Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 114 van 219)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 23-11-2024
Berichten: 431
12-5-2009 18:07

YourLiVe schreef:

haha ik hou inderdaad altijd een minimale inrijhoogte van 2 meter aan voor parkeergarages maar ook dat is zeer spannend... ik doe bij elke balk automatisch mijn hoofd naar beneden laugh :D De meeste garages zijn echter maar 1.90 dus daar pas ik sowieso niet in. En inderdaad, 140 is geen enkel probleem, dankzij de 6 versnellingen maakt de bus dan nog steeds maar 3000 toeren... heerlijk!
Moet eerlijk toegeven dat ik dezelfde reflex heb laugh :D Ik hou ook altijd de 2 meter aan, zou liever mijn dak niet kwijtraken wink ;)
Inderdaad, ga ook tot de 3000 toeren maximum, maar alleen als het nodig is. Het blijft tenslotte een bestelwagen en geen sportwagen laugh :D
Fun is serious business!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-5-2009 19:38

Philip_Janssen schreef:

Ook de VW Caddy hield het langer vol dan de Vivaro.
Een VW Caddy doet zo'n 4 ton.
Als ik daaraan denk dan zou onze caddy nog minimaal 40 jaar mee gaan... shut up :X

Martin.
kvm entertainment
DjhenkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2009
Laatste: 30-7-2009
Berichten: 9
12-5-2009 20:17
Toch scheelt het wel heel veel hoe je er mee rijd hoor. Als er altijd netjes en fatsoenlijk mee word gereden gaat zo een bus veel langer mee.
Ook zien ze er dan een stuk netter uit. Als je af en toe kijkt waar sommige mee aan durven zetten...
gas er op!
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
12-5-2009 20:37
Tuurlijk ziet een Sprinter er sjieker uit als een afgeleefde Ducato.
Maar ik denk dat de meeste klanten dat ergens een rot zorg zal wezen, als de installatie maar daar komt en de muziek goed is. Natuurlijk moet je ook naar je eigen beurs kijken.. Voor mij is nu de afweging of een grotere auto als een Vivaro zich wel loont, aangezien een grotere auto ook extra kosten meebrengt. Tevens heb ik pas 1 jaar no-claim dus qua verzekering zal ik bijna de volle mep moeten betalen. sad :(
Twitter mee met @andycobbennl
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-5-2009 20:50

Andy S&L schreef:

Tevens heb ik pas 1 jaar no-claim dus qua verzekering zal ik bijna de volle mep moeten betalen. sad :(
Ik denk dat je toch eens met je verzekerings agent moet praten.
Daarnaast speelt wa of all risk natuurlijk ook een rol.

Martin.
kvm entertainment
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
12-5-2009 20:56
Ik zit bij Centraal Beheer (Even Apeldoorn bellen). Bij bedrijven als deze zijn het allemaal standaard regels, instap met 25% korting. Ze verzekeren overigens, zo ver ik weet, geen bedrijfswagens(heb ik me laten vertellen dan). De Doblo staat nu privé. Dus ik denk dat ik straks sowieso moet switchen. Wellicht iemand nog tips?
Twitter mee met @andycobbennl
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
12-5-2009 21:32
Ik zou gewoon even op Independer kijken. Komt gelijk uit hoeveel alles gaat kosten en wat het best bij je wensen past.
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-5-2009 21:35

Andy S&L schreef:

Ze verzekeren overigens, zo ver ik weet, geen bedrijfswagens(heb ik me laten vertellen dan).
Daarom doe ik nu juist alles via een verzekeringsagent.(hier in het dorp)
Duidelijke en directe uitleg over de mogelijkheden en de kortingen. (Als je al je verzekeringen bij 1 persoon onderbrengt scheelt dat ook in premie).

Een grijskenteken auto is voor de verzekering al snel een bedrijfswagen ook al is het een privé auto. Men gaat er vanuit dat je een x aantal kilometers maakt. (uit mijn hoofd 14.000 en meer) Ik maak minder kilometers en dan kan het dus wel een prive auto zijn.

Zulke zaken overleg je dus met een verzekeringsagent.

Martin.
kvm entertainment
Baja flightcasesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2009
Laatste: 31-5-2009
Berichten: 3
13-5-2009 16:33
Ik heb lange tijd voor m'n bedrijf met een antieke Volkswagen T3 gereden. Was echt een geweldig ding ook al was 'ie 26 jaar oud.
Hij voldeed overal aan want ik hoefde er niet zo vaak mee te rijden maar zo zie je maar dat als je er goed mee omgaat elke auto oud kan worden. Het was eigenlijk ook meer een liefhebbers auto dan een veel gebruikte werkauto maar heb er altijd met plezier in gereden.
Daarom denk ik ook niet dat al die auto's zo slecht zijn.

Die renault maakt de tweeling busbroer (master) van de opel. Hierin heb ik jaren gereden maar dat ging prima. Beste bus trouwens met een goed moterblok. Kwam wel tot de 160 km in Duitsland. Tsja, je moet alles eens geprobeerd hebbent toch?
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
17-5-2009 21:15
Probleem bij hoge snelheden met bussen is dat als het mis gaat het ook echt mis gaat... zeker met belading, dat wil je gewoon niet.
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)