Forum > Licht

Laserworld CS-150G

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Lj-thijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2007
Laatste: 23-3-2024
Berichten: 24
11-11-2009 17:20
Heeft iemand ervaring met deze laser van Laserworld? Bij de specificaties staat een scansnelheid van 20 kpps, is dit redelijk? En wordt er een galvanoscanset in gebruikt?
Alvast bedankt.

lj-thijs
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-11-2009 17:25
Zoek even op Laserworld, bekijk een paar posts en vergeet het hele merk vervolgens alsjeblieft.
Light Image
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
12-11-2009 15:19
Jeroen, duidelijk is dat je de Laserworld-cijfertjes met een dozijntje Jozo moet nemen, maar prijs/'kwaliteit' verhouding ligt toch niet zo heel slecht?
De specs van de Laserworld ES-100G zien er niet slecht uit voor een prijs van 200 eurtjes...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
12-11-2009 15:35

LJ DaAn schreef:

Jeroen, duidelijk is dat je de Laserworld-cijfertjes met een dozijntje Jozo moet nemen, maar prijs/'kwaliteit' verhouding ligt toch niet zo heel slecht?
De specs van de Laserworld ES-100G zien er niet slecht uit voor een prijs van 200 eurtjes...
Het probleem is dat de specs nogal eens niet kloppen. Kijk maar eens op youtube bijvoorbeeld...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-11-2009 15:48

LJ DaAn schreef:

Jeroen, duidelijk is dat je de Laserworld-cijfertjes met een dozijntje Jozo moet nemen, maar prijs/'kwaliteit' verhouding ligt toch niet zo heel slecht?
Als je de DAADWERKELIJKE vermogens die het grootste deel van de meuk die ze shippen met de prijs vergelijkt zijn ze niet eens zo fantastisch.

Daarnaast zijn de scanners vaak ruk, zijn de lasers binnen een jaar in de meeste gevallen KAPOT en beweren ze dat een lasermodule onder "bulbs" valt en dus geen garantie heeft. Krijg je hoogstens een korting om weer de volgende shit-projector bij ze te kopen.

Die 10K is ook nog eens keihard gelogen. Het ILDA-patroon halen ze nog niet op 5K na een dag lang tunen en een scanhoek van 4 graden.
Light Image
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
13-11-2009 21:31
Ahaa, verhaal is duidelijk.
Welke laser zou jij aanbevelen in de prijsklasse tot 300/350 euro?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-11-2009 23:18
als je buiten de slaapkamer wil? geen. Voor 300 eup koop je toch ook geen fatsoenlijke auto?
Light Image
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
14-11-2009 07:07
Toch heb ik laatst een china-lasertje van 100 mW in een zaaltje van 150 man gezien, ik vond het geen slecht effectje.
Toegegeven, je geeft er geen lasershow mee weg, maar met genoeg rook en het andere licht uit (je ziet een 15 watt peertje ook niet naast een 300 watt par, wel als deze par uitstaat) was de laser zekerweten zichtbaar.

Natuurlijk kan je voor ~300 eutjes geen laser verwachten a-la sensation,qlimax of noem maar op, wel merk ik dat er op steeds meer feesten een goedkope laser hangt, die groene stralen produceert, waardoor de (onwetende) jeugd zegt; 'kijk, hier hangt een laser'...

In verhouding koop je voor dat geld zeker een auto (600-700 euro), je rijd dan een #$^%wagen die snel kapot is en niks kan, maar je rijdt wel een auto, wat voor een maakt op dat moment niet uit. (wielen zijn wielen, groene stralen zijn groene stralen)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
14-11-2009 12:04
Er zijn meerdere insteken om een laser te kopen.
Je moet niet het doel uit het zicht verliezen voor waar je het voor wilt gebruiken.
Groter is altijd mooier, maar heb je het ook nodig?

a/ Moet het echt een professionele indruk achterlaten, bijvoorbeeld bij grotere evenementen of speciale dingen als een opening of een show, dan zoek je het in de duurdere programmeerbare zwaardere lasers.
Deze worden dan ook vaak door een aparte operator bediend.

Maar dat zijn apparaten die je niet even zonder kennis van zaken moet aanschaffen en gebruiken.
Hier moet je echt gedegen huiswerk voor doen en je goed in de materie verdiepen voordat je tot aanschaf over gaat.
Uiteraard moet je altijd aan de veiligheid denken bij lasers, maar bij grotere lasers is de veiligheid echt een hot issue en een niet te onderschatten onderwerp.
Bij dit soort lasers word ook meestal wel een aparte verhuurpijs gerekend en worden ze ook los verhuurd met bediening.
Zoals bijvoorbeeld bij Victor.

b/ Drive-in showtjes met feestjes tot pak em beet 300 mensen. Daar gaat het meer om het laser-effect dan om de vorm van de laser-show.
Zelf heb ik een tijd een Spooky Blue gehad. negen van de tien keer liet ik hem patroontjes afspelen op de automaat. In de praktijk getest, en zelden meegemaakt dat men echt de aangeklikte (LJ) patronen stond te bewonderen....
De tunnel, en de op-en-neer-heen-en-weer-gaande-strepen gaven meestal het beste effect.

Als het een goed feest is, is men daar ook volgens mij wat minder mee bezig. Men wil gewoon lekker uit zijn dak en dansen.
Dus in zo'n geval zou ik gaan voor een mooi klein lasertje met voldoende opbrengst, wat leuke patroontjes heeft.
En waar je ook niet te veel werk aan heb tijdens de rest van je werk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Lj-thijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2007
Laatste: 23-3-2024
Berichten: 24
15-11-2009 03:28
Ik zat meer in de richting van kleine feestjes te denken inderdaad. Maar hiervoor heb ik al een LW EL-80G gehad die ik heb weggedaan vanwege z'n scansnelheid van 2-5kpps. Nu vraag ik me dus af in hoeverre laser-beamshows (dus niet in eerste instantie projectie) worden weergegeven bij 20kpps. Worden grote figuren niet te schokkerig e.d.

lj-thijs

Terug naar forum Reageer (zonder quote)