Forum > Geluid

Speakerhoezen

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
18-3-2009 10:55
Muzip heeft nette prijzen inderdaad, reageren alleen niet zo snel. Ik had hoezen voor Mackie 15 inch subs nodig, meerdere keren er achteraan gebeld en gemaild. Inmiddels gemeld dat niet meer nodig was ivm overstap andere speakers en toen kreeg ik 2 weken laten de factuur (hij maakt pas als betaald is, opzich slim). Ze gaven zelf al aan dat ze het erg druk hebben, en dan zijn kleine klanten niet zo interessant al was hij heel behulpzaam. Zelfs als je geen BTW nummer hebt wink ;)

Maargoed, het duurde te lang en ik had geen zin om bij mijn nieuwe subs hetzelfde te krijgen wat betreft de wachttijd. Ik heb daarom bij RSC in Cuijk meteen passende hoezen voor mijn subs laten maken (af. 53*60*70, ook lekker dikke hoes voor 60 ex). Hij verdient er bijna niks aan omdat het een service-artikel is. Is dus een paar euro duurder dan de makers zelf maar omdat dit een grotere afnemer is (niet speciaal van Muzip, dat weet ik niet) ben je wel sneller geholpen. Na een week in mijn geval.
CyStStandaard Lid
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
30-9-2009 19:29
Ik wil ook speakerhoezen hebben voor mijn subs en nieuwe speakers. Ik denk dat ik gewoon het materiaal koop en het mijn moeder laat doen, die is erg goed met de naaimachine. laugh :D.

Maar nu de vraag, waar worden die hoezen doorgaans van gemaakt? Is dat een dik soort polyester ofzo? En wat is praktischer, een rits of klittenband? En waar moet de opening?

Zelf zou ik denken, de hoes er van boven overheen schuiven, en dan onderaan de speaker op zijn kant leggen om hem door te trekken en dan aan de onderkant dicht te ritsen. De subs hebben echter wieltjes, dus daar moet ik nog wat voor bedenken..

Iemand ervaring en suggesties?
I will not comply.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 22-11-2024
30-9-2009 19:33
Waarom zou je de onderkant in een hoes willen doen?
Is het puur bescherming of ook waterdichtheid?
Let in ieder geval op de handvatten, die moet je wel kunnen gebruiken.
Verder zou ik de onderkant open laten, ventileert er nog iets.
Ingeval je ze ook met hoes wil gebruiken aan de voorzijde een openritsbaar deel maken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
WarfaceStandaard Lid
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
30-9-2009 19:34
mijn hoezen hebben geen onderkant, dat werkt het makkelijkst.

Een onderkant lijkt me dan ook vrij nutteloos.
Meh me lêpke!!!
CyStStandaard Lid
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
30-9-2009 23:19
Het moet gaan dienen als bescherming tegen beschadigingen (chips in de lak) en vocht/regen/zand etc.
I will not comply.
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
1-10-2009 09:45
Staan de kasten op wieldolly's of wielen, gebruik gewoon een zwaar doek, spijkerstof. Dit werkt al heel aardig.

Topjes, monitoren enz zou je idd kunnen voorzien van een gevoerde hoes, ook te koop bij Muzip.. erg goede hoezen voor relatief weinig geld.

Verder moet je gewoon omgaan met je spullen en eens per jaar minimaal met de kwast rond om bij te stippen, dan wel opnieuw rollen.
Natuurlijk ook afhankelijk hoevaak je weg bent met het spul.

Vocht regen zand enz.... is gewoon heel slecht voor je spulletjes, dus moet je zien te vermijden.. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)