karaoke-dvd's op pc zetten
(4 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 12-1-2009 18:56 |
...is wat ik zo snel mogelijk (maar goed) wil doen. Heeft iemand dit al gedaan? Zoja, met welk programma en hoe? Ik heb zelf ca 150 originele karaoke-dvd's en heb al wat rondgekeken op 't net maar vind niet onmiddellijk het juiste programma Het lijkt wel of alle bestaande programma's ervan uitgaan dat je gedownloade clips gebruikt... Waarom op pc zetten? Omdat ik het beu ben elke maand nieuwe schijven te branden omdat er wéér een klant klaagt dat 1 (of meer) schijven versprongen. HELP! | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 12-1-2009 20:32 |
Toevallig twee weken geleden bezig geweest met een bedrijfspresentatie DVD van een klant, die overgezet moest worden naar een avi file om in powerpoint te gebruiken. De DVD rip ik met DVD shrink 3.1 (gratis), niet omdat ik hem wil verkleinen, maar puur omdat het programma alles vreet. (Nero geeft de melding beveiligde DVD) Dan krijg je mapjes Audio-ts en Video-ts (Audio-ts is altijd leeg) en Video-ts bevat beeld en geluid. De juiste bestanden (vob) laad ik in DVD-lab en die maakt er een mpeg file van. (DVD-Lab is een koop programma) Aangezien ik een avi file moest hebben heb ik daarna ULead DVD Moviefactory 2.5SE gebruikt.(Programma kreeg ik bij een TV kaart die ik gebruik om video films over te zetten naar DVD) Bovenstaande methode gaat overigens niet ten koste van kwaliteit. Ik denk dat jij met DVD Shrink al een heel eind komt, en die bestanden zal je met een programma om moeten zetten naar mpeg/Divx o.i.d. Martin. | |
kvm entertainment | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 13-1-2009 09:31 |
Programma's die ik gebruik: DVDFab Dit programma kun je kopen maar hoeft niet. De DVDFab HD Decrypter (onderdeel van dit pakket) is namelijk gratis. Handig om te hebben: DVD Decrypter Ontwikkeling van dat programma is gestopt in 2005 (dus een aantal van de nieuwe beveiligingen kan het niet aan) MAAR daar zijn/waren weer andere oplossingen voor zoals: RipIt4Me Bijkomend voordeel van DVD Decrypter is dat je het ook kunt gebruiken om iso's op een DVD te zetten. En natuurlijk (zoals KVM ook al aanhaalde): DVD Shrink Grote voordeel van DVD Shrink is dat je met behoorlijke vrijheid kunt bepalen hoe groot het uiteindelijke resultaat moet worden (bijvoorbeeld door menu's zwaar te comprimeren en nutteloze extra's om te zetten naar jpeg'jes OF gewoonweg weg te laten). Maar voor mij is de belangrijkste van dit moment toch wel DVDFab (daar rip ik eigenlijk alles mee wat met DVD te maken heeft). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj t²Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-5-2008 Laatste: 28-1-2016 Berichten: 67 | 10-8-2009 21:25 |
total video converter, doet alles in een. heeft ook alle features als je iets anders met videos wilt uithalen. | |
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw. | |
RevhaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-6-2004 Laatste: 29-12-2018 Berichten: 91 | 10-8-2009 21:47 |
Ik gebruik hiervoor DVDX. werkt heel makkelijk en is gratis | |