Forum > Licht

kan usb serial port van dmx4all mini dongle niet installeren

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Benne_ssStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2006
Laatste: 24-12-2010
Berichten: 5
17-6-2009 02:02
de titel zegt veel denk ik.

ik heb alle mogelijke drivers van het internet gehaald maar ik krijg hem niet ok :(

de usb interface is geinstalleerd maar de serial port wilt niet lukken.

pc zegt altijd dat de juiste driver niet gevonden werd, maar het zijn de drivers voor deze dongle.

graag hulp.
Greetzz
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
17-6-2009 02:10
Windows wil nogal hardnekkig zijn over welke usb port wordt gebruikt.
Probeer een restart met elke keer dezelfde usb uitgang.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
17-6-2009 19:48
In het geval van USB apparaten:

Altijd eerst de driver installeren, dan pas het apparaat in de usb bus steken. Het zou kunnen, dat er een conflict optreedt tussen het besturingssysteem, jouw hardware en de dongle. Maar, daar is meer informatie voor nodig. Draai je Vista of XP?
I am a TimeDriver!
Benne_ssStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2006
Laatste: 24-12-2010
Berichten: 5
17-6-2009 21:12
XP pro

ik had een mail gestuurd naar iemand die ik ken die een computerzaak heeft en als bijberoep lichttechnicus,
die zij het serieele gedeelte te laten installeren via de optie "windows update" in het venster nieuwe hardware installeren.
er zit een soort standaard ic in dat serieel omvormd naar usb(gewoon omdat laptops geen meer serieel hebben).
normaal moet de driver werken die bijgeleverd is, maar windows wil vantijd raar doen daaromtrend.

deze uitleg heeft hij mij gegeven en het is me gelukt, maar ik vind het nog steeds raar dat ik het met de bijgeleverde driver op geen enkele pc hier in huis inorde kreeg.

toch bedankt voor de hulp

greetings

Terug naar forum Reageer (zonder quote)