Forum > Newbie Forum

nieuw mengpaneel, flightcase, cd-speler

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-8-2009 13:44
Effecten in dit segment mixers zijn zo en zo niet om over naar huis te schrijven.
Leuk om thuis mee te prutsen, maar live eigenlijk niets mee te doen.
Liever een degelijke mixer zonder effecten, dan een mixer met effecten waar bespaart is op de faders oid.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
11-8-2009 13:49
Die mening deel ik met je. Omdat de topic starter met een Behringer DJX aan komt, ga ik er van uit dat hij effecten wil gebruiken. Dan is het wel zo netjes om even aan te geven dat ze er niet op zitten.
Desondanks raad ik de Beat-6 aan: een bewezen, betaalbare mixer.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-8-2009 13:55
Klopt als een bus, maar toch oko goed voor de TS om te weten wat de realiteit bied. Er zijn zoveel "beginnende" DJ'tjes die denken voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en alleen maar letten op Effecten en Beatcounters op de spullen. Jammer, want wat volgt is "de kat in de zak" kopen.
Tuurlijk klinkt het allemaal fantastisch in de omschrijvingen, maar het valt altijd zo tegen.
Verkopers die ook zeggen dat dit allemaal heilig is, doen dit naar mijn mening alleen maar om spullen te verkopen en geld los te halen.
Dus mijn advies: Kijk naar degelijkheid van een product. Deze degelijkheid kun je over bijna alle producten wel ergens vinden op dit forum.

Succes met je keuze!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
11-8-2009 13:59
Ik ben blij dat we hetzelfde denken en samen spreken wink ;)
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
11-8-2009 14:01

eriswa schreef:

Bij de Gemini betwijfel ik of de loop-functie helemaal lekker werkt.
Uit eigen ervgaring:

Als je een loop inzet, duurt het 2 a 3 seconden, voordat je weer geluid hoort, die seconden is het dus gewoon stil, heb je live dus niks aan.
Don't forget to walk, before you run!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-8-2009 14:06

Philip_Janssen schreef:

Ik ben blij dat we hetzelfde denken en samen spreken wink ;)
Mooi he happy :) Dan heeft ie er tenminste wat aan.

floriore schreef:

Als je een loop inzet, duurt het 2 a 3 seconden, voordat je weer geluid hoort, die seconden is het dus gewoon stil, heb je live dus niks aan.
Je hebt er zelfs om mee te spelen niets aan dan... shocked 8O
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
PatatjeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-6-2009
Laatste: 23-9-2009
Berichten: 9
11-8-2009 15:36
Ik heb ondertussen al zo'n metalen oren gevonden voor de behringer zelf, ik denk er stevig aan om de numark cdn-22 te kopen,omwille van het feit dat ik meestal met de virtual dj draai, dus eigenlijk heb ik geen high-tech speler nodig, he.! ik kan ook nog een beetje doorspaaren voor de cdn-35, ik denk dat ik zowiso voor numark zal gaan, als jullie dit degelijk genoeg vinden.

bedankt alvast! wink ;)
wegue wegue!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
15-8-2009 15:31
Ik zou dan even doorsparen voor de CDN-35. Deze heeft de volgende dingen wel, die de CDN-22 niet hebben:
- ESP (Anti shock buffer)
- Seamless loop
- True Instant Start (erg handig dat een plaatje begint op het moment dat je op de knop drukt)
- Iets grotere pitch range (16% tov. 12%)

Vooral True Instant Start is erg makkelijk tijdens het draaien. De CDN-35 start een CD vanuit het anti shock geheugen, de CDN-22 direct vanaf de cd. Dat betekend dat de CDN-35 direct kan beginnen als je op Play drukt. De CDN-22 zal moeten wachten totdat de cd weer op het juiste punt boven de laser hangt (het blijft een draaiend schijfje). Dat kan je een paar tiende van een seconde schelen en dat zul je weer handmatig moeten corrigeren: het draait gewoon niet lekker.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)