Forum > Licht

Led verlichting voor meubel

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
9-7-2009 22:09

stekelvarke schreef:

Maar ik denk dat in dit geval LED een betere oplossing is, al was het maar omdat je bij de meeste producten over RGB menging beschikt.
Het hoeven natuurlijk geen kleine parretjes te zijn, er zijn denk ik genoeg RGB LED strips op de markt.
Hier dacht ik later ook aan. Het is alleen wel duurder als de oplossingen die het bedrijf gegeven heeft.
een ledstrip is zo 500a600euro. en je hebt er zo 8 nodig om een vierkante meter te vullen als ik het goed heb, misschien zelfs 10. en dan nog besturing erbij enzo...

stekelvarke kan jij een link geven van de TTL producten en waar ze verkocht worden
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
10-7-2009 02:51
Hier vind je de producten van TTL.

Ik heb ook even rondgekeken naar goedkope LED's op DMX, maar niets gevonden wat je zou kunnen helpen.
Ik vrees er ook voor dat het project moeilijk haalbaar wordt met dit budget, zeker inclusief aansturing.
Echter mocht iemand er aan denken om zo iets achterna te maken is de Showtec Octostrip van 66cm of 33cm wel een hele mooie optie, al is dit wel een relatief dure oplossing.
Ik zou je overigens ook aanraden om dit niet in je meubel in te bouwen, maar om een systeem te maken wat je gemakkelijk voor je meubel kan plaatsen en liefst ook nog eens goed te stacken en/of op te hangen is.
Want ik denk dat zo iets wel heel goed 'los' te verhuren valt.
exit night into LIGHT
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
10-7-2009 09:17
Waarom kijk je niet naar RGB LED modules van 350mA of 700mA.
Die zijn prijstechnisch nog wel interessant, zeker als je er veel nodig hebt.
Prijs zal ergens tussen de € 20 en € 30 per module liggen.

Als je ze inbouwd achter een opaal witte kap dan heb je er ook minder nodig. Het VU meter effect wordt dan wel minder.

DMX controllers voor die modules zijn er ook. Iedere LED apart aanstuurbaar, 108 of 216 LEDs per controller. En direct DMX gestuurd. Alleen zijn die controllers niet goedkoop en zitten tussen de 600 en 800 euro afhankelijk voor welke LEDs je er eentje nodig hebt.

Andere optie kunnen Schnick Schnack stripjes zijn waar je alle LEDs afzonderlijk kunt aansturen. Die strips en controllers zijn wel duurder (strips ergens rond de 100 euro en controller iets van 2000 eurie) maar het zijn wel mooie strips.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-7-2009 09:25
Bel TDE in Diemen eens.. Hebben mooie led strips waar je powersupply aanhangt, dmx direct op de strip en je bent klaar. Versie met alle leds individueel aanstuurbaar en versie waar hele strip 1 segment is.
Light Image
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
10-7-2009 11:30

JeroenVDV schreef:

Bel TDE in Diemen eens.. Hebben mooie led strips waar je powersupply aanhangt, dmx direct op de strip en je bent klaar. Versie met alle leds individueel aanstuurbaar en versie waar hele strip 1 segment is.
waarom kies je dan niet voor www.new-line.nl/v/23809, is toch hetzelfde principe of heb ik het nu fout?

Groeten, Jan-Paul
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
10-7-2009 13:51
Kijk eens naar deze ledstips en panelen: https://www.avl.be/schnick-schnack.htm
- rechtstreeks dmx aan te sturen
- voeding 24V
- ook led/led aansturing mogelijk bij de C versies
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-7-2009 15:48

DJJPCK schreef:

waarom kies je dan niet voor www.new-line.nl/v/23809, is toch hetzelfde principe of heb ik het nu fout?

Groeten, Jan-Paul
OMdat een strip ook echt een STRIP is waar ik het over heb. PCB met ledjes erop dus, 1 centimeter breed en gewenste lengte en zo'n 1 RGB (!!) led per centimeter. Niet over een grote complete metalen behuizing van meer dan 500 euro voor 10 ledjes..
Light Image
Joeyke87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2009
Laatste: 3-12-2014
Berichten: 25
10-7-2009 17:09

JeroenVDV schreef:

Bel TDE in Diemen eens.. Hebben mooie led strips waar je powersupply aanhangt, dmx direct op de strip en je bent klaar. Versie met alle leds individueel aanstuurbaar en versie waar hele strip 1 segment is.
Zojuist contact opgenomen met TDE:

Aan de hand van dit voorbeeld de situatie uitgelegd. Het volgende werd mij geadviseerd:

- profiel 17.95 p meter frost kunststof cover 19.95 u profiel flens.
- rgb strip per 30 cm. 35,-
- led driver 48,5 16 lijnen 325,-
- voeding 100,-

Deze optie is icm aansluiten van mijn huidige Robe 192 dmx controller. Volgens mij binnen mijn budget (afhankelijk van het aantal strips dat ik nodig heb.)

De andere optie is om er Visual DMX op aan te sluiten maar dan komt de hardware er natuurlijk nog bij. (ook werd mij verteld dat ze daar een andere oplossing voor hadden met panels o.i.d.)

Misschien als ik binnenkort tijd dat ik 'even' de showroom bekijk. (iets meer dan een uur rijden.)
Tino110855Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2006
Laatste: 28-2-2012
Berichten: 16
14-7-2009 00:56
https://www.youtube.com/watch?v=v0pHpkL-ajk

Let even op de voorkant van de discobar in dit you tube filmpje.

Geen DMX, alleen de step snelheid is instelbaar,

Een eenvoudige Eprom gebaseerde matrix sturing met ? ik weet niet meer precies hoeveel patronen, Maar veel heel veel.

Krijg er veel complimenten over van klanten.
Still the best disco in town, and getting better all the time
Joeyke87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2009
Laatste: 3-12-2014
Berichten: 25
14-7-2009 10:35

Tino110855 schreef:

https://www.youtube.com/watch?v=v0pHpkL-ajk

Let even op de voorkant van de discobar in dit you tube filmpje.

Geen DMX, alleen de step snelheid is instelbaar,

Een eenvoudige Eprom gebaseerde matrix sturing met ? ik weet niet meer precies hoeveel patronen, Maar veel heel veel.

Krijg er veel complimenten over van klanten.
Leuk filmpje alleen niet helemaal wat ik zoek. Toevallig kwam ik dittegen. Weinig inbouw diepte en hopelijk ook zonder bar te verkrijgen. Als ik deze kan aansluiten op mijn ledcon 02 controller zou dat ideaal zijn. Dan maar mijn discomeubel uitlichten dmv plexiglas of gebruiken om de dansvloer verder uit te lichten. In ieder geval is het hele matrix idee afgeketst, budget lang niet voldoende helaas. Maar ik heb zeker wat aan de reply's gehad voor in de toekomst.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)