Drive in show meubel
(396 reacties. Pagina 36 van 40)Moderator(s): Dré
HidixxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-5-2007 Laatste: 17-11-2013 Berichten: 29 | 9-1-2010 19:56 |
Martijn schreef: hidixx schreef: Als je het goed doet kan er echt niks mis gaan. Dus je hoeft dan alleen even te kijken waar de + en de - kant zit op je aansluitpunt. Maar draai meestal gewoon op 16A in feestzalen en af en toe 32A. heel soms komt het voor dat je het op netstroom moet aansluiten. | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 9-1-2010 20:01 |
Gek, dat is namelijk wel de manier waarop zo'n verloop bedraad hoort te zijn. Op welke pen de nul en fase binnenkomen maakt niet uit, alles achter krachtstroomaansluiting is namelijk tussen de fase (om het even of dat L1, L2 of L3 is) en nul aangesloten. Of de verbruiker tussen fase-nul of nul-fase staat maakt bij wisselstroom niks uit. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
HidixxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-5-2007 Laatste: 17-11-2013 Berichten: 29 | 9-1-2010 20:17 |
Martijn schreef: Gek, dat is namelijk wel de manier waarop zo'n verloop bedraad hoort te zijn. Op welke pen de nul en fase binnenkomen maakt niet uit, alles achter krachtstroomaansluiting is namelijk tussen de fase (om het even of dat L1, L2 of L3 is) en nul aangesloten. Of de verbruiker tussen fase-nul of nul-fase staat maakt bij wisselstroom niks uit. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 28-6-2010 09:36 |
Het is even geleden, dat er in dit topic gepost is, maar aangezien mijn nieuwe meubel in elkaar zit.... De foto's: Meubeltje Het geheel bestaat uit twee dubbel 19" flightcases, met een werkhoogte van rond de 110cm. (Ben zelf bijna 2m). De bouwer is Martijn, heb ze zaterdag na een autorit van dik 440km opgehaald, daarna direct aan de slag gegaan om alle apparatuur in te bouwen, wat in de brandende hitte nog niet meeviel... Wat zit er allemaal in: PC voor Virtual DJ met monitor, muis en Prodjuser keyboard. DJM-5000 met Numark DMC Controller Ruimte voor de RCF toppen Simpele Numark MP302 CD Speler Simpele UPS om in geval van stroomuitval de PC gecontroleerd te kunnen afsluiten. PC voor Daslight Botex Scanmaster 1 HQPower scenesetter kloon 19" lade (volgen nog meer) ruimte voor kratten. Simpele UPS om in geval van stroomuitval de PC gecontroleerd te kunnen afsluiten. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat. Enig nadeeltje is het gewicht. De geluidscase schat ik op een kilo of 80, de lichtcase is iets lichter. Een locatie met een trap, zonder lift is dus een no-go! De foto met de reklame op de meubels is een fotosoep, was even aan het bekijken hoe dat lijkt....als iemand daar nog een mening over heeft...ik hoor het graag! | |
I am a TimeDriver! | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 28-6-2010 09:59 |
Netjes hoor! Paar gekke vraagjes: - Geen draadloze mic ingebouwd? Lijkt me erg practisch met zo'n set. - Waarom die scanmaster wanneer je ook dashlight hebt? - Als ik zo'n meubel had had ik er toch echt een lade ingemaakt welke als toolcase fungeert. Dus rolletje tape, meest basic gereedschap e.d. er in - Had nog 2x extra powercon out op je connectorpanneel gezet en je kon lekker met een combikabel naar je acteve speakers Welke UPS-en heb je gebruikt? | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 28-6-2010 10:08 |
big bang schreef: Netjes hoor!Paar gekke vraagjes: - Geen draadloze mic ingebouwd? Lijkt me erg practisch met zo'n set. - Waarom die scanmaster wanneer je ook dashlight hebt? Macht der gewoonte. Ik zit nu eigenlijk midden in de overgangsfase. Ik heb nog niet alle mogelijkheden van daslight onder de knie, voor bepaalde zaken wordt de scanmaster nog weer even aangeslingerd.- Als ik zo'n meubel had had ik er toch echt een lade ingemaakt welke als toolcase fungeert. Dus rolletje tape, meest basic gereedschap e.d. er in Het is niet zo goed te zien, maar die zit in de lichtcase, onder het aansluitpaneeltje.- Had nog 2x extra powercon out op je connectorpanneel gezet en je kon lekker met een combikabel naar je acteve speakers Mijn toppen zijn passief Dit is de 312P. Ik heb dus nog een klein los kistje met een V3000 of een grotere kist met een Driverack PA, V3000 en V6000, als er ook basjes mee moeten.Welke UPS-en heb je gebruikt? Twee trust modellen in 'stekkerdoos' model. Zijn 500VA, ruim voldoende om mij de PC's te laten afsluiten. Ik had ook liever een 19" model van APC of MGE gehad, maar die zijn minimaal 6x zo duur en vaak ook nog eens dieper dan 50cm. Dit was een gulden middenweg, aangezien ik deze kan vastschroeven. De voedingen van deze HP'tjes zijn niet zo kritisch, die vinden alles tussen de 110 en 240V leuk... | |
I am a TimeDriver! | |
RoeltjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-1-2003 Laatste: 30-9-2015 Berichten: 505 | 29-6-2010 19:42 |
19" upsjes lekker 2e hands zoeken, zijn ze heel goed betaalbaar te vinden. Grootte valt opzich wel mee (bij ons iig) alleen het gewicht :X | |
vaj-ta-lie-tie | |
Dj-ozzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-1-2008 Laatste: 31-3-2012 Berichten: 123 | 30-6-2010 12:11 |
Ziet er heeel mooi uit John! -en martijn natuurlijk - | |
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor" | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 30-6-2010 17:01 |
Thnx! Gistermiddag een bruiloft mee gedraaid, ik ben nog nog nooit zo snel klaar geweest met opbouwen / afbreken! Natuurlijk was dat ook de hoofdreden om het zo te doen. Het gewichtsprobleem viel uiteindelijk wel mee. | |
I am a TimeDriver! | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 30-6-2010 17:28 |
Ik ben normaal niet zo'n fan van flightcase-meubels maar met de stickers van de photoshop ziet het er zeker netjes uit. Mag ik vragen hoe lang het duurt voordat je een compleet showtje (sub-top met twee lichtstatiefjes) opgebouwd hebt? | |
Maar dat is MIJN mening... |