Welke actieve luidsprekers?
(244 reacties. Pagina 25 van 25)Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2007 Laatste: 22-2-2022 Berichten: 295 | 21-11-2009 19:59 |
ben benieuwd! Ik hoop voor je dat het lekker klinkt samen. Gisteren probleem gehad dat er veels te veel laag was in verhouding. Tis ook nooit goed, andere keren is het weer te weinig Er hangt ook zoveel af van de akoestiek, hoe je de opstelling kunt plaatsen, welke muziek. | |
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 21-11-2009 21:28 |
Ja, ik had m'n RCF ART-312A mee naar de verkoper genomen om een indruk te krijgen, en deze is in ieder geval al goed! Je merkt echt dat de klank een stuk mooier is dan van m'n oude set. Maargoed, dit was ook de bedoeling uiteraard. Nu hopen dat ik niet meer zo snel in de clip zit. Ik zal m'n bevindingen hier posten. | |
Sick2Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-9-2007 Laatste: 8-1-2016 Berichten: 133 | 29-11-2009 04:37 |
Victor Junior schreef: Heb een tijdje terug een bandje gehoord, die gebruikte 2 RCF 10inch topjes en 2 van die American Audio bassen, maar het klonk voor geen meter.Dit had wellicht ook deels te maken met de afstelling van het geluid (naar geluid uit de RCF'jes, pijnlijk aan de oren wat hoog betreft). Maar de American Audio bassen deden echt niks. Daarna op dezelfde locatie mijn Behringer basjes aan het werk gezet en eindelijk was de bas voelbaar en hoorbaar, in tegenstelling tot de American Audio kastjes... What you pay is what you get zullen we maar zeggen. Maar een bandje doen met 2 pxw18p vind ik ook nog al een vreemde keuze, want als ze echt gas moeten geven stoppen ze vrij snel. Persoonlijk vind ik dat de limiter van de pxw18p erg vroeg inschakelt, helaas is dit ook nodig. Zodra de limiter begint mee te knipperen, komt er ook meteen een plopperig geluid uit de subwoofer. Voor een 800 watt subwoofer, komt er niet het geluid uit wat je zou verwachten. Ook zijn ze echt overdreven zwaar (+- 75 kg). Ik ben nu zelf ook aan het kijken naar een iets lichtere subwoofer. dat is ook de voornamlijke reden waarom ik ze verkocht heb. Een ander nadeel is ook dat ze erg veel afschrijven in korte tijd. Uiteindelijk heb ik ze toch nog tegen een redelijke prijs kunnen verkopen. Voordelen zijn toch wel dat ze erg goedkoop zijn, voor die 500 euro heb je toch een aardige subwoofer. De reële watts zullen zo een 400 watt rms zijn. Mijn oude b1800x van behringer zullen niet veel minder hard gaan dan de pxw 18p. Ik weet niet over welke behringer bassen je het hier hebt? Bij mij thuis kwam toch gister toch wel het stof van het plafond na onder, toen ik ze voor de laatste keer heb getest. Bas was ook goed voelbaar en hoorbaar. Dit speelde zich natuurlijk wel af in een kleine ruimte in een woonhuis. Ik heb ze ook nog 2 maanden gebruikt als bass aanvulling bij mijn home cinema set, dit was wel zeer luxe Nu ben ik zelf ook opzoek naar een nieuwe subwoofer. Deze subwoofer dient voor onder 2 mackie srm-450. ik heb het oog op de lem pegasus 118. Deze kan ik 2e hands voor een goede prijs krijgen. Deze subs zijn 15 kg lichter, is niet een heel groot verschil maar met dat gewicht ben ik tevreden. Ik twijfel alleen om de volgende redens: - spare parts van lem zijn niet verkrijgbaar - Bij een aantal gebruikers viel de lem pegasus uit onder een avond draaien - Combinatie met srm-450 (eventuele oplossing hiervoor: 2 lem d400's aanschaffen, hoe houden deze zicht staande tegenover een mackie srm-450) Nu vraag ik me af, zijn mijn twijfels terecht? Zijn er mensen die hier meer over de lem pegasus kunnen vertellen? Ik heb de shop reviews doorgelezen maar vond deze nogal eenzijdig. Ik denk wel dat deze bassen een stuk luider zullen spelen. Ik heb ze al een aantal keer gehoord, maar dit was telkens per 4 stuks. Hier was ik erg van onder de indruk moet ik zeggen. andere mogelijkheden: - mackie swa 1801 - rcf 4pro subwoofer (valt eigenlijk niet in mijn budget) - any suggestions? | |
insomnia | |
Victor JuniorStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-4-2003 Laatste: 18-10-2015 Berichten: 1016 | 29-11-2009 10:56 |
Sick2 schreef: De reële watts zullen zo een 400 watt rms zijn. Mijn oude b1800x van behringer zullen niet veel minder hard gaan dan de pxw 18p. Ik weet niet over welke behringer bassen je het hier hebt? | |
Waar zit de cut op dit apparaat? | |
Sick2Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-9-2007 Laatste: 8-1-2016 Berichten: 133 | 29-11-2009 16:10 |
Oke, over deze bassen had ik het ook. De b1800x gestoffeerde heb ik namelijk voor de pxw18p gehad. Of de b1800x meer doet betwijfel ik, ik vond ze vergelijkbaar. Had wel meestal iets lichtere versterker erop staan. 2x 500 watt rms. | |
insomnia |