Forum > Geluid

DJM 909/ Xone 42/ iets anders?

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
14-6-2009 09:52
Ik denk dat je dan je antwoord al hebt.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
14-6-2009 21:13
1 x bewerkt. Laatst door TimD op 14-6-2009 22:04
Nou, niet helemaal. Zoals je misschien merkt ben ik enorm aan het twijfelen. Voor mezelf heb ik 3 mixers geselecteerd: de x:one 42, de nuo 5 en de djm-700. Ik zie echter geen mogelijkheid deze mixers samen te testen in de buurt: de nuo 5 is niet meer leverbaar, de xone 42 is uitverkocht en heeft een levertijd van meer dan een maand. Alleen de djm-700 kan er staan. Daarom probeer ik hier zoveel mogelijk achter meningen van gebruikers te komen wink ;)

Misschien kan ik dit topic gebruiken om mijn ongenoegen over Allen & Heath/Shure te uiten. Als ik de x:one 42 zou bestellen, zou ik de zwarte willen hebben. Nu zie ik dat hij bij een webshop pas OVER EEN MAAND weer op voorraad is (!). Op een ander forum lees ik zelfs berichten dat de x:one zelfs begin september pas weer leverbaar is! En dat voor zo'n vooraanstaand merk met zo'n goede reputatie... ze zouden zich moeten schamen! Hetzelfde met de x:one 1D: die had ik vorig jaar in bestelling staan, betaald en alles. De leverdatum werd steeds opgeschoven, en toen er uiteindelijk half jaar verstreken was heb ik de bestelling maar geannuleerd. Daarom heb ik nu ook het gevoel dat A&H mijn geld gewoon niet 'waard' is. Ik vraag me ook af wat dat met de service moet gaan worden, mocht er eens iets mis mee zijn...
Ook hier kan úw reclame staan!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-6-2009 21:35
Onze ervaring met A&H is dat producten soms een wat langere levertijd kunnen hebben omdat de voorraad bij de importeur op is, MAAR dat de opgegeven levertijd (1 a 2 maanden max.) over het algemeen wel wordt nagekomen.

De zwarte Xone:42 is de opvolger van de zilveren versie, en wordt pas leverbaar als zilver op is. Hoe lang dit precies gaat duren is onbekend. Zal mogelijk eind dit jaar worden. Op basis van de afbeeldingen vind ik zwart overigens wel een hele vooruitgang.

Wat service en reparatie betreft: volgens mij heb ik in de tijd dat ik bij New-Line werk, ruim anderhalf jaar, nog nooit een defect A&H product terug zien komen. Er is wel een keer een nieuwe mixer retour gekomen omdat de deckplate niet zo goed was afgewerkt als je van een merk als A&H mag verwachten. (In QC opzicht valt er nog wel wat te verbeteren bij de Nederlandse importeur.)
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
15-6-2009 08:54
QC = Quality Control neem ik aan?

djtim] schreef:

Hetzelfde met de x:one 1D: die had ik vorig jaar in bestelling staan, betaald en alles. De leverdatum werd steeds opgeschoven, en toen er uiteindelijk half jaar verstreken was heb ik de bestelling maar geannuleerd. Daarom heb ik nu ook het gevoel dat A&H mijn geld gewoon niet 'waard' is. Ik vraag me ook af wat dat met de service moet gaan worden, mocht er eens iets mis mee zijn...
Ik ook ooit een 1D besteld en hetzelfde meegemaakt als jij. Een vriend van me heeft op precies dezelfde dag als ik een 1D bij een andere webshop besteld en had 'm binnen 3 weken thuis. Ligt ook een beetje aan waar je koopt met A&H volgens mij...
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
King_DudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2005
Laatste: 1-3-2018
Berichten: 8
20-6-2009 02:57
Voor (ook alleen) een test van een NUO5 ben je altijd welkom, ik heb m nl te koop staan.
"Sound is the foundation, Light body's the essence.."

Terug naar forum Reageer (zonder quote)