

2 foto's die ik tegenkwam op een ander forum:

https://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3UPXDLKF.jpg
https://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KZECLGB6.jpg

De poten waren dus uitgeklapt, ook ziet het geheel er wat verschoven uit (als je beide foto's met elkaar vergelijkt).
Event-Light
Dj-bartStandaard Lid
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
16-3-2010 18:21
waarschijnlijk is dta gebeurt door de hulpverleners, vooral met dit soort ongelukken is ruimte wel noodzakelijk.
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
16-3-2010 18:43

DJ-Jan schreef:

Even terug naar het onderwerp:

2 foto's die ik tegenkwam op een ander forum:

https://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3UPXDLKF.jpg
https://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KZECLGB6.jpg

De poten waren dus uitgeklapt, ook ziet het geheel er wat verschoven uit (als je beide foto's met elkaar vergelijkt).
Hoezo 'dus'? Waar zie je dat? Mij lijkt logischer dat aan de statieven verder weinig verandert is ivm. het politie-onderzoek.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
16-3-2010 19:03
Een hulpverlener die een gewond kind van vier onder zo'n stellage vandaan vist gaat zich echt niet druk maken over politieonderzoek. Mensenlevens gaan in zo'n geval voor.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
16-3-2010 19:38
Dat zie je op de 2e foto, die in het krantenartikel.
Vergeet niet te lachen
MGStandaard Lid
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 1-11-2024
16-3-2010 20:06
Ik krijg een flashback naar een andere opmerkelijk ongeval, laatst in Limburg: Klik
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
16-3-2010 20:25

MG schreef:

Ik krijg een flashback naar een andere opmerkelijk ongeval, laatst in Limburg: Klik
Wat heeft wegzakkende stempelpoten van een hoogwerker, te maken met een omgevallen trussbrug?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
16-3-2010 21:11
Op de foto in de krant staan 3 van de 4 poten van het linkerstatief nog in de goede stand. Kennelijk zijn die later losgehaald, voordat de eerste foto werd gemaakt. Als dat klopt is er dus van het linkerstatief maar 1 poot niet goed gezekerd geweest. Hoe dat is gebeurd is dan nog een vraag, maar dat verklaart in ieder geval waarom de stellage is gevallen zoals hij is gevallen.

Trouwens, volgens de website van de atletiekvereniging zal het jonge meisje helemaal herstellen en gaat het met de 24-jarige begeleidster naar omstandigheden ook goed. Da's dan weer een geluk bij een ongeluk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
16-3-2010 22:03
1 x bewerkt. Laatst door Watt-Xtra op 16-3-2010 22:12
Ben ik de enige die de foto uit de krant wat raar vind??

Als ik goed kijk is het statief namelijk ook weer ingedraait. Je zou dus denken dat deze foto later gemaakt is?

Of is het makkelijker om een statief te verplaatsen, de poten in te klappen maar wel de 5 meter uit te draaien? Tevens ligt er ook niets meer wat lijkt op borgpennen op de mat bij het statief.

Kijk je naar de foto zoals we die al enkele dagen zien, dan klopt het geheel meer, statief ligt in het verlengde van de truss adaptor.

Ik zie tevens geen houten plankjes bij het rechter statief. Zou dat statief daadwerkelijk direct op de sportvloer gezet zijn?

Er gaan meer foto's de rondte, je ziet er op eentje dat er een mannetje net achter de trussstallage staat, ook eentje waar deze persoon er net aan komt lopen, maar dezelfde ook nog eens vanaf de tribune genomen zonder deze persoon. Daar is echter wel weer de tijd te lezen. Wat helaas niet op de andere foto's te lezen is.

Blijft gissen...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)