te harde muziek
(93 reacties. Pagina 2 van 10)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 29-8-2003 00:03 |
Als je drive in bent, leer je ook op den duur wel waar je op moet letten. Truucje 5/ Vraag aan de barmedewerkers af en toe of het volume goed is. (als je wat te drinken gaat halen of als ze het langsbrengen) zij hebben op hun locatie de meeste ervaring met de volume's. Truucje 6/ houd je publiek wat langs de kant staat in de gaten. Als ze niet moeilijk kijken, en nog met elkaar staan te praten, zit je nog niet te hard. Trekken ze weg, of zijn ze geiriteerd, kun je donder op zeggen dat je verkeerd bezig bent. De mensen op de dansvloer, merken niet hoe hard het staat. Ze zijn immers aan het feesten. Truucje 7/ Zorg er voor dat als je je master op nul Db hebt staan, dat je vu meter ook nul db aangeeft, en dat er op je versterker dan ook nul db staat aangegeven. Op die manier weet je precies waar je mee bezig bent. Ga je over die nul db heen, weet je dat je aan de grensen komt. Hoe hard het bij nul db klinkt, hangt gewoon af van het vermogen van je set. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
GijsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-7-2003 Laatste: 31-8-2008 Berichten: 205 | 29-8-2003 16:38 |
Tom schreef: Truucje 7/Zorg er voor dat als je je master op nul Db hebt staan, dat je vu meter ook nul db aangeeft, en dat er op je versterker dan ook nul db staat aangegeven. Op die manier weet je precies waar je mee bezig bent. Ga je over die nul db heen, weet je dat je aan de grensen komt. Hoe hard het bij nul db klinkt, hangt gewoon af van het vermogen van je set. andere tips erg handig tom! | |
*Doorstrepen wat niet van toepassing is. | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 30-8-2003 15:29 |
wat is eigenlijk het wettelijk maximum van de geluidsoverlast wet? lol ben al 3 jaar drive in dj en ik weet het nóg niet... d8 iets van 90 db? | |
GijsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-7-2003 Laatste: 31-8-2008 Berichten: 205 | 30-8-2003 15:55 |
denk wel meer; een gemiddelde disco is minstens 120 d8 ik.. | |
*Doorstrepen wat niet van toepassing is. | |
DJ SietseStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-1-2003 Laatste: 9-9-2008 Berichten: 1218 | 30-8-2003 16:13 |
GiJs schreef: denk wel meer; een gemiddelde disco is minstens 120 d8 ik.. | |
Door internet beperkt | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 30-8-2003 16:51 |
heb altijd 90/100db gehanteerd... och dan is er dus nog ruimte :D | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-8-2003 18:35 |
De wettelijke maximale hoeveelheid Db's buiten het gebouw, aan de gevel gemeten, en 1 meter van de muur af gemeten, verschillen per gemeente, je moet hiervoor zoeken in de zogenaamde PVL van een gemeente. Vaak ligt bij 50 DB 's avonds al de grens, en 's nachts na 10 uur lig die norm nog hoger (minder Db's). Vandaar dat die horecatentjes heel goed geïsoleerd zijn. Het kan ook zijn dat de horeca gelegenheid een aparte vergunning heeft voor bepaalde dagen en tijden zodat ze de norm mogen overschreiden met een bepaalde hoeveelheid. Die dbeetjes waar jullie het over hebben, is in de zaal gemeten. Dat maakt niet uit hoe hard het is. Tot de zaalhouder of je klanten boos worden uiteraard. Hebben jullie dan allemaal een geijkte DB meter om dit op te meten? Vast niet Wij dus wel, en het is best wel makkelijk en veilig om problemen te voorkomen met omwonenden. Er bestaat ook nog zo iets als een horeca limiter. Das een ding dat de stroom van je set af gooit als je te hard draait. Na 5 (lange) minuten floept hij dan weer aan, en zo leer je het dan wel af. Als wij ergens komen, dan accepteren wij gezien de schade die onze spullen er van kunnen ondervinden géén horecalimiter. Dit kunnen wij rechtpraten, daar we onze eigen limmiter hebben, en een goede Db meter zodat we het niveau ook kunnen controleren. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DiederikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-5-2003 Laatste: 3-2-2021 Berichten: 619 | 30-8-2003 19:19 |
Er bestaat ook nog zo iets als een horeca limiter. Huh? een horeca limiter (die van dateq in elk geval) schroeft volgens mij (eerst) alleen het eindsignaal dat naar de versterkers gaat naar beneden. Gebeurt er dan nog niks dan schakelt ie de boel af. Voor die tijd wordt je eerst gewaarschuwd met een indicatie op de limiter/externe lampDas een ding dat de stroom van je set af gooit als je te hard draait. Na 5 (lange) minuten floept hij dan weer aan, en zo leer je het dan wel af. Als wij ergens komen, dan accepteren wij gezien de schade die onze spullen er van kunnen ondervinden géén horecalimiter. Dit kunnen wij rechtpraten, daar we onze eigen limmiter hebben, en een goede Db meter zodat we het niveau ook kunnen controleren. | |
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 30-8-2003 19:36 |
hmm heb zo'n soort db meter die dre verkoopt... en we hebben er nog zo eentje van c*nrad | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 30-8-2003 19:42 |
Tom schreef: Die dbeetjes waar jullie het over hebben, is in de zaal gemeten.Dat maakt niet uit hoe hard het is. Tot de zaalhouder of je klanten boos worden uiteraard. Tom schreef: Hebben jullie dan allemaal een geijkte DB meter om dit op te meten?Vast niet Wij dus wel, en het is best wel makkelijk en veilig om problemen te voorkomen met omwonenden. 'k Verschoot er serieus van... kzie die gasten binnenkomen met hun meter in hun handen, ik zet direct mijn monitors af en draai de bass wat naar beneden (weet ik veel of het helpt maar een mens kan maar proberen). Ik zie al een paar personeelsleden vreemd kijken naar me omdat de muziek verdacht stil staat, zelfs voor een warmingup en DAN NOG zitten we maar nét binnen de grenzen. Oh, nog ter info: het gaat hier om een échte discotheek hé! Niet ergens een bruin café of zo waar ik het mss een beetje beter zou kunnen begrijpen maar een goeie ouwe Belgische discotheek | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. |
Terug naar forum Afgesloten topic