Forum > Licht

PC programma DMX

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
17-6-2009 07:44
Hallo,
m'n klant wil absoluut een PC-programma om z'n DMX-toestellen aan te sturen. Nu heb ik zelf, buiten het préhistorische Martin-programma voor de 218/518/..., geen ervaring met deze dingen. Ik ken ze natuurlijk wel (daslight, sunlight, sweetlight,...) maar daar stopt het ook ashamed :$

Ik hoop dan ook op een aantal reacties van jullie (waarom welk programma juist wél of juist niét, gebruikservaringen,...)

Nog even meegeven wat er (momenteel) hangt:
4 scans, 6 movingheads, 2 strobo's, 32 par's

Dank,
Lucas
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
17-6-2009 09:07
Is echt al heel veel over geschreven. Gebruik de zoekmachine even wink ;)
dus...
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
17-6-2009 09:21
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 17-6-2009 09:56
Tja, is het een klant van de categorie "ik wil met de tijd mee en computersturing klinkt leuk, dat moet makkelijk zijn want ik kan ook een brief in Word typen" of van de categorie "ik wil veel met m'n licht, ik heb verstand van het programmeren van licht en ben bereid er tijd in te steken"? Aan jou om in te schatten, daar ben je verkoper voor...

- Je kunt kiezen voor een simpele sturing waar je met een handleiding van 10 pagina's wel zo'n beetje expert bent, maar bedenk dan wel dat de user interface en de terminologie in de software gericht is op lichtoperators/lichttechnici (voorbeeld: Cuelux)
- Je kunt ook kiezen voor een geavanceerde sturing (Martin Lightjockey, VisualDMX) die eenmalig GOED geprogrammeerd wordt en vervolgens met een simpele user interface gebruikt wordt (Lightjockey met de Fingers-hardware of LJmanager-software-iets, VisualDMX met het bijbehorende VisualTouch programma). Hierbij is volledig aan degene die het (eenmalig) programmeert over te laten of er een scherm vol preset-buttons komt met allemaal totaal-programma's die simpel opgeroepen kunnen worden (en wel instant mooi effect hebben) of dat er een geheel eigen "lichttafel" ontworpen wordt met buttons voor bewegingen, voor kleuren, voor chases, faders voor snelheid/size/intensity/etcetera. Geheel transparant dus.
Light Image
LjmarkStandaard Lid
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 22-11-2024
17-6-2009 09:52

JeroenVDV schreef:

.....Hierbij is volledig aan degene die het (eenmalig) programmeert over te laten of er een scherm vol preset-buttons komt met allemaal totaal-programma's die simpel opgeroepen kunnen worden (en wel instant mooi effect hebben) of dat er een geheel eigen "lichttafel" ontworpen wordt met buttons voor bewegingen, voor kleuren, voor chases, faders voor snelheid/size/intensity/etcetera. Geheel transparant dus.
Kan ook allemaal met daslight en das nog een stuk goedkoper ook...
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
17-6-2009 10:30

ljmark schreef:

Zet Daslight in een bar neer en je kunt na een week weer terugkomen om de boel opnieuw te programmeren of een backup terug te zetten. Ook staan er honderd zaken op je scherm waar barpersoneel juist NIETS mee te maken heeft. Bijvoorbeeld VisualTouch heeft een prima full-screen optie met eventuele password-beveiliging voor het options-scherm. Het kan zelfs remote draaien van de VisualDMX-engine.

Voor live-controle zal Daslight vast prima zijn (maar, dan is Daslight ECHT niet goedkoper dan Cuelux hoor laugh :D).
Light Image
DeMennooosVIP Lid
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
17-6-2009 11:42
Bijvoorbeeld VisualTouch heeft een prima full-screen optie met eventuele password-beveiliging voor het options-scherm.
Heeft de ChamSys software ook en dat is zeker goedkoper dan CueLux.
LjmarkStandaard Lid
17-6-2009 11:46

JeroenVDV schreef:

ljmark schreef:

Zet Daslight in een bar neer en je kunt na een week weer terugkomen om de boel opnieuw te programmeren of een backup terug te zetten. Ook staan er honderd zaken op je scherm waar barpersoneel juist NIETS mee te maken heeft. Bijvoorbeeld VisualTouch heeft een prima full-screen optie met eventuele password-beveiliging voor het options-scherm. Het kan zelfs remote draaien van de VisualDMX-engine.

Voor live-controle zal Daslight vast prima zijn (maar, dan is Daslight ECHT niet goedkoper dan Cuelux hoor laugh :D).
Mmm volgens mij moet je jezelf even bijspijkeren naar daslight dvc2 (oa zeer uitgebreide fullscreen touch optie enz), en kappen met je eigen product te pluggen in ieder topic dat over computer sturingen gaat...
EriswaStandaard Lid
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
17-6-2009 11:59

ljmark schreef:

JeroenVDV schreef:

ljmark schreef:

Mmm volgens mij moet je jezelf even bijspijkeren naar daslight dvc2 (oa zeer uitgebreide fullscreen touch optie enz), en kappen met je eigen product te pluggen in ieder topic dat over computer sturingen gaat...
Volgens mij zegt Jeroen dit exact! Dit is niet goedkoper namelijk...

Tevens vind ik het balachelijk dat je Jeroen zo benadert! Het enige dat hij doet is als iemand vraagt een mening te geven over PC-sturingen, Cuelux/Visual DMX voorstelt.
Hij weet meer over menig besturingssyteem dan je denkt volgens mij, dus hij heeft het volste recht dit te doen.
Als ik zo een topic als dit zie, prijs ik ook vaak zat Visual DMX aan en niet Dashlight oid. Dit omdat mijn ervaringen gewoon erg goed zijn met het product. (en minder met Dashlight) Dit is een persoonlijke voorkeur die in dit soort topics best naar boven gebracht mag worden lijkt me.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
LjmarkStandaard Lid
17-6-2009 12:12

eriswa schreef:

ljmark schreef:

JeroenVDV schreef:

ljmark schreef:

Volgens mij zegt Jeroen dit exact! Dit is niet goedkoper namelijk...

Tevens vind ik het balachelijk dat je Jeroen zo benadert! Het enige dat hij doet is als iemand vraagt een mening te geven over PC-sturingen, Cuelux/Visual DMX voorstelt.
Hij weet meer over menig besturingssyteem dan je denkt volgens mij, dus hij heeft het volste recht dit te doen.
Als ik zo een topic als dit zie, prijs ik ook vaak zat Visual DMX aan en niet Dashlight oid. Dit omdat mijn ervaringen gewoon erg goed zijn met het product. (en minder met Dashlight) Dit is een persoonlijke voorkeur die in dit soort topics best naar boven gebracht mag worden lijkt me.
Helemaal mee eens, ik stoor me echter vaak aan de dominante manier waarop Jeroen dit doet...
Ik gebruik overigens daslight, sunlite en lightjockey
EriswaStandaard Lid
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
17-6-2009 12:16
Elk beesie heeft zn eigen aard he laugh :D haha.
Ik stoor mezelf er niet aan. Vindt de nuttigheidsfactor( shocked 8O ) van de opmerkingen die hij maakt het belangrijkst, want ik heb er al regelmatig wat aan gehad.
Misschien eens Visual DMX proberen LJMark, er gaat een wereld voor je open... (grapje natuurlijk) wink ;)
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)