Forum > PC related Forum

Welke synthesizer/midi controller

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
14-1-2010 16:58
1 x bewerkt. Laatst door Mifex op 14-1-2010 18:07
Beste Mensen,

Ik ben al een beetje aan het pielen met Fruityloops e.d. en toen zag ik dat er een ingebouwde 'piano' in zat. In fruityloops kun je met je toetsenbord of muisklik deze bespelen. Nu werkt dit niet echt fijn en ben ik op zoek naar een synthesizer.

Nu zijn er nogal een hoop modellen en merken en zou ik echt niet weten welke geschikt is voor mij. Ik wil dit apparaat dus gewoon gebruiken om de toetsen in de software als hardware te maken. Nu zag ik deze staan. 49 Toetsen moet wel voldoende zijn. Is dit wat? Ik zie namelijk ook veel andere merken en modellen die stukken duurder zijn, wat is het verschil? En de ingebouwde geluiden zijn toch niet nodig? Want die heb ik in de software zitten.

Apparaat word dus echt gebruik voor studiogebruik en geen live optredens. Wie o wie kan mij verder helpen met mijn keuze?

Gr Michiel
I Love House Music!
LjmarkStandaard Lid
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 22-11-2024
14-1-2010 17:07
Een synth gebruik je op geluiden mee te maken. De synth zit in jouw geval dus ingebouwd in de software.
Wat jij zoekt is een midicontroller met toetsen. De behringer is daar een goed voorbeeld van. Kijk ook eens naar m-audio die leuken producten hebben voor een goede prijs.
Dj-joranStandaard Lid
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 15-8-2010
14-1-2010 17:18
Ik heb die behringer nu ongeveer 1½ jaar in gebruik.
Op zich een leuk controllertje zonder klachten er over, alleen vind zelf dat de toetsen iets te breed zijn.

Verder zul je ook nog naar de Emu Xboard kunnen kijken.

M.v.g. Joran
if you can't fix it with gaffer, you can't fix it at all.
MifexStandaard Lid
14-1-2010 17:25
De EMU xboard had ik inderdaad al gezien. Ook die van M-audio zagen er leuk uit. Maar nu zie ik bijvoorbeeld dat sommige alleen toetsen hebben en sommige hebben er nog wat knoppen boven (waarvoor ze dienen weet ik niet). Wat kun je hiermee? Heb ik deze knoppen nodig? Heeft een toegevoegde waarde bij studiowerk of alleen bij live gebruik?
I Love House Music!
Dj-joranStandaard Lid
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 15-8-2010
14-1-2010 17:29
De knoppen erboven kun je zelf toewijzen aan bepaalde knoppen in bijv. Fruity loops.
Ik gebruik ze regelmatig voor het maken van een automation van de filters of delay's.
Maar het is per persoon verschillend of je ze fijn vind om te gebruiken of niet, maar handig is het altijd.
if you can't fix it with gaffer, you can't fix it at all.
MifexStandaard Lid
14-1-2010 17:41
Ah ok. Dus ze zijn degelijk nuttig. Iemand ervaring met de xboard 49? Ziet er leuk uit en zo duur is hij niet.

Waar ik tussen twijfel is:

E MU Xboard 49
M-Audio Oxygen 49 (3e gen)

Beide 49 toetsen. De M-audio is goedkoper (30 euro) en heeft faders en draaiknoppen, maar ik neem aan dat je de draaiknoppen van de xboard ook als (rotarie) faders kunt gebruiken?
I Love House Music!
MifexStandaard Lid
14-1-2010 22:13
Ik heb inmiddels gekozen voor een 2ehands emu x board 49 (nieuw is slecht leverbaar). Toch bedankt voor de informatie!
I Love House Music!
T_SoundStandaard Lid
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
20-1-2010 14:02
Mooi dat je blij bent met je aankoop, ik werk al een paar jaar met alleen maar behringer controllers:
- Behringer umx (dat toetsen controllertje wat jij (Mifex) ook zag staan)
- Behringer bcf
- Behringer bcr
- Behringer BCD (voor dj werkjes)

En de DDX3216. Erg fijn spul hoor, zolang het maar geen geluid hoeft te maken, behalve de DDX, dat is een prima geluidstafeltje, maar fungeerd ook goed als multifunc. controller.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----

Terug naar forum Reageer (zonder quote)