Forum > Geluid

Welke speakers voor mijn Yamaha EMX660 ??

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
18-5-2009 16:47
Dus het geluid dat ik op de markt zet moet voldoen aan wat "men" wil?
Veel van onze klanten komen terug vanwege de geluidskwaliteit en die hebben we toch echt zelf in de hand. Luidsprekerselectie geschied naar onze smaak evenals de inregeling overigens. Als FOH mixer hoor jij wat je doet, als enige is de plaats van de tafel de plaats waar het geluid wordt "gemaakt".
Uiteraard loop je af en toe vanachter de mixer om te horen hoe het elders klinkt.
Maar om nu blind te kopen wat "men" goed vind klinken...
Ik zou het nooit doen!

Ik wil graag geluid (re)produceren waar ik zelf achter sta (figuurlijk dan); rekening houdend met de stijl, soort of het evenement. Er zijn altijd mensen die het niks vinden, te hard of juist weer te zacht, kortom, je doet het toch nooit goed.

Want dan zou je voor de jeugd genoeg hebben aan een 100 volt hoorntje, die luisteren toch alleen naar een keihard knetterende gsm of ipod met prutboxjes, om over de kwaliteit van de gemiddelde mp3 maar te zwijgen. En toch luisteren zeer veel mensen hier naar. . .

Heb de roemruchte K-112 hier gehad en linearecta weer verkocht. Velen vinden dit (voor de prijs) een uitstekende speaker, ik vind hem absoluut niet te pruimen. Voor dat geld zijn er speakers die IK beter vind klinken.

Back on-topic:
Volg Dré zijn advies en lees, lees, lees en kom tot je eigen conclusie, ben benieuwd wat het dan wordt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj-stinosAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2009
Laatste: 2-6-2009
Berichten: 57
18-5-2009 18:59

Frank76 schreef:

Want dan zou je voor de jeugd genoeg hebben aan een 100 volt hoorntje, die luisteren toch alleen naar een keihard knetterende gsm of ipod met prutboxjes, om over de kwaliteit van de gemiddelde mp3 maar te zwijgen. En toch luisteren zeer veel mensen hier naar. . .
Hooo even, ik ben nog jeugt en hou helemaal niet van gsm speakers, alleen soms op de fiets (dan moet ik toch even muziek op hebben, anders wordt HELEMAAL gek, echt ashamed :$ )
Thuis krijg ik de rillingen van mijn logitech z-2300 speakers die ook nog eens de deur eruit knallen.
Als ik daarna een andere stereotje hoor denk "wat een prut geluid".
Ik heb genoeg jongens in mijn klas die ook van goed geluid houden en niet van die gsm speakers, gsm speakers zijn meer voor kleuters (basisschool) en vmbo'ers.

Wat je net zij klopt echt van geen ene meter!

En nog iets, mp3's hebben tegenwoordig ook wel goed geluid.
DJ-STINOZZZZZZ (noem me maar stijn)
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
18-5-2009 19:38
Stijn, dit slaat nergens op...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Dj-stinosAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2009
Laatste: 2-6-2009
Berichten: 57
18-5-2009 19:44
Zijn tekst klopt ook van geen ene meter!!
DJ-STINOZZZZZZ (noem me maar stijn)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
18-5-2009 21:24
Waarom klopt mijn tekst niet?
Taalkundig toch wel redelijk, en een mening klopt altijd. Dat jij het er niet mee eens bent is wat anders.
Feit is dat je toch redelijk wat van die goedkope knetter in het straatbeeld, bus, tram of trein ziet.

En verder vind ik dat je erg veel post zonder dat het in algemene zit hout snijdt.

Back on topic:
Op al een keuze gemaakt of eens wat geluisterd?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
18-5-2009 21:34

dj-stinos schreef:

Zijn tekst klopt ook van geen ene meter!!
Onzin...

Ik denk dat je beter bij je eigen topics kan blijven. Rustig doorlezen, en informatie verwerken...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 13473
19-5-2009 09:45

Frank76 schreef:

Dus het geluid dat ik op de markt zet moet voldoen aan wat "men" wil?
Iedereen moet doen wat hij/zij wil MAAR de eeuwige "ga eens luisteren" opmerking mag af en toe toch wel eens tegen het licht gehouden worden?
Als FOH mixer hoor jij wat je doet, als enige is de plaats van de tafel de plaats waar het geluid wordt "gemaakt".
En in dat geval sta je niet achter de speakers maar er voor. Lees mijn relaas en zie dat het daar ging om toepassingen waarbij de eigenaar niet voor z'n eigen speakers staat.
Maar om nu blind te kopen wat "men" goed vind klinken...
Ik zou het nooit doen!
Wellicht heb je voldoende ervaring om zelf een afgewogen keuze te kunnen maken. Power to ya ;-)

Maar denk je werkelijk dat iedereen dat vermogen heeft???
Heb de roemruchte K-112 hier gehad en linearecta weer verkocht. Velen vinden dit (voor de prijs) een uitstekende speaker, ik vind hem absoluut niet te pruimen. Voor dat geld zijn er speakers die IK beter vind klinken.
Heb je voorbeelden van speakers in precies dezelfde prijsklasse die beter presteren? Is voor mij in ieder geval ZEER nuttige informatie (en ik denk voor vele anderen ook).

Overigens gaat het bij de K-112 meer om "er komt geluid uit en dat zal het morgen ook nog doen" en "je dondert hem overal neer". Iemand die echte geluidskwaliteit verwacht in de prijsklasse van de K-112 heeft een steekje los zitten. Hoe is het met de betrouwbaarheid en brede mate van inzetbaarheid van de alternatieven die jij bedacht hebt voor de K-112?

Geval is namelijk dat je klant wellicht niet de liefde zou willen bedrijven met een (amper pruimbare) budget geluidsset MAAR een niet werkende dure (oorstrelende) geluidsset is iets dat hem/haar al helemaal zou overtuigen je de volgende keer niet meer in te huren.

<<<

In de topicstart wordt o.a. de JRX-115 genoemd. In dat geval zou ik ook zeker kijken naar de JB-Systems Vibe-15 en (met name) de DAP X-15.

Overigens zou ik me OOK afvragen of een 15" echt nodig is voor de genoemde toepassing. Een 12" kastje kan soms net dat stukje beter klinken bij stemmen, is vaak voordeliger dan z'n 15" broertje en, niet geheel onbelangrijk, is vrijwel altijd een stuk compacter dan z'n 15" broertje.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SatchmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2009
Laatste: 4-6-2009
Berichten: 5
2-6-2009 15:23
Hoera !
ik ben er uit , twee Dynacord CP12-3 = twee monitors Dynacord C12M
nu nog twee zangmikrofoons en twee voor akoestische gitaaren te versterken ?????

AKG-C535 voor zang
en Beyer M201 voor de gitaar ? of iets anders ?????
ik hoor het graag ....
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
2-6-2009 15:33
Gefeliciteerd, mooie keuze!

Persoonlijk zou ik een sm57 pakken voor gitaar en een 58 of 58B voor de zang. Maar ik ben erg Shure minded en heb niet veel ervaring met Beyer en AKG, zullen ongetwijfeld mooie producten zijn.
Vind een zangmicro altijd afhankelijk van de zanger. Als verhuurder kijk je meer naar universeel bruikbare, iemand die een specifieke wens heeft, neemt zijn eigen micro mee.
Dus voor iemand met een "eigen" stem is het een kwestie van mics naast elkaar testen.
V
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
2-6-2009 17:54
Prima keuze als je het mij vraagt..
AKG C535 is een hele mooie vrij allrounde micro..
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)