Forum > Licht

Wie kan mij informatie geven over Botex/Elation DC 2448 Scene Setter.

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
19-1-2009 23:04

Fossalta schreef:

Dré schreef:

Lijkt me HEEL HEEL stug. DMX protocol is behoorlijk aan banden gelegd. Je kunt niet zo maar even een "zandpadvariant" maken!
inderdaad behoorlijk, maar niet helemaal...

Volgens de DMX specificatie moet de DMX bus na ieder frame minimaal 88 micro seconde laag zijn (de zogenaamde "breaktime") zodat alle apparaten gesynchroniseerd blijven. Immers worden op de bus alleen de waardes en niet de adressen verstuurd, als het signaal dus te snel of te traag zou zijn is het mogelijk dat een apparaat zijn waarde mist. Omdat de specificatie spreekt over een minimale breaktime houden niet alle fabrikanten dit ook aan.. meestal wat langer omdat het bij de chinese OEM dingen vaak om een 'simpele' microcontroller gaat. Sterker nog, de breaktime mag oplopen tot 1 seconde! (LOL probeer dan nog maar eens een moving head "smooth" te laten bewegen wink ;))
En daarom lopen al die budget controllers zo k*t, denk ik. (correct me if I'm wrong)

@forumleden met electronica kennis.
Hoe meet ik mijn DMX-output per kanaal.

Momenteel heb ik de hard- en software om mijn Macbook aan een DMX netwerk te hangen.
Ik kan een show opslaan, veranderen, afspelen,

Wat ik eigenlijk wil zien is:
Het daadwerkelijke data signaal, van de bron naar de ontvanger.
In welke waardes en voltage's dit plaatsvind.

(mijn eigen verjaardags kado is een oscilloscope. laugh :D sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
20-1-2009 00:39

Douwe schreef:

En daarom lopen al die budget controllers zo k*t, denk ik. (correct me if I'm wrong)
Yup!

Douwe schreef:

@forumleden met electronica kennis.
Hoe meet ik mijn DMX-output per kanaal.

Momenteel heb ik de hard- en software om mijn Macbook aan een DMX netwerk te hangen.
Ik kan een show opslaan, veranderen, afspelen,

Wat ik eigenlijk wil zien is:
Het daadwerkelijke data signaal, van de bron naar de ontvanger.
In welke waardes en voltage's dit plaatsvind.

(mijn eigen verjaardags kado is eenlaugh :D sneaky :V
Conrad linkje ? ... werkt niet :P

Voltages meten op je DMX lijn zul je met een zelfbouw interface moeten gaan doen. Ik ken geen enkele interface die dat kan. Het signaal fysiek bekijken zul je toch met een (PC)oscilloscoop moeten doen. Dit schakelingtje zorgt ervoor dat je scope kan triggeren op de breaktime.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
20-1-2009 00:49
Hey dank je wel, de interface hier tussen heb ik gewoon liggen.

Was idd een conrad link, naar en PC oscilloscoop. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2009 00:53
De DMX-testers in de webshop van Showtec en Elation (Elation = goedkoopste) kunnen dat netjes allemaal netjes meten en weergeven.
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
20-1-2009 01:01

JeroenVDV schreef:

De DMX-testers in de webshop van Showtec en Elation (Elation = goedkoopste) kunnen dat netjes allemaal netjes meten en weergeven.
DUHH.. sneaky :V
Maakt niet uit wat voor "DMXTER" ik gebruik. Het gaat mij om de daadwerkelijke waardes binnen de 512 kanalen.

[edit schreef:

Wat ik wil meten is, hoe schoon mijn dmx-output is, en eventueel kunnen backtracken. Dus zoek ik een manier om dat te meten.
Met de hulp van Fosselta ben ik al een heel eind. Ben nu weer even in de denk modus. Het is toch pas voor een project in januari.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2009 01:34
Die meters kunnen ook spanning van 't signaal, uitgebreide timing (breaktime, etc.), etcetera weergeven. Dacht toch echt dat je dat bedoelde?
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
20-1-2009 01:55
Tot op zeker hoogte. (lees afstand)

Het is nog niet helemaal zeker maar denk aan kilometers glasvezel, dmxlijnen, wirelesdmx enz.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DjjogoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2009
Laatste: 30-4-2011
Berichten: 15
22-2-2010 19:55

Sick2 schreef:

Hele grote kick

is er een verschil tussen de elation dc 2448 en de showmaster 48?
https://www.bekafun.com/artikels//adj/adj-scene-setter-48.jpg
www.new-line.nl/v/3644

Ik wou in eerste instantie de elation kopen, maar deze is toch een
stukje duurder terwijl ze identiek uitzien.
Nog maar eens een mooie kick in dit onderwerp:
Deze post is een hele tijd geleden (meer dan een jaar ondertussen)geplaatst, maar er is nooit antwoord op gegeven en ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik heb namelijk een Elation scenesetter 48 aangeboden gekregen, maar een showtec showmaster 48 ziet er identiek uit en is een stuk goedkoper.

Zou iemand mij alsnog hier het antwoord op kunnen geven? (Wat het verschil tussen die twee is en welke je beter aan kunt schaffen)

Mvg Joey
Wat kan het leven toch hard zijn...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-2-2010 09:09
De Showtec showmasters komen al sinds enige tijd niet meer uit de NCW (Botex) fabrieken.

Enne... Dat is nog geen week geleden reeds op het forum neergepend.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjogoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2009
Laatste: 30-4-2011
Berichten: 15
23-2-2010 09:23

Dré schreef:

De Showtec showmasters komen al sinds enige tijd niet meer uit de NCW (Botex) fabrieken.

Enne... Dat is nog geen week geleden reeds op het forum neergepend.
Dat begrijp ik, maar waarom dan een prijsverschil van €120,- Een andere fabriek lijkt mij daar geen goede reden voor. Zitten er dan veel verschillen tussen de apparaten? (Ik ben ook nog een leek, dus veel weet ik er nog niet van)

gr Joey
Wat kan het leven toch hard zijn...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)