Forum > Geluid

verglijking tussen dap k-115 en 4-acoustic 4A-BCS-115T

(51 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
2-8-2007 13:59

killaah schreef:

ok bedankt ga ik dat zo snel mogelijk ff doen
Maak wel eerst even een afspraak! Dan weet je zeker dat hij tijd voor je heeft.

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
SaschaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2007
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 20
18-5-2009 17:09
Ik ga aanstaande zondag naar Ahlen, zo'n open dag of zoiets. Ben van plan de BCS-212 en 215 te beluisteren. Wil ze misschien kopen als ze goed klinken. Ik ga natuurlijk ook nog wel andere series beluisteren. Maar ik laat jullie wel snel mijn mening horen.
Het kan maar niet hard genoeg gaan!!!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
20-5-2009 21:17
Vrijdag zijn Mike (djbpm) en ik er ook wel happy :)

@ Sascha; ik ken beide speakers erg goed, 212 hebben we zelf voor drive in show gebruikt en de 215 gebruikt mij oom voor discotjes op zn camping in Frankrijk wink ;)

212 heeft genoeg bas en klinkt erg leuk, met een beetje eq werk haal je er nog meer uit.
215 heeft nog meer bas klinkt vergelijkbaar echter sluiten de 2 15-inch-ers niet echt lekker op de hoogdriver aan... echter is dit een kwestie van wat bas eruit halen.

Beiden erg veel geluid voor weinig geld! Ik zou echter ook luisteren naar de First Class Serie.. ik heb zelf de 112T en ben hier erg over de spreken. Weet niet hoe deze presteerd in vergelijking met de X12 maar in vergelijking met een AX12 ramt de FCS112T de AX12 qua output helemaal weg... FCS112T klinkt ook nog eens een stuk beterwink ;)

En omdat we op een forum zijn; fotoos laugh :D
BCS215 in actie
BCS212 tijdje geleden

en omdat het kan voor de liefhebber nog een stapeltje D&B voor het jaarlijkse feest daar wink ;) wink ;)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
20-5-2009 22:38

Hugoov schreef:

en omdat het kan voor de liefhebber nog een stapeltje D&B voor het jaarlijkse feest daar wink ;) wink ;)
Jezus, de blokkendoos is weer opengetrokken wink ;). Had de bovenste top nog nut op deze manier? shocked 8O
Maar dat is MIJN mening...
DjyoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2008
Laatste: 25-2-2010
Berichten: 27
20-5-2009 22:47
Oh, wat zijn die B2'tjes gemarteld shocked 8O
The sky is the limit!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
26-5-2009 16:51

Roytje schreef:

Hugoov schreef:

en omdat het kan voor de liefhebber nog een stapeltje D&B voor het jaarlijkse feest daar wink ;) wink ;)
Jezus, de blokkendoos is weer opengetrokken wink ;). Had de bovenste top nog nut op deze manier? shocked 8O
Het is niet mijn productie ofzo hoor! wink ;) maar ik heb inderdaad ook mijn vraagtekens over de manier van stacken. (die liften gingen uiteraard nog wel een stuk de lucht in hoor wink ;)

Opendag 4-acoustic was trouwens best leuk! zo ongeveer het hele assortiment stond klaar en het ziet er daar wel netjes uit! Buiten stond een podiumpje met 4 kastjes van hun line array + 2 stuks dubbel 18" bandpass per kant en dat klonk echt zo gek nog niet! shut up :X

Heb een paar fototjes gemaakt daar zal die binnenkort wel even uploaden.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
SaschaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2007
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 20
26-5-2009 20:09
Nou ben dus zondag in Ahlen geweest, was daar hardstikke leuk en heb meteen maar de BCS-212 beluisterd (helaas 215 niet in voorraad). Prima luidspreker voor het geld, heb er gelijk maar twee meegenomen. Was ook wel leuk dat er die dag een aanbieding was dus koste ze maar €320,- voor het setje. wink ;) Vind ze trouwens wel iets scheller klinken dan mijn X-12, maar dat kun je wel terugdraaien met een EQ. De bass is echt een stuk dieper en harder maar dat is ook wel te verwachten. Zeker voor het geld zijn dit totaal geen verkeerde boxen, voor mij is het voorlopig 4-Acoustic geworden. Wie een aantal foto's wil zien: klik.
Had trouwens ook nog even kort deze gehoord: FCS-1220 vond hem totaal niet slecht, verslaat waarschijnlijk menig ander topje in die prijsklasse. Hoog was lekker zuiver en de bas matig. Voor de rest ook nog even de line array beluisterd, vond hem echt niet slecht klinken vooral de subs zijn in mijn gedachten bij gebleven. Wat een bass kwam daar uit echt een heerlijke bas, was geloof ik enkel 15'', maar kan ze zo snel niet vinden op de site.

Maar voor mensen die twijfelen over dit merk raad ik aan om gewoon een keertje naar Ahlen te rijden, 't is het zeker waard, en ga dan op een open dag ofzo want dan krijg je nog eens 30% korting.
Het kan maar niet hard genoeg gaan!!!
SaschaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2007
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 20
29-5-2009 20:42
Hugo, weet jij misschien hoeveel man je met de BCS-212 aan kan op redelijk hoog volume en hoe groot de ruimte dan ongeveer is (zonder subs) ? Want ik wil binnenkort waarschijnlijk een feest ergens geven en wil dan weten hoeveel man ik ongeveer kan uitnodigen.
Het kan maar niet hard genoeg gaan!!!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
30-5-2009 13:17

Sascha schreef:

Hugo, weet jij misschien hoeveel man je met de BCS-212 aan kan op redelijk hoog volume en hoe groot de ruimte dan ongeveer is (zonder subs) ? Want ik wil binnenkort waarschijnlijk een feest ergens geven en wil dan weten hoeveel man ik ongeveer kan uitnodigen.
Hmm... -Alleen- de BCS212 hebben we volgens mij 1 of 2 keer gebruikt.. normaal stond er een FCS118 onder per kant. Op die manier deden wij met carnaval zaaltjes voor ruim 300 man.. Op discovolume zou ik met een bas eronder maximaal een opdracht van 200 man aan nemen. Uiteraard afhankelijk van de ruimte. Met alleen een 212 per kant hebben wij eens een feestje gedaan voor 60/70 man en dat ging prima. Maargoed ik weet niet wat je hier mee wilt? volgens mij heb je er weinig aan.. beetje moeilijk uit te leggen zo.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
KosmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2007
Laatste: 25-1-2016
Berichten: 8
10-6-2009 11:16
Hier doen we met enkel 2 4-acoustic FSC-112 toppen op statief feesten tot max 100 personen. Maar ligt er natuurlijk ook aan wat de bedoeling is.
Ik ben nog altijd zeer tevreden over 4-acoustic. Maar voor het prijsverschil zou ik toch voor de first class serie gaan.. Heb ook 2 bcs-112 monitoren. Vergelijkbaar met de fcs-112 top maar de fcs toppen klinken toch wel beter op het hoog etc.
Helaas heb ik niet naar de opendag van 4-a kunnen gaan. Heb je nog wat foto's hugo? happy :)
Grt Kelvin

Terug naar forum Reageer (zonder quote)