Suggestie webshop en forum
(351 reacties. Pagina 15 van 36)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 26-1-2009 10:42 |
Hmmm. Goed idee (ik stoor me er zelf ook wel eens aan nu je het zo zegt). Ik zal eens kijken of dit eenvoudig te implementeren is. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 26-1-2009 10:54 |
Het lijkt me wel, gezien dit al wel het geval is bij de optie "zoek op merk". | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 26-1-2009 11:47 |
Helaas, was het maar zo simpel. In het zoekscherm wordt de lijst "fabrikanten" aangemaakt door een select distinct uit het zoekresultaat. Als je dan dus filtert op één merk dan is het resultaat van die lijst (automatisch) ook alleen dat ene merk. Idem als je filtert op een categorie. Resultaat daarvan is automatisch dat na die filtering die categorie ook de enige is die in de lijst voorkomt. In de list pagina is het anders. Daar worden de merken distinct geselecteerd uit de lijst van merken in die categorie; ook als je daarna filtert op één merk. Bij de list pagina is dat geen "dure" optie (aangezien je het hebt over 100 producten maximaal dus geen dikke zoeklijst). Bij de zoekpagina (waar het maximum aantal gegeven records VEEL groter kan zijn) is het wel een dure optie om de lijst fabrikanten en categorieën onafhankelijk te maken van de zoekresultaten (je zal dan eigenlijk 3 x moeten zoeken; één keer voor de gewenste combinatie, één keer voor de gewenste combinatie minus de fabrikantkeuze, één keer voor de gewenste combinatie minus de categoriekeuze). Een andere optie is om de lijst wel altijd te geven (maar dan krijg je dus een volledige lijst waarbij de kans dat, na selecteren van een categorie of merk, de tekst "niets gevonden" voor je neus komt). Zoiets zie ik vaak bij andere sites (en ik heb er een broertje dood aan). Ik vind namelijk dat zoekmachines slim genoeg moeten zijn om mij NIET een verfijning te bieden die niet eens mogelijk is! Zelf gebruik ik veelvuldig de back button om de volledige lijst weer te krijgen. Lang verhaal kort: Er is geen "quick fix". Er is uiteraard altijd een "long fix" mogelijk maar de vraag zal zijn of het erg ten koste gaat van de snelheid én of het erg tijdrovend is die optie in te programmeren in de software. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj pacificStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2005 Laatste: 31-7-2022 Berichten: 405 | 26-1-2009 12:09 |
Ik zie het inderdaad. Ik meende dat de list optie bij de normale categorieën hetzelfde was als bij de zoekmodus. | |
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj.... | |
SgrovertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-12-2002 Laatste: 12-3-2023 Berichten: 625 | 26-2-2009 12:28 |
Bovenin het veld waarin je een nieuw bericht schrijft staan 4 knopjes (dikdrukken, onderstrepen etc.). Zou het mogelijk zin om daar een knopje bij de zetten voor het invoeren van een link? Op verschillende fora waar ik kom zijn de Ubb tags anders, en ik moet elke keer in de forum help kijken hoe het ook weer zat. Een knopje kwam dat [ URL=DOMEINNAAM ] OMSCHRIJVING [ /URL ] als tekst in het tekstveld zette zou al een hele makkelijke toevoeging zijn. | |
Lost in Music | |
SjoerdiejStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-2-2008 Laatste: 16-8-2018 Berichten: 176 | 1-3-2009 11:59 |
En dan gaan mensen ook minder snel gewoon alleen de link in de post zetten, want niet iedereen kijkt bij help! | |
HES Hog IPC | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 22-3-2009 00:46 |
Op de "Je gegevens" pagina staat nog een checkbox "E-mail zichtbaar", maar deze is sinds de invoering van het "PM" systeem niet meer van toepassing. Misschien de titel veranderen naar: "Ontvang privé berichten" o.i.d. ? | |
Marc EbbersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-3-2005 Laatste: 17-1-2023 Berichten: 598 | 22-3-2009 23:00 |
Je kunt nu wel de bestellingen die je in de afgelopen tijd hebt gedaan terug kijken. Het zou opzich ook handig zijn als je de daarbij horende factuur kunt terugroepen/opvragen. Ben namelijk helaas de nodige gegevens kwijtgeraakt door problemen met de pc. | |
Focus on the customer and the rest will follow. | |
Bassie RassieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2006 Laatste: 21-3-2016 Berichten: 189 | 22-3-2009 23:39 |
Marc Ebbers schreef: Je kunt nu wel de bestellingen die je in de afgelopen tijd hebt gedaan terug kijken. Het zou opzich ook handig zijn als je de daarbij horende factuur kunt terugroepen/opvragen. Ben namelijk helaas de nodige gegevens kwijtgeraakt door problemen met de pc. | |
Freelancer in de noordelijke provincies | |
Maarten-squareStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-4-2005 Laatste: 23-12-2013 Berichten: 472 | 23-3-2009 16:46 |
Ligt het nu aan mij of wordt er als je een bericht bewerkt geen voorbeeld weergegeven als je op de knop 'bekijk' drukt? Ik heb een bericht gemaakt, wil hier later nog wat in aanpassen, klik op de dit knop, maak mijn wijzigingen en wil voordat ik het post nog even mijn bericht nakijken. Dat doe ik door op de knop 'bekijk' te drukken mijn bericht wordt in de popup dan niet weergegeven. Bugje of fout van mijn kant? | |
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten) |