Forum > Licht

Lichtontwerp Kerstgala

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
25-11-2009 15:31
ik wil ook wel een een ontwerpje zien dat iets creatiever is als een carétje van de OP.

Maar om toch een tip te geven:
als je zo graag een constructie in de zaal wil, waarom dan niet iets met losse posten, movinghead erop, wit doek eromheen, ledtube erin.
en van deze palen een aantal verdeeld over de zaal, *let wel even op hoe je dit met kabels doet*

en dan op het podium waar dj staat links, rechts ook zo'n paaltje en een truss brug achter de dj's met wat tegenlicht.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
25-11-2009 15:35

watje schreef:

als je zo graag een constructie in de zaal wil, waarom dan niet iets met losse posten, movinghead erop, wit doek eromheen, ledtube erin.
Dat zou ik nou liever niet op een schoolfeest IN de zaal zetten.....
Light Image
WatjeVIP Lid
25-11-2009 16:00
hm, oke heb je gelijk in misschien niet zo goed gelezen bij een gala dacht ik aan een soort kerstontbijt wat er sjiek uit moet zien.

sorry....!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Bassie RassieStandaard Lid
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
25-11-2009 16:33

watje schreef:

ik wil ook wel een een ontwerpje zien dat iets creatiever is als een carétje van de OP.

Maar om toch een tip te geven:
en van deze palen een aantal verdeeld over de zaal, *let wel even op hoe je dit met kabels doet*

en dan op het podium waar dj staat links, rechts ook zo'n paaltje en een truss brug achter de dj's met wat tegenlicht.
Hangend aan een overspanning ziet dit er ook mooi uit. Krijg je alleen een wat rare trussbelasting, dus moet je daar wat opletten.
Freelancer in de noordelijke provincies
WatjeVIP Lid
25-11-2009 16:35
hm, zou kunnen maar het plafond lijkt me niet heel erg hoog, als je er een 1 M trussje tussen zet, heb je 0,5M hoek, en nog een 0,5M movinghead, kom je al op 2M lager uit, denk dat dat redelijk laag is
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
25-11-2009 16:35
Hoezo, rare trussbelasting? Volgens mij volg ik je niet helemaal.
DjgertieStandaard Lid
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
25-11-2009 16:36
Klopt ik hou voet bij stuk. En waardeer jullie commentaar waarmee jullie mij proberen te helpen.
Waarom ik voet bij stuk hou is, omdat de plannen al rond zijn qua inrichting van aula enzo.
En de rest van het team, let op we zijn allemaal middelbare scholieren, zou me afschieten als ik nu nog een kompleet ander plan doorvoer.
Toen ik dit plan bedacht vond ik dit een hele creatieve oplossing. Omdat wij normaal alleen het frame van het dak gebruiken, een heel buizenstelsel. Iedereen vind het afschuwelijk, daarom wilde ik wat anders de aandacht laten trekken.

In jullie ogen, mensen die dus heel vaak een carreer neer zetten of er te vaak eentjuh hebben zien staan, is dit totaal niet creatief.
Geef ook toe het is ook niet het creatiefste van het creatiefste. maar toen ik de plannen voorlegde vond iedereen het er geweldig uitzien. Verder heb ik ook niet zoveel tijd om een nieuw plan in elkaar te zetten.
Want dan moet ik van helemaal onderaan beginnen, en kompleet andere ideeën gaan bedenken. En dat kost bij mij af en toe veel tijd.
Want wil dan alles tot in de puntjes doen.
En op dit moment gaat mn schoolwerk ff voor.
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
WatjeVIP Lid
25-11-2009 16:38
waarom vraag je dan om comentaar als het toch al rond is?
of wil je alleen weten of je led-par nummer 3 beter op een 43 graden hoek kan richten of een kleine 39 graden hoek kan richten zodat hij net iets meer richting de dansvloer staat ipv richting de dj's.
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
25-11-2009 16:39
Kan je geen ledtubes in dat dak knutselen?
DJ-JanStandaard Lid
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
25-11-2009 16:40

Djgertie schreef:

Klopt ik hou voet bij stuk. En waardeer jullie commentaar waarmee jullie mij proberen te helpen.
Waarom ik voet bij stuk hou is, omdat de plannen al rond zijn qua inrichting van aula enzo.
En de rest van het team, let op we zijn allemaal middelbare scholieren, zou me afschieten als ik nu nog een kompleet ander plan doorvoer.
Toen ik dit plan bedacht vond ik dit een hele creatieve oplossing. Omdat wij normaal alleen het frame van het dak gebruiken, een heel buizenstelsel. Iedereen vind het afschuwelijk, daarom wilde ik wat anders de aandacht laten trekken.

In jullie ogen, mensen die dus heel vaak een carreer neer zetten of er te vaak eentjuh hebben zien staan, is dit totaal niet creatief.
Geef ook toe het is ook niet het creatiefste van het creatiefste. maar toen ik de plannen voorlegde vond iedereen het er geweldig uitzien. Verder heb ik ook niet zoveel tijd om een nieuw plan in elkaar te zetten.
Want dan moet ik van helemaal onderaan beginnen, en kompleet andere ideeën gaan bedenken. En dat kost bij mij af en toe veel tijd.
Want wil dan alles tot in de puntjes doen.
En op dit moment gaat mn schoolwerk ff voor.
Waarom vroeg je dan om hulp als het idee toch al vast stond?

Toch ben ik je wel dankbaar anders had ik Jeroen's tekening nooit gezien...

EDIT: Watje was iets eerder shut up :X
Event-Light

Terug naar forum Reageer (zonder quote)