Forum > Licht

Laserworld CS-150G

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
27-11-2009 09:33
Bij een 20k scan-rate, begin je al redelijk soepele patronen te maken. Inderdaad willen grote veelvormige patronen nog wel eens schokkerig geprojecteerd worden. Vandaar dat de scan-rate van prof lasers daar ook ver boven liggen.

Aan de andere kant: als jij een ILDA laser hebt met een scan-rate van 20k, dan moet je je patronen en figuren wat kleiner en simpeler houden. Maar ik weet niet of je zin hebt om elke keer voor dat je gaat draaien ofzo zelf een lasershowtje in elkaar wil gaan bakken. Dan doe ik het toch liever met Tunneltjes en Wave effecten ipv figuren e.d.

En de vraag is, als je al meer dingen leest en ervaring hebt met LaserWorld lasers, wil jij nog wel een Laserworld laser? Zelf heb ik hier voor de gein een LW EL 80 G liggen en voor de gein een Stairville 40 mW lasertje. Die stairville die doet bijna niet onder voor die Laserworld. Terwijl het vermogen (in cijfers en op papier) duidelijk de helft minder is.

MVG
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-11-2009 14:23
15K bij minimaal 40 graden is al prima voor beamshows. Echter halen de meesten dat niet (slechts 20K bij 4 of 5 graden en daar heb je geen zak aan), als er 20K vermeld wordt.

Meeste beamshows met zelfs CT6215 scans (dat is de absolute top) draaien we gewoon op 15K tot 20K.
Light Image
Lj-thijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2007
Laatste: 23-3-2024
Berichten: 24
27-11-2009 14:48

T_Sound schreef:

Bij een 20k scan-rate, begin je al redelijk soepele patronen te maken. Inderdaad willen grote veelvormige patronen nog wel eens schokkerig geprojecteerd worden. Vandaar dat de scan-rate van prof lasers daar ook ver boven liggen.

Aan de andere kant: als jij een ILDA laser hebt met een scan-rate van 20k, dan moet je je patronen en figuren wat kleiner en simpeler houden. Maar ik weet niet of je zin hebt om elke keer voor dat je gaat draaien ofzo zelf een lasershowtje in elkaar wil gaan bakken. Dan doe ik het toch liever met Tunneltjes en Wave effecten ipv figuren e.d.

En de vraag is, als je al meer dingen leest en ervaring hebt met LaserWorld lasers, wil jij nog wel een Laserworld laser? Zelf heb ik hier voor de gein een LW EL 80 G liggen en voor de gein een Stairville 40 mW lasertje. Die stairville die doet bijna niet onder voor die Laserworld. Terwijl het vermogen (in cijfers en op papier) duidelijk de helft minder is.

MVG
Nee ik heb er inderdaad al vanaf gezien, ben zeg maar een beetje 'klaar' met lasers van Laserworld, en volgens mij - niet om die Stairville laser af te kraken! - lijkt het alsof die Stairville laser niet onderdoet voor de LW EL-80G, puur en alleen omdat (naar mijn mening) de LW EL-80G niet zijn volledige 80mW geeft. Ook na het zien van de filmpjes van "LASERWORLDBETRUG" op YouTube ben ik min of meer overtuigd om wel 2 keer na te denken voordat ik ergens weer Laserworld lasers koop.

lj-thijs
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
27-11-2009 21:27
Precies, je zegt het zelf. Omdat de Stairville dus wel zijn 40 mW haalt wat dus aangegeven is en in de praktijk zal dat ook wel wat minder zijn en de EL 80 G zijn 80 mW dus helemaal niet haalt, doet de Stairville dus niet tot bijna niet onder, voor de Laserworld.
Dus je kraakt Stairville niet of, je prijst hem juis dat deze zijn vermogen wel (bijna) voor de volle 100% haalt.

En Stairville is ook geen A merk. Dan moet je echt met wat beters aankomen. Maar voor het geld heeft Stairville toch redelijk leuke producten en ook mooi lasers.

Ik hoop dat je wat vindt, waar je wel tevreden over bent.

Groetjessss!!
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
3-12-2009 16:33
kent iemand toevallig het merk X-laser?

Ik heb een X-laser Mobile Beat besteld, gewoon om te kijken wat deze doet naast andere.
Dit is een grafische laser 50mW output en kan ook met ILDA gestuurd worden en natuurlijk ook DMX.

Mijn prijs is erg leuk, 550 dollar, uit de States naar Aruba.

Ik zal foto's maken en voor de liefhebber kunnen ze mij mailen.

Ik denk dat deze leuk is voor Clubs en discotheken, vooral binnen dus met veel rook.

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
3-12-2009 18:15

pascal schreef:

vooral binnen dus met veel rook.
Dat lijkt me voor een 50mW lasertje nou juist niet zo'n goed idee. Het toch al zwakke straaltje strandt dan in de dikke rookpluim en is vervolgens NIET meer zichtbaar.

De grap met laser is nou juist: dunne nevel, geen dikke pluimen.

Verder mag je van 50mW (zelfs groen, laat staan andere kleuren) niet erg veel verwachten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
4-12-2009 10:58
Klopt helemaal. Rookmachines zijn erg leuk om in een keer een enorme hoeveelheid rook te produceren, maar als je licht en lasereffecten goed uit wilt laten komen moet je een hele dunne nevel hebben. Zo wordt het licht nog steeds goed gereflecteerd en het effect is er zeker niet minder om, of zelfs mooier.

Wat betreft het vermogen, leuk voor kleine locaties, maar zelfs in een discotheek hangt echt wel meer dan een 50mW lasertje.

Wat betreft het effect, standaard, bruikbaar voor standaard dingen, dus leuk.
De prijs? Jemig. Das wel erg veel voor een lasertje van 50mW. Zelfs als die ILDA gestuurd kan worden.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
4-12-2009 23:31
Een grafische laser van E365,00? Welke is leverbaar in NL?

Dave
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)