Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 69 van 80)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
30-12-2008 09:16
Hmmm blij dat ik geen losse verhuur doe als ik het zo zie... maar ook ik heb een aantal slechte ervaringen met klanten die niet betalen, meestal inderdaad horeca. Daarom wordt er bij ons geen enkele show mee verzorgd zonder getekend contract. In principe moet het ook vooraf betaald worden, maar daar ga ik meestal iets te soepel mee om. Grotere bedrijven en overheid levert nooit problemen op, dat duur soms alleen wat langer, maar particulieren (vooral studenten, bruidsparen vallen meestal wel mee) en horeca is uitkijken geblazen...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
30-12-2008 10:20
Mijn ervaring is dat bruidsparen juist GRAAG van te voren betalen.
De reden is meestal dat ze dan prima zicht hebben op alle kosten, en vaak willen ze het allemaal maar achter de rug hebben (ook omdat men vaak op reis gaat na het feest).
Ik zeg maar zo: als iemand geen kwade bedoelingen heeft, ligt ie er ook niet wakker van om vtv af te tikken.
Een net contract zonder kleine lettertjes helpt daarbij echt, evenals een gezellig en duidelijk gesprek vtv.
(en hoeveel geboortekaartjes ik al niet ontvangen heb daarna.... kijk dat zijn leuke dingen he?!)
1 bruidspaar zal me trouwens zeker bij blijven: bruiloft, 12½, én 25e jaar voor gedraaid laugh :D
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
30-12-2008 10:55

Malle Pietje schreef:

1 bruidspaar zal me trouwens zeker bij blijven: bruiloft, 12½, én 25e jaar voor gedraaid laugh :D
Tjezus, ben jij al zo'n oude ... laugh :D laugh :D laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JinxzStandaard Lid
Sinds: 25-7-2005
Laatste: 12-9-2019
30-12-2008 10:58
Ik heb vrijwel nooit last van niet betalende klanten.

Regelmatig draai ik schoolfeesten, en de bijvoorbeeld leerlingenraad die het organiseert komt netjes van te voren afrekenen.

Bruiloften 9/10 gevallen willen zelf liefst van te voren betalen, dan zijn ze er vanaf en hebben daarna geen zorgen meer over.
Enkele (grotere) vaste klanten betaald meestal achteraf, maargoed...daar zijn het vaste klanten voor en dat gebeurde niet in het begin.
Heb zelfs laatst nog een 12 1/2 jarige bruiloft gedaan waarbij de beste meneer vooraf wilde betalen en achteraf nog een flinke fooi kwam geven.

Voor elk feest waar ik draai, apparatuur verzorg etc. heb ik een gesprek vooraf met de klant. Je merkt zelf snel genoeg of het in de haak is of niet. Voel ik me er absoluut niet lekker bij, dan neem ik de klus niet aan of laat ik het vooraf betalen.
Dit is me echter nog nooit gebeurd en ook geen rare fratsen meegemaakt tijdens feesten.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
EriswaStandaard Lid
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
30-12-2008 11:43
Gewoon zorgen dat alles van tevoren goed duidelijk is afgesproken. Is voor iedere partij lekker dat er geen onduidelijkheden bestaan...
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
30-12-2008 12:24
Afspraken enz staan gewoon hier duidelijk op papier en in de overeenkomst. Deze is ook netjes getekend.

Dat er echter een dj die extern, NIET door mij is ingehuurd er vandoor gaat met spullen kan ik vooraf niet op papier zetten he!!

Het was tevens geen losse verhuur maar een complete oplevering van klus incl. personeel. Organisatie huurt mij in en extern de dj's. Ik krijg een lijstje met wat er moet staan. Klaar.

Ik wil er verder ook geen drama van maken, alle rechtswegen zijn nu in gang gezet. Ik wacht even af wat er gebeurd. De 2de optie is idd om met een stel mensen wat terug te gaan halen, ik geloof namelijk nooit dat hij de cdj speler met zich mee blijft zeulen.

Maar dj's hebben altijd zo'n tas bij zich he met plaatjes of andere glimmende schijfjes? Eens zien of hij dat dan leuk zal vinden wanneer we die als onderpand zouden nemen. laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
30-12-2008 12:35
mag ik mee ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
30-12-2008 12:40

Watt-Xtra schreef:

Maar dj's hebben altijd zo'n tas bij zich he met plaatjes of andere glimmende schijfjes? Eens zien of hij dat dan leuk zal vinden wanneer we die als onderpand zouden nemen. laugh :D
Een DJ die niet schroomt een CDJ mee te nemen op een evenement en met "vrienden" die bereid zijn je "aan te vallen" lijkt me niet het type om even wat van in onderpand te nemen..
Light Image
WarfaceStandaard Lid
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
30-12-2008 13:16
2 x bewerkt. Laatst door Warface op 30-12-2008 14:01
ik wil uiteraard niemand op ideen brengen, en heb dus mijn bericht maar even verwijderd;)
Meh me lêpke!!!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
30-12-2008 13:48
Kom op zeg, daar bereik je niks mee behalve een bloedbad, want 1 van beide partijen zal als eerst een mes of ander wapen trekken.

Weet niet of een CDJ jou dat waard is... shut up :X
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)