Forum > Licht

Showtec SC-2412

(44 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Marco-TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-8-2008
Laatste: 30-6-2009
20-4-2009 20:03
Even deze toppic wat leven inblazen.

Ik zit eigenlijk met een soort gelijke vraag.
Sinds een half jaar werken ik in een zaak met Daslight DVC2 Gold als lichtsturing.
Deze heeft een dongle met daarin een dmx in en uitgang.
Nu hebben we daar een simpel faderbakje aan zitten, maar het probleem is dat het maar 1 master heeft.

De opzet is om alle intelligente verlichting via DAS te laten lopen en de parren en standalone effecten via het fader bakje.
Ik wil gewoon een Par show draaien op de eerste 12 kanalen en de kanalen 13 - 24 gebruiken voor het activeren van de effecten live tijdens een show, is dit wel mogelijk?
Ik dacht dat de sc2412 een A en B master heeft, dus 1-12 voor de intensiteit van de eerste 12 kanelen en de B master voor de overige.
Tevens de vraag of deze veel verschilt met de showmaster 24 van showtec.

Gaarne jullie advies.
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 22-11-2024
20-4-2009 23:22
Hallo Marco,

Ik heb hem pas een dikke week ofzo, dus verder nog geen live ervaring ermee.

De dubbele master van de SC 2412 kun je op verschillende manieren gebruiken. Als je 12 kanalen gebruikt kun je met A en B fadeovers maken tussen de instellingen op de eerste en de tweede rij. Verder kun je hier de verhouding van de lopende chase(s) en de faderstanden regelen.

Ik kocht de tafel in plaats van een showmaster, omdat deze in de aanbieding goedkoper was. Deze tafel heeft als extra een groter scherm. Verder een grijze kleur in plaats van de blauwe (wel helaas nog vieze blauwe ledjes). Ook zijn er 2 vrij toe te wijzen draaiknoppen. Gemakkelijk voor strobo´s en rookmachines. Ook is het leuk dat deze tafel nog eens kan omschakelen naar een tweede page voor 48 kanalen in totaal. Of dit erg handig werkt, betwijfel ik echter.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
Marco-TStandaard Lid
21-4-2009 20:47
Dus als ik het goed begrijp is het idee wat ik heb wel haalbaar.
Marco-TStandaard Lid
30-4-2009 20:19
Heb de knoop maar door gehakt en de SC-2412 besteld en inmiddels binnen gekregen.
Van de week wil ik hem gaan inbouwen in een vaste installatie.
Is de manier van programmeren ongeveer gelijk aan de showmaster 24 of zitten er grote verschillen in aangezien er geen NL handleiding bij zit en op de site van Highlite ik er wel een kan vinden van de showmaster 24?
DjspikyStandaard Lid
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 20-11-2024
1-5-2009 12:05
Is precies hetzefde. De link van de handleiding staat in mijn review van de SC2412 in de webshop.
Marco-TStandaard Lid
2-5-2009 17:27
Vandaag de tafel willen testen, maar hij werkt niet naar behoren of ik doe iets fout tijdens het programeren.

Wat werkt niet:
-Het overstappen van A-page naar B-page -> (tafel staat in Runningmode page-A) Record/shift knop ingedrukt houden en op de knop Page-A drukken en beide loslaten.

-Change Speed mode -> (tafel staat in Runningmode page-A) Record/shift knop ingedrukt houden en 3x op de 5 of 10 flashknop drukken en dan alles weer loslaten.

-Create a scene -> Record staat aan (REC+1568), faders in gewenste positie plaatsen en op REC drukken, elke stap zo opnemen in tijdelijk geheugen.
Na dat ik bijv. 8 stappen heb gemaakt zet ik de Fade en Speed knop op min. ik programeer al in page 1 dus daar verander ik niks aan.
Daarna staat er in de handleiding: record knop vasthouden en druk op een flash toets waaronder je hem wilt wegschrijven dus bijv. 1 op preset A.
Volgens de bijschrijving moeten dan alle leds even oplichten om te laten zien dat die opgeslagen is in page 1- flash knop 1.
Dit doet hij dus niet en ik kan dus ook mijn scene niet afspelen zoals ik stap voor stap volg in "playing a scene"

Tijdens het programeren staat de A master op max. en de B op min.

Gaarne jullie advies, doe ik iets fout of is de tafel gewoon defect.
Ik heb hem hier vorige week besteld en dat ging perfect en binnen 3 dagen binnen.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
4-5-2009 10:14

Marco-T schreef:

Vandaag de tafel willen testen, maar hij werkt niet naar behoren of ik doe iets fout tijdens het programeren.

Wat werkt niet:
-Het overstappen van A-page naar B-page -> (tafel staat in Runningmode page-A) Record/shift knop ingedrukt houden en op de knop Page-A drukken en beide loslaten.
Mag je mij vertellen waar je die page A_B button ziet zitten. Ik heb de SC-2412 hier voor me en daar zit GEEN A_B button op. Volgens de TD van de importeur is dit een fout in de handleiding. Overigens ga ik er hier wel vanuit dat de medewerker die ik zojuist aan de telefoon had hierover wist waar hij het over had (is helaas geen vanzelfsprekend feit...). Medewerker van de importeur had toegezegd de fout door te geven aan de afdeling die verantwoordelijk is voor de handleidingen.
-Change Speed mode -> (tafel staat in Runningmode page-A) Record/shift knop ingedrukt houden en 3x op de 5 of 10 flashknop drukken en dan alles weer loslaten.
Werkt hier prima. Natuurlijk wel 3 x drukken (de eerste keer maakte ik de fout door 5 x te drukken met als gevolg geen reactie). De stand zie je dmv de ledjes oven de speed fader (5min/10min).
-Create a scene -> Record staat aan (REC+1568), faders in gewenste positie plaatsen en op REC drukken, elke stap zo opnemen in tijdelijk geheugen.
Na dat ik bijv. 8 stappen heb gemaakt zet ik de Fade en Speed knop op min. ik programeer al in page 1 dus daar verander ik niks aan.
Daarna staat er in de handleiding: record knop vasthouden en druk op een flash toets waaronder je hem wilt wegschrijven dus bijv. 1 op preset A.
1??? Ik hoop dat je 13 bedoelt? Buttons 13..24 zijn bedoeld voor het wegzetten van chases. Buttons 1..12 zijn en blijven altijd flash buttons (ongeacht in welke stand de tafel staat). Is ook best handig (in chase/chene mode heb je dan een 24 kanaals programmeerbare tafel waarbij de eerste 12 kanalen direct te beinvloeden zijn). Ik gebruikte dat laatste altijd om op de parren een totaaltje vooraf in te stellen.

In ieder geval... Werkt hier prima (precies zoals omschreven, uiteraard wel buttons 13..24).

joepurlings schreef:

Ook is het leuk dat deze tafel nog eens kan omschakelen naar een tweede page voor 48 kanalen in totaal. Of dit erg handig werkt, betwijfel ik echter.
Nou snap ik het niet meer. De vraagsteller heeft problemen met deze functie, ik kan de benodigde button niet vinden en importeur zegt dat de tafel deze functie helemaal niet heeft. Heb JIJ deze functie zelf uitgetest??? Zo ja, waar zit die page A_B button?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
4-5-2009 10:43
Goed... De oetl#l medewerker van Highlite (die mij dus nog geen uur geleden meldde dat deze functie niet op de tafel zat) belde mij zojuist op dat de functie WEL op de tafel zit. Druk op record shift + Audio. Ik heb de medewerker in kwestie vriendelijk bedankt voor het feit dat hij me in eerste instantie onzin zat te verkopen...

&^@%#&^%@&#$
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
4-5-2009 12:16

Dré schreef:

Goed... De oetl#l medewerker van Highlite (die mij dus nog geen uur geleden meldde dat deze functie niet op de tafel zat) belde mij zojuist op dat de functie WEL op de tafel zit. Druk op record shift + Audio. Ik heb de medewerker in kwestie vriendelijk bedankt voor het feit dat hij me in eerste instantie onzin zat te verkopen...

&^@%#&^%@&#$
Klopt ik was er achter gekomen met de handleiding. Daar staat bij de toets omschrijving namelijk bij de audio toets dat dat de audio/page ab button is (en dat dus ook de bedrukking had moeten zijn). Hardstikke duidelijk lijkt me sneaky :V..... (not... sad :( )
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Marco-TStandaard Lid
4-5-2009 17:07
Vandaag toch maar even met goede moed en in alle rustig de functie's en de handleiding doorgenomen.

Wat betreft die page A/B button, ik was van mening dat de knop die boven de A Master zat daar voor bedoelt was aangezien ik hem ook in eerste instantie niet kon vinden (fout in de handleiding misschien).
Record + audio werkt overigens perfect wink ;)

Het overschakelen van de speed mode werkt wel mits je heeeeeeel veel geduld hebt en in alle rust de knopjes 3x indrukt. Dat zal waarschijn toch het verschil maken tussen een Avolites en een Showtec dmx-bakkie wink ;)

Wat betreft het programmeren was het inderdaad een stomme fout van mijzelf door niet goed te lezen ashamed :$ "scene master buttons 13-24".

Over het algemeen gezien toch een erg leuk tafeltje voor dat geld, alleen jammer dat die soms niet vlekkeloos reageert op de handelingen dat zal wel liggen aan mijn dikke vingers en ongeduldwink ;)

Voortaan toch maar eerst goed de handleiding bestuderen i.p.v. gelijk met de boel aan de gang gaan.
Nogmaals bedankt voor de goede uitleg en super (snelle) service van de mensen van New-Line!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)