Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 20 van 36)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-11-2009 20:44

Sylvia schreef:

In tegenstelling tot de kopuh-kopuh-kopuh! webshops, vinden wij het wél belangrijk dat mensen naast afbeeldingen ook correcte en relevante informatie te lezen krijgen.
Dan vind ik dat je ook alle informatie in het Nederlands moet vertalen. Maar ik kan me voorstellen dat dat een kwestie van tijdgebrek is.
Wat het voorraadinformatieverhaal betreft: dat is in de New-Line webshop een huzarenstukje waar het gros van de Webshops een puntje aan kan zuigen.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand het hinderlijk zou vinden als exact wordt aangegeven wat de levertijd is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-11-2009 21:18

YourLiVe schreef:

Sylvia schreef:

In tegenstelling tot de kopuh-kopuh-kopuh! webshops, vinden wij het wél belangrijk dat mensen naast afbeeldingen ook correcte en relevante informatie te lezen krijgen.
Dan vind ik dat je ook alle informatie in het Nederlands moet vertalen. Maar ik kan me voorstellen dat dat een kwestie van tijdgebrek is.
Met de Top 100 Meest Populair dat inmiddels gebeurd, net als met de producten waarvan we vinden dat ze wat extra aandacht verdienen, omdat het mooie producten voor een nette prijs zijn.

Persoonlijk vind ik Nederlandse importeurs de aangewezen instantie om Nederlandstalige productomschrijvingen aan te leveren. In plaats daarvan kiest het merendeel van de importeurs ervoor om dit probleem over de schutting door te schuiven naar hun dealers, die op hun beurt allemaal iemand aan het werk mogen zetten om te gaan vertalen. In mijn wereld heet het bewust tientallen mensen iets laten doen wat door één centraal persoon kan worden gedaan economische vervuiling.

Maargoed, ook daar wordt in de rustigere uurtjes dus aan gewerkt (net als aan het corrigeren van informatie waar de importeur fouten over het hoofd ziet).
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-11-2009 22:27
Uiteraard is het een taak van de importeur, maar als die dat teveel moeite vinden zul je het helaas zelf moeten doen. Het viel me inderdaad al op dat dit bij veel producten al wel gedaan was, vandaar ook de opmerking dat het waarschijnlijk een kwestie van tijdgebrek is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
4-11-2009 00:43
Neem als voorbeeld de view waar de cd spelers worden opgesomd. Op dit moment wordt de view als volgt op gebouwd.

Top: Aantal producten, indicatie van pagina’s en soort filterbox?

Introductie tekst:

Producten:
Titel
inleiding tekst
prijs
meer informatie link
Afbeelding
Label

Een in mijn ogen meer gebruiksvriendelijke presentatie van de producten kan als volgt worden gerealiseerd:

Top gedeelte vervangen door: Taxonomie titel met daar onder de breadcrumb (Waar ben ik, en hoe ben ik hier gekomen).

Introductie tekst laten vervallen. Hier ruimte maken voor enkele tabs, waarop de view kan worden gefilterd door de gebruiker. A-Z (titel), Prijs (hoog/laag) en eventueel populair.

De producten als volgt presenteren in de view:

Een raster maken van 5x6 kolommen:

Titel van product (hyperlink naar product pagina)
Inleiding tekst vervallen
Afbeelding (hyperlink naar product pagina)
Prijs
Meer informatie link || toevoegen aan winkelwagen link.

Door deze manier van presenteren kan je op de zelfde schermoppervlakte veel meer producten presenteren en toch de gewenste tekstuele onderbouwing geven bij het product. Je moet goed begrijpen als een bezoeker een product ziet scant hij over het scherm. Van boven naar onderen en van links naar rechts.

Wanneer hij een raster krijgt gepresenteerd kan de gebruiker snel aan de afbeeldingen + prijs zien als het wat voor hem is of niet. (eerste indruk van product, belangrijk!) Vervolgens maakt hij hier een selectie uit en klikt op de titel of afbeelding voor meer achtergrond informatie.

De huidige manier van presenteren dwingt de bezoeker om alle data te lezen. Deze data is vaak niet relevant voor de gebruiker en daardoor geen bruikbare informatie.

Mochten jullie meer willen weten of nog vragen hebben mag je ook altijd in de e-mail klimmen. Maar natuurlijk verder praten op het forum is ook oke.
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
4-11-2009 01:16
Oftewel je wilt alle unieke eigenschappen die new-line heeft laten vallen en gewoon een standaard webshop zien die iedereen al heeft.

Vergeet ook niet, alle informatie moet ook geladen worden, iemand met een trage internetverbinding ziet dus eerst alleen de teksten.
In de situatie die nu bestaat kan de persoon het ook lezen en hierdoor een beeld in zijn hoofd krijgen hoe het eruit ziet.

Verder krijgen mensen die nog weinig verstand van licht- en geluidsapparatuur hebben gelijk informatie en handig weetjes. Bij andere webshops/winkels zullen ze hier eerst om moeten vragen. Oftewel de beginnende mensen hebben veel minder kans op miskopen.

Overigens ik heb het gevoel dat er deze discussie is, omdat deze webshop niet onder de normale webshoppen valt. Beetje zoals als je met 10 vrienden gaat eten en zij gaan met z'n allen naar de Mac, dat jij dan ook maar naar de Mac gaat, zodat we allemaal hetzelfde doen en niemand buiten de groep valt.
Freelancer in de noordelijke provincies
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
4-11-2009 10:58

Bassie Rassie schreef:

Vergeet ook niet, alle informatie moet ook geladen worden, iemand met een trage internetverbinding ziet dus eerst alleen de teksten.
Dat wilde ik net opperen,
zelf heb ik een +20MB verbinding, maar dan zelfs nog zijn heel veel webshops niet vooruit te branden als je iets specifieks zoekt. Je moet iedere keer wachten tot alle plaatjes geladen zijn voordat je kan zien of het juiste ertussen staat.
dus dat visuele is leuk, vooral als je niets te doen hebt,
maar zakelijk gezien ben ik snel weg, want als ik iets zoek of wil kopen is mijn geduld niet erg groot als ik steeds maar weer moet wachten voordat het geladen is.

Mijn eigen websites heb ik ook zo gemaakt.
snel laden, snel duidelijkheid, en gemakkelijk vinden waar je naar zoekt.
En daar krijg ik vaak complimenten voor van klanten.
En tuurlijk je moet altijd nadenken over wat kan er beter, maar vooral je niet laten verleiden tot het maken van toeters en bellen die alleen interessant zijn voor webdesigners, en bezoekers die niks anders te doen hebben dan al dat moois te bekijken.

Vaak zijn dat ook KVPers
"Kijken, Voelen, Plijte",
zeiden wij vroeger altijd in de winkel wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
4-11-2009 11:43

Tom schreef:

Dat wilde ik net opperen,
zelf heb ik een +20MB verbinding, maar dan zelfs nog zijn heel veel webshops niet vooruit te branden als je iets specifieks zoekt. Je moet iedere keer wachten tot alle plaatjes geladen zijn voordat je kan zien of het juiste ertussen staat.
In de meeste gevallen heeft dat tegenwoordig volgens mij weinig meer met de internetverbinding te maken maar meer met het feit dat een webshop met veel tierelantijnen, zeker als die niet handig geprogrammeerd zijn, gewoon trager is qua handling door de server. Volgens mij heeft Dré ook al eens verhaaltjes geschreven waarin hij uitlegt dat de code achter New-Line ook erg toegespitst is op de snelheid van de site.

Frank heeft wat mij betreft in een aantal punten wel gelijk, maar zoals Sylvia al suggereert zal het toch de gulden middenweg moeten worden. wink ;)

Overigens ben ik wel benieuwd wat er verbeterd zou moeten worden aan de breadcrumbs?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-11-2009 11:51

René Eppink schreef:

Overigens ben ik wel benieuwd wat er verbeterd zou moeten worden aan de breadcrumbs?
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij heb ik vanaf dag 1 de meest grote breadcrumb die je je voor kan stellen. ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-11-2009 11:52

Frank9 schreef:

Titel van product (hyperlink naar product pagina)
Inleiding tekst vervallen
Afbeelding (hyperlink naar product pagina)
Prijs
Meer informatie link || toevoegen aan winkelwagen link.
Dus je laat de gebruiker z'n eerste keuze maken op basis van een naam of afbeelding? Vind het juist prettig dat er IETS meer details staan bij New-line.
Door deze manier van presenteren kan je op de zelfde schermoppervlakte veel meer producten presenteren en toch de gewenste tekstuele onderbouwing geven bij het product.
Dus jij vindt een naam en prijs genoeg tekstuele onderbouwing?!
Wanneer hij een raster krijgt gepresenteerd kan de gebruiker snel aan de afbeeldingen + prijs zien als het wat voor hem is of niet. (eerste indruk van product, belangrijk!) Vervolgens maakt hij hier een selectie uit en klikt op de titel of afbeelding voor meer achtergrond informatie.
CD-12832490 Shogun Blabla
[Nikszeggend plaatje van een zwarte doos schreef:

EUR 150,00

Vind je dat aantrekkelijk en een goede eerste indruk?
De huidige manier van presenteren dwingt de bezoeker om alle data te lezen. Deze data is vaak niet relevant voor de gebruiker en daardoor geen bruikbare informatie.
De huidige manier van presenteren geeft de bezoeker veel meer informatie op voorhand. Scheelt klikken en bladeren.

Ik heb echt het idee dat je teveel vanuit boekjes en artikelen/regeltjes over webdesign praat en te weinig op de realiteit van deze webshop gericht bent. Andre heeft met een aantal "eigenaardigheden" een enorme pre opgebouwd ten op zicht van concurrenten. Onder andere het actuele voorraad-systeem dat WEL eerlijk is, iets meer informatie dan titel/prijs/plaatje per artikel in de lijst en een persoonlijk tintje aan teksten. Dat is mij niet alleen nu, maar ook toen ik hier klant werd positief opgevallen (en da's heel wat jaar geleden).
Light Image
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
4-11-2009 13:40
Frank,

Een goede webdesigner bouwt zijn site op wat de mensen willen. Zoals je ziet willen de mensen liever een site à la New-Line dan wat jij nou allemaal voor semi-psychologische weetjes oprakelt.

De leden zijn al jaar en dag tevreden met wat er hier staat. Verwacht niet dat jij met jouw korte lidmaatschap daar ineens het roer in om kan gooien.

Wellicht een moeilijk publiek voor je, maar de wereld draait nou eenmaal niet om jou alleen.
Lichtje erbij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)