Forum > Muziek

CD's zijn te duur !

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
28-8-2003 18:28
natuurlijk!
ik zeg ook niet dat het alleen zo is, maar ik weet zo goed als zeker dat het flink helpt.. happy :)
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
28-8-2003 18:29
idd, kijk, de prijzen waren vroeger zo hoog, en zijn het dus nu nog steeds, als er meer verkocht worden, kan je dus niet verwachten dat de prijs gaat zakken; dit omdat de maatschappijen dan gaan denken:"oh ja, die prijs kan toch", als het nou andersom gebeurt is de kans dat er weer veel meer orgineel gekocht gaat worden veel groter, maar vooralsnog, voor 50cent kunnen de cd's niet gemaakt worden!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
28-8-2003 18:39
allemaal goed en wel, maar het is toch zo logisch als wat dat als er meer wordt gekopieerd wordt en dus minder verkocht, er minder wordt verdiend, dat wil worden terugverdiend en de prijzen omhoog gaan?
maargoed, ik denk/vrees dat ik er toch niemand van zal kunnen overtuigen, maar ik ga weer eens wat meer origineel kopen, ook nu er toch steeds meer gecontroleerd gaat worden. ik weet dat het nog niet zo ver gaat, maar toch.
en zeg nou zelf, het is toch veel leuker (vind ik tenminste) om een originele cd te hebben dan een gekopieerde??
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
28-8-2003 18:47

Sybrand schreef:

(...) Al ben ik van mening dat het ook wel goedkoper zou moeten kunnen... De branche gaat zichzelf doodmaken, doordat ze te lang de prijs te hoog hebben gehouden, en ik denk dat al maak je de cd tot zeg maar 5 euro, dat dan nog steeds niet veel terrein wordt teruggewonnen; je fikt nu een cd'tje voor 50 cent! Het kan gewoon NU (in iedergeval) niet meer uit om ze goedkoper te maken. (...)
Tja als die jongens de cd's op dezelfde prijs houden dan zal het volgens mij heel snel met ze afgelopen zijn ! Heel veel mensen pikken het namelijk gewoon niet langer (en daar geef ik ze niet geheel ongelijk in !). En besef ook dat het illegale kopieren (hoe verkeerd het ook is) gewoon niet tegen te houden valt, er wordt toch wel steeds weer een nieuwe manier gevonden om het te doen. En hoe meer je het kopieren bestrijd hoe meer inventiever de manieren waarop het gebeurt zullen worden. Ik bedoel, heeft het platleggen van Napster zin gehad ? Nee, er wordt nog steeds heel erg veel illigaal gedownload (misschien wel meer ?). De platenmaatschappijen zouden zich beter eens bezig kunnen houden met de mensen belonen die wel nog de moeite doen om een cd te kopen. Kijk bijvoorbeeld naar het artiestenalbum van Armin van Buuren, daar zat een code in zodat je op een website kon komen waar je allerlij extra's kon vinden. Dat maakt het nou de moeite waard om een cd te kopen, zelfs al zou je er al een aantal nummers op mp3 van hebben...
Het probleem is namelijk volgens mij gewoon dat de plaatenmaatschappijen jarenlang bakken geld hebben verdient met lucht verkopen. Want wat voegen ze nu eigenlijk toe aan de muziek van de artiest ??? Een doosje en een vaak knullig boekje en er dan 22.50 EURO voor vragen ?!!! Da's pas crimineel bezig zijn !!!
Vind je het dan gek dat mensen nu met massa's tegelijk nummers illegaal van internet downloaden ?
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
28-8-2003 18:52
ja maar als er alleen nog maar gekopieerd wordt IS er op een gegeven moment niets meer om te downloaden; dan zoek je als muzikant wel een andere baan die beter verdient.
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
28-8-2003 19:24

Morpheus schreef:

Sybrand schreef:

(...) Al ben ik van mening dat het ook wel goedkoper zou moeten kunnen... De branche gaat zichzelf doodmaken, doordat ze te lang de prijs te hoog hebben gehouden, en ik denk dat al maak je de cd tot zeg maar 5 euro, dat dan nog steeds niet veel terrein wordt teruggewonnen; je fikt nu een cd'tje voor 50 cent! Het kan gewoon NU (in iedergeval) niet meer uit om ze goedkoper te maken. (...)
Tja als die jongens de cd's op dezelfde prijs houden dan zal het volgens mij heel snel met ze afgelopen zijn ! Heel veel mensen pikken het namelijk gewoon niet langer (en daar geef ik ze niet geheel ongelijk in !). En besef ook dat het illegale kopieren (hoe verkeerd het ook is) gewoon niet tegen te houden valt, er wordt toch wel steeds weer een nieuwe manier gevonden om het te doen. En hoe meer je het kopieren bestrijd hoe meer inventiever de manieren waarop het gebeurt zullen worden. Ik bedoel, heeft het platleggen van Napster zin gehad ? Nee, er wordt nog steeds heel erg veel illigaal gedownload (misschien wel meer ?). De platenmaatschappijen zouden zich beter eens bezig kunnen houden met de mensen belonen die wel nog de moeite doen om een cd te kopen. Kijk bijvoorbeeld naar het artiestenalbum van Armin van Buuren, daar zat een code in zodat je op een website kon komen waar je allerlij extra's kon vinden. Dat maakt het nou de moeite waard om een cd te kopen, zelfs al zou je er al een aantal nummers op mp3 van hebben...
Het probleem is namelijk volgens mij gewoon dat de plaatenmaatschappijen jarenlang bakken geld hebben verdient met lucht verkopen. Want wat voegen ze nu eigenlijk toe aan de muziek van de artiest ??? Een doosje en een vaak knullig boekje en er dan 22.50 EURO voor vragen ?!!! Da's pas crimineel bezig zijn !!!
Vind je het dan gek dat mensen nu met massa's tegelijk nummers illegaal van internet downloaden ?
Nou vergeet je wel wat ik al eerder zei: er zitten een heleboel bedrijven tussen, die allemaal willen verdienen, denk dus allleen al aan de artiest, opslag(echt veel is dat), transport, verkoop! maar dan nog...

en wat dan nog ECHT dom is, is dat die bedrijven er zelf niks aan doen, en dan is het binnenkort afgelopen met hen (en ook met de MP3 toevoer trouwens)... dat is dan weer iets doms van de consument...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2003 20:29

GiJs schreef:

ja maar als er alleen nog maar gekopieerd wordt IS er op een gegeven moment niets meer om te downloaden; dan zoek je als muzikant wel een andere baan die beter verdient.
Zo'n ramp word het echt niet,er blijven ZAT mensen die cd's kopen en ZAT mensen die ze downloaden, en ze verdienen echt GENOEG! Neem nou die ouwe Captain Jack of uhm... De Bengaboys of Vengaboys, die liggen ALLANG binnen met die paar nummers... (beetje raar, maarja) razz :p
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
28-8-2003 23:03
oke, oke, blijf lekker kopieren
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
28-8-2003 23:06
pff je blaat als een kind van 3 edie meer kan ik er niet van zeggen
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
28-8-2003 23:53
Ach dat gezeik altijd weer over die dure cd's. Wees blij dat singeltjes op cd ''maar'' 5 euro kosten. Platen zijn twee keer zo duur! (hoor je mij klagen wink ;) ?)

Heb je passie voor je hobby, dan zeur je niet en heb je het er graag voor over! Als je het te duur vindt moet je vooral lekker gaan downloaden e.d. , maar zorg er dan wel voor dat je je slaapkamer niet meer uit komt met je mp3's!

Hoe vaak hebben we het hier trouwens al over gehad?
Mooie vrouwen zijn niet lelijk

Terug naar forum Reageer (zonder quote)