Forum > Geluid

DJM 909/ Xone 42/ iets anders?

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
27-5-2009 21:28
Kunnen jullie mij (beargumenteerd!) helpen in mijn keuze: Ik heb Traktor scratch duo aangeschaft (2 decks dus, zou de eerste tijd voor mij moeten volstaan en anders pak ik een upgrade). Vanuit het 2-decks standpunt zou de Pioneer DJM 909 een logische keuze zijn (2e hands). Echter, voor ongeveer hetzelfde bedrag kan ik ook een x:one 42 aanschaffen met een 2ehands EFX-500, die mijns inziens niet veel onderdoet voor de effectenunit van de 909 (misschien is hij zelfs handiger in bediening door de grotere opzet!) Verder heb ik ook een Trigger Finger, maar voor zover ik heb begrepen is de effectensessie van Traktor Duo beperkter.

Wat is wijsheid? Wat zou jullie keuze zijn?
Ook hier kan úw reclame staan!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
28-5-2009 22:51
Sja het is een keus...

Werkt de EXF zoals jij wil op de S/R van de Xone?
Zijn de touch effecten van de DJM genoeg met 2 schuiven?

Ik zou ze beide uittesten. ;)

De keus tussen 2/4 decks hangt vooral af van wat jij ermee wil, eer je lekker kan werken met zoveel mogelijkheden in Traktor ben je wel weer even verder.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
29-5-2009 00:20
Weet er iemand wanneer de 'kleurupdate' van de xone 42 komt? Ik vind 'm er in het grijs/zwart wat gelikter uitzien! Verder ben ik er voor mezelf op dit moment uit: ik heb de 909 al 2 dagen hier staan om te testen naast een djm 800, maar ik merk aan mezelf dat ik gewoonweg niet veel meerwaarde zie in de effecten. Had na de Synq SMX-1 twee min of meer zichzelf verkopende mixers verwacht, maar voor beide mixers zou IK niet zoveel geld willen betalen. De keuze valt denk ik op een lekker basic mixertje, en ik denk haast wel de xone 42. Zijn er nog leukere alternatieven die naderhand wel nog uitgebreid kunnen worden? De XTC-2 heb ik onlangs weggedaan, was wel een erg leuke mixer maar voor thuisgebruik vond ik 'm te weinig mogelijkheden bieden voor het geld.
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
29-5-2009 00:57

djtim schreef:

Weet er iemand wanneer de 'kleurupdate' van de xone 42 komt?
Gaat druppelsgewijs. Dit omdat de importeur (maar ook vele dealers) nog voorraad van de grijze producten hebben.

Wij staan nog wat in dubio. Van sommige producten hebben we momenteel zowel de zwarte versie alsook de zilveren versie op voorraad (maar communiceren alleen de zilveren versie). Ik denk dat ik daar volgende week toch maar eens naar moet gaan kijken.

Xone:42 hebben wij volgens mij nog steeds in het grijs (hoewel deze op de site van A&H al in het zwart getoond wordt). Xone:1D hebben we in ieder geval wel al in het zwart staan.
maar ik merk aan mezelf dat ik gewoonweg niet veel meerwaarde zie in de effecten.
En hou er rekening mee dat als de nieuwigheid er vanaf is (qua effecten), dat gevoel alleen nog maar minder wordt. Ik blijf dan ook hameren op het feit dat de MIXER lekker moet zijn (en alles wat eromheen zit is mooi meegenomen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
29-5-2009 12:30
Vooral bij de 42 slaat de nieuwe kleurstelling ergens op imo, zo komt ie wat serieuzer over.
De originele kleurstelling is in de ogen van sommigen nogal speelgoedachtig.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-6-2009 14:42

Dré schreef:

En hou er rekening mee dat als de nieuwigheid er vanaf is (qua effecten), dat gevoel alleen nog maar minder wordt. Ik blijf dan ook hameren op het feit dat de MIXER lekker moet zijn (en alles wat eromheen zit is mooi meegenomen).
Daarentegen vind ik een filter op een mixer wel errug prettig. Een lekker moddervette HPF/LPF a-la Allen&Heath (want die klinken me toch fijn) met een goede bediening (wederom is A&H daar erg goed in geweest) vind ik altijd plezierig!
Light Image
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
7-6-2009 16:12
Dit topic eens wat nieuw leven inblazen: een Xone 42 of een Nuo 5? Welke klinkt qua toonregeling het best? Effecten verwacht ik niet erg vaak te gebruiken, maar ze lijken me niet in de weg te zitten.... Welke mixer heeft de voorkeur, puur als je op feeling en geluid af gaat?

*Edit* Iemand al ervaring met de Mackie D.4? Lijkt me op papier een redelijk leuke, goed te bedienen mixer met als pluspunt de lekker uitgebreide ingebouwde geluidskaart... maar waarom heb ik hem nog in geen enkele booth gezien?
Ook hier kan úw reclame staan!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
8-6-2009 08:18
Ik zou wel weten welke mixer uit jouw verlanglijst ik zou kiezen, maar het komt neer op persoonlijke voorkeur.
Denk niet dat er echt een betere mixer is uit je selectie.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
8-6-2009 09:22

djtim schreef:

Dit topic eens wat nieuw leven inblazen: een Xone 42 of een Nuo 5? Welke klinkt qua toonregeling het best?
Nuo-5!
Welke mixer heeft de voorkeur, puur als je op feeling en geluid af gaat?
De Nuo-5 heeft wat bugjes in het audio gebeuren (zoals een lek via de effectmodule zodra je meerdere kanalen actief maakt op de effect unit). Het zijn echter bugjes waar je, als je het eenmaal weet, prima omheen kunt werken.

Audiotechnisch zal de Xone:42 het winnen (een nipte overwinnig maar toch). Qua interface vind ik de Nuo-5 echter nog steeds ongeslagen (lekkere faders, heerlijke EQ en een bruikbare effect sectie die niet in de weg zit als je er op uitgekeken bent).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
13-6-2009 13:11
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, ik wil binnenkort eens uitgebreid gaan testen... Maar ik wil toch ook graag nog wat meningen horen. Dezelfde vraag als hierboven, maar nu met een andere mixer: de DJM-700

Dit topic eens wat nieuw leven inblazen: een Xone 42 of een DJM 700? Welke klinkt qua toonregeling het best? Effecten verwacht ik niet erg vaak te gebruiken, maar ze lijken me niet in de weg te zitten.... Welke mixer heeft de voorkeur, puur als je op feeling en geluid af gaat?

Hoe is de filter op de djm-700? Die andere effecten zijn natuurlijk ook leuk, maar de filter heeft een prominente plaats op de mixer. Ook lijkt mij de 'feel' van een 700 anders: Ik heb laatst een tijdje een djm-800 hier gehad, en het mixen leek qua toonregeling daar véél beter op te klinken dan op alle mixers die ik al in bezit heb gehad/onder handen heb gehad (zoals UMX-SE, Synq SMX-1, X:one 62, Dateq XTC-2).
Ook hier kan úw reclame staan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)