Forum > Geluid

Luidspreker bevestiging aan lantaarnpaal

(31 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
19-4-2009 02:43

joepurlings schreef:

Volgens wat er hier allemaal op het forum staat, voldoet een dubbele borging toch ook als VF10?

In dat geval is er toch niks aan de hand?
De veiligheidsfactor op 'hijsspul' wordt berekend vanaf het breakpoint/WLL (working load limit) van het betreffende product.

Een G haak heeft bijvoorbeeld een WLL van 50kg. Dan wordt je brekende, maximale te houden last, 50/10 = 5kg in een 'normale' verticale belasting.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 21-11-2024
19-4-2009 16:30

joepurlings schreef:

Volgens wat er hier allemaal op het forum staat, voldoet een dubbele borging toch ook als VF10?

In dat geval is er toch niks aan de hand?
Volgens mij moet je nog een beetje gaan lezen. Voor zo ver ik weet staat er nergens op dit forum dat een dubbele borging gelijk is aan een vf 10!

Zou ook een beetje van de zotte zijn. Iets dubbel borgen en dan meteen maar roepen dat het geen wat we borgen bezwijkt bij een last die 10 maal zo groot is.

Nog een maal dan voor de duidelijkheid!!

Op hijsmateriaal zit standaart een vf5! Op andere materialen soms 3, maar ook wel eens 2, 1,5 of 8.

Als we boven mensen gaan hijsen/hangen. verdubbelen we de vf. Dat die dan toevallig bij hijsmateriaal op 10 uit komt is mooi. Maar niet vanzelfsprekend!

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)