Forum > PC related Forum

virtual dj aansluiten

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ThomasvyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-1-2010
Laatste: 15-1-2010
13-1-2010 23:13
hallo,

ik heb onlangs een laptop gekocht, een installatie , virtual dj en een koptelefoon.
mijn probleem is dat wanneer ik m'n installatie en m'n koptelefoon aansluit op m'n laptop, dan speelt ie
precies hetzelfde...

ik wil namelijk muziek kunnen voorbeluisteren want ik ken namelijk niet alle titels uit men hoofd.
dit moet toch wel mogelijk zijn?

ik zit met deze laptop: h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01957212&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=en&cc=us&product=4040222&lang=en
hierbij zitten er 3 audio in en uitgangen; 1 microfooningang en 2 audio uitgangen. geen kleurtjes aanwezig...

aub kan er iemand me uit de nood helpen?

mvg thomas
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
13-1-2010 23:39
Heeft je computer wel twee aparte stereo line uitgangen? (Werd me zo 1-2-3 niet duidelijk uit de specs, maar standaard zit dit er veelal niet op). Zie de handleiding van Virtual DJ waarom, zie handleiding van je geluidskaart om te zien of deze voldoet aan de eisen.

Heeft je computer dit niet, zul je er een geluidskaart bij moeten nemen, zodat je master en cue apart kunt beluisteren. Kan heel hip en duur, maar afhankelijk van de toepassing eventueel ook door een simpele OEM USB Geluidskaart of een Behringer UCA-202 naast je onboard geluidskaart te nemen.
Stoney3KStandaard Lid
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
14-1-2010 02:20
Heeft je computer dit niet, zul je er een geluidskaart bij moeten nemen, zodat je master en cue apart kunt beluisteren. Kan heel hip en duur, maar afhankelijk van de toepassing eventueel ook door een simpele OEM USB Geluidskaart of een Behringer UCA-202 naast je onboard geluidskaart te nemen.
Je kan ook je Virtual DJ op mono-split zetten. Dan heb je het linkerkanaal voor master, en het rechterkanaal voor cue (PFL).
ThomasvyStandaard Lid
14-1-2010 20:16
hoe doe je dit dan?

Stoney3K schreef:

Je kan ook je Virtual DJ op mono-split zetten. Dan heb je het linkerkanaal voor master, en het rechterkanaal voor cue (PFL).
ThomasvyStandaard Lid
14-1-2010 20:25
ik zit met hoe zou ik het zeggen, 3 audio in- en uitgangen aan de voorkan van m'n pc. 1 daarvan is ingang voor micro, de andere 2 zijn uitgangen

Sylvia schreef:

Heeft je computer wel twee aparte stereo line uitgangen? (Werd me zo 1-2-3 niet duidelijk uit de specs, maar standaard zit dit er veelal niet op). Zie de handleiding van Virtual DJ waarom, zie handleiding van je geluidskaart om te zien of deze voldoet aan de eisen.

SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
14-1-2010 20:55

thomasvy schreef:

de andere 2 zijn uitgangen
Kans is groot dat dit twee hoofdtelefoonuitgangen zijn (zie handleiding computer/geluidskaart).

Als je Virtual DJ 6 hebt (die handleiding heb ik net even bekeken), zegt iets in mij heel (heel) hard dat je de handleiding niet hebt doorgenomen, want hierin wordt vrijwel direct na de installatie instructies keurig uitgelegd hoe je de gesplitste hoofdtelefoonuitgang van een standaard interne geluidskaart kunt gebruiken voor het master en cue signaal.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)