Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 19 van 36)
Moderator(s): Dré
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
2-11-2009 23:21
De New-line Website en tevens het forum kan wel een behoorlijk face lift gebruiken,
zowel qua lay-out/usability en de gebruikte software/techniek.

De website is gebouwd in de vorige eeuw en is nog gebaseerd op inbel modems. Weinig afbeeldingen en juist veel tekst. Mensen zijn visueel ingesteld en nemen informatie via afbeeldingen veel sneller op. Een product presentatie doormiddel van grote afbeeldingen en minder tekst ligt voor de hand.

Eigenlijk moet het hele systeem over de kop.

Maar hierbij enkele tips die makkelijk zijn uit te voeren.

Logo mag op de homepage niet klikbaar zijn. Werkt verwarrend, je bent namelijk al op de homepage en dan hoef je niet nog eens te verwijzen naar de homepage.

Breadcrumbs aanpassen

Mailto links vervangen door online contact formulieren

Afkortingen vermijden zoals ( alg. vw. )

Onnodige leestekens verwijderen. zoals (....) (???)

Hoofdletter gebruik aanpassen. Handige links ipv Handige Links || Top 100 populair ipv Top 100 Populair.

Geen Engels en Nederlands door elkaar gebruiken. Winkel aanbieding ipv ShopAanbieding.

Hyperlink als afreken enkel laten zien als er ook wat in je winkelmand zit

Consistent zijn in de benaming ( Webshop aanbiedingen, ShopAanbieding, aanbiedingen, actie, SuperActie, okt actie, op=op)

Melden als iets niet op voorraad is ipv als het wel op voorraad is. Is toch logisch dat een winkel iets op voorraad heeft?

Wanneer er geen review is van een product ook geen link van reviews weergeven e.d.

De validatie van je formulieren verbeteren. U heeft geen naam ingevuld ipv Fout in: Naam

Merk(en) vermijden. Merk laten zien als er 1 product is en merken laten zien bij meerdere

Zo kan ik nog wel even door gaan ;-)
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
2-11-2009 23:30
Ik vind het juist wel dapper dat deze site juist zo 'oldskool' is. Geen onzin met veel afbeeldingen (scheelt ook scrollen), gewoon recht door zee.

Sowieso had André al door laten schemeren dat hij met een nieuwe lay-out bezig is.
Lichtje erbij?
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
2-11-2009 23:35
Mag je het old skool vinden. Maar het cognitieve systeem van de mensen neemt nu eerder informatie op uit beelden dan uit tekstuele content. Je kan afbeeldingen van producten goed presenteren in een soort grid van 5x5. Dan kan je nog meer data presenteren op het zelfde oppervlakte.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
3-11-2009 14:54
Ok, ik vind het ook een wat oudere stijl en looks hebben. Maar toch vind ik het (vooral hier op het forum) erg lekker navigeren en werken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-11-2009 15:38

Frank9 schreef:

Logo mag op de homepage niet klikbaar zijn. Werkt verwarrend, je bent namelijk al op de homepage en dan hoef je niet nog eens te verwijzen naar de homepage.
Consistent zijn betekent OOK op de homepage klikbaar logo houden.
Onnodige leestekens verwijderen. zoals (....) (???)
Maakt het wel weer persoonlijk (en dat persoonlijke tintje vind ik aan New-line wel weer heel aantrekkelijk en leuk).
Geen Engels en Nederlands door elkaar gebruiken. Winkel aanbieding ipv ShopAanbieding.
Vind je dat kwalijk? We zitten in een nogal engels-met-nederland-gemixte markt.
Hyperlink als afreken enkel laten zien als er ook wat in je winkelmand zit
Wederom, consistentie lijkt me hier belangrijker dan functionaliteit.
Melden als iets niet op voorraad is ipv als het wel op voorraad is. Is toch logisch dat een winkel iets op voorraad heeft?
Andre is (was?) een van de weinige winkels die eerlijk waren over voorraad. Concurrenten vonden het heel normaal dat ze vrijwel geen voorraad hadden en dat als je iets bestelde je 5 dagen kon wachten tot hun leverancier had geleverd - zonder melding.

Ik vind het netjes om te zien dat er daadwerkelijk voorraad in z'n magazijn ligt (en dus volgende dag in huis kan zijn).
Wanneer er geen review is van een product ook geen link van reviews weergeven e.d.
Wederom de consistentie + de gebruikers triggeren een review te schrijven zodra ze kijken of er al andere reviews zijn.
De validatie van je formulieren verbeteren. U heeft geen naam ingevuld ipv Fout in: Naam
"U heeft geen naam ingevuld" vind ik minder snel en duidelijk dan "Fout in: Naam"

wink ;)
Light Image
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
3-11-2009 17:52
Je argumenten raken eerlijk gezegd kant nog wal en zijn enkel gebaseerd op jou ervaring.

Het foutief gebruik van leestekens is voor jou misschien aantrekkelijk en leuk en associeer jij met New-line. Voor een nieuwe gebruiker is het eerder hinderlijk en storend.
Ik vind het kwalijk als je Engelse termen gebruikt op je website en als je ze gaat mixen met Nederlandse woorden is voor mij het hek wel van de dam. Beetje trots zijn op je eigen taal kan geen kwaad toch?
Je moet gebruikers niet verwarren met data, een hyperlink afrekenen suggereert dat je iets in je winkelmand hebt. Een tekst “uw winkelmand is nog leeg”, is veel beter dan tekst laten zien “Afrekenen”
Omgekeerde wereld als je gaat melden wat je wel op voorraad hebt. Vermeld juist wat je niet op voorraad hebt. Nu suggereer je juist dat je enkele voorwerpen op voorraad hebt.
Wanneer er nog geen review is geschreven, laat dan de tekst zien: schrijf een review

Meen je nu echt dat je de fout melding Fout in: naam duidelijker vindt dan: U heeft geen naam ingevuld? Dat zegt dan waarschijnlijk meer over jou manier van denken.

De melding Fout in: Naam. Kan vele dingen betekenen:

Geen Naam ingevuld
Te korte naam ingevuld
Te lange naam ingevuld
Verboden leestekens
Naam die al bestaat.
enzo

De foutmelding: U heeft geen naam ingevuld. Betekend maar 1 ding.

Vindt het jammer dat sommige personen op deze website maar moeilijk dingen aan willen nemen van andere personen. Beargumenteer je standpunten en ga de discussie met open ogen aan.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-11-2009 17:59
Wat een overtrokken reactie? Ik geef alleen aan hoe ik het ervaar. Daarbij denk ik ook dat jij iets teveel uit de "boeken" en iets te weinig uit de praktijk denkt (zo komt het over).
Light Image
Frank9Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2009
Laatste: 19-7-2010
Berichten: 21
3-11-2009 18:08
Ervaar mijn reactie niet als “overtrokken” maar liever als onderbouwt. Hoe jij het ervaart is zoals New-line op dit moment er uit ziet. Maar de manier hoe jij het ervaart hoeft nog niet per definitie de juiste te zijn.

Reageer op onderwerpen met een onderbouwing. Hoe jij het ervaart is leuk om te horen, maar voegt niet veel toe aan de werkelijke discussie. Mee eens toch?
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
3-11-2009 19:23
Frank ik ben het maar deels met je eens,

Ik vind dat termen als Shopaanbieding beter lopen dan "winkelaanbieding"
Daarom zou ik ook kiezen voor shopaanbieding.

Het toevoegen van een extra vraagteken o.i.d. hier en daar geeft een wat minder strakke en onpersoonlijke sfeer.
Dat is iets wat mij zeer aantrekt..

En over het naam formulier, Fout in: Naam, dat geeft aan dat er iets fout is met je naam,
Lijkt me duidelijk genoeg? ( ook denkend aan het praktische, hoeveel code is er wel niet nodig om bepaalde fouten te kunnen herkennen? )

Zoieso, het schrijven van een webshop is geen exacte wetenschap,
Wat jij goed kan vinden kan ik slecht vinden en omgekeerd,
Het is wel zo dat een bepaalde layout voor de meeste mensen een voorkeur heeft omdat het overzichtelijk is.

Zo zou ik André adviseren om nooit dat gelige te laten vallen, dat kijkt heerlijk rustig.
Dat vind ik eigenlijk zo ongeveer het grootste pluspunt van New-Line,
Het is overzichtelijk en normaal, menselijk, geen onpersoonlijke strakke handel..

Just my 2 cents ;-)).
If it ain't Dutch it ain't much...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-11-2009 20:02

Frank9 schreef:

Weinig afbeeldingen en juist veel tekst. Mensen zijn visueel ingesteld en nemen informatie via afbeeldingen veel sneller op. Een product presentatie doormiddel van grote afbeeldingen en minder tekst ligt voor de hand.
Het afbeeldingen/teksten verhaal zal t.z.t. samen met wat andere layout- en technische zaken worden gewijzigd, echter niet op de manier die jij wellicht graag zou zien. In tegenstelling tot de kopuh-kopuh-kopuh! webshops, vinden wij het wél belangrijk dat mensen naast afbeeldingen ook correcte en relevante informatie te lezen krijgen. Je hebt absoluut gelijk als je zegt dat mensen visueel zijn ingesteld, maar een afbeelding zegt absoluut NIET meer dan duizend woorden, tenzij je bijvoorbeeld een cd-speler wilt gaan verkopen alsof het een kunstwerk is.

Zo noem je wel meer punten die samenhangen met een visie. Als die visie nu niet helemaal uit de verf komt voor jou, dan ben ik wel benieuwd hoe jij vindt dat we ervoor kunnen zorgen dat dit wel gebeurt (of dat het misschien gewoon zo is dat jouw visie teveel verschilt van die van de eigenaar van de New-Line webshop).

Wat het voorraadinformatieverhaal betreft: dat is in de New-Line webshop een huzarenstukje waar het gros van de Webshops een puntje aan kan zuigen. Mijn ervaring is dat mensen gewoon willen weten of iets direct leverbaar is en zo nee, hoe snel dan wel. Die informatie wordt, daar waar mogelijk zelfs door het met toestemming hacken van de stock informatie van onze importeurs, keurig weergegeven en constant up to date gehouden. (Webwinkels die bij álle producten in hun assortiment hebben staan dat het uit eigen voorraad leverbaar is liegen vrijwel allemaal door hun tanden.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)