Forum > Licht

Ervaringen SGM Pilot 3000

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
13-10-2008 22:47
Omdat ik opzoek ben voor de kleine klusjes naar een leuk klein tafeltje voor erbij, En een hog 500 wel heel moeielijk blijkt te vinden momenteel is mijn oog op dit tafeltje gevallen. Alleen kan ik niet echt ervaringen vinden met betrekking tot dit kleintje.

Dus als er mensen zijn die er al mee gewerkt hebben. Vertel de ins en outs eens.
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
13-10-2008 23:59
De pilot is een leuk tafeltje, 2 dmx uitgangen, 1 DMX ingang (die nog niet in de software zit) en een SMPTE ingang voor timecode die al wel in de software opgenomen zit. Patchen is een lange bezigheid maar als je eenmaal klaar bent met patchen kun je heel rap programmeren als je de tafel eenmaal onder de knie hebt. Je kunt verschillende fixtures en groups een aparte knopkleur geven zodat je een duidelijk onderscheidt kunt maken. Conventioneel is ook mogelijk, als je daar snel mee wilt werken is het wel van belang ze goed in groepen in te delen zodat je snel chasertjes kunt programmeren. De shape engine biedt genoeg mogelijkheden voor zowel pan/tilt als andere effecten. Groot nadeel is dat je tafel NIET werkt zonder compact flash kaart (Die overigens FAT32 geformateerd moet zijn wat niet in de handleiding staat). De bijgeleverde usb lampjes zijn RUK, gaan snel kapot en geven geen licht. 6 faders kan weinig zijn maar als je goed indeelt is het meestal voldoende. En als je met pagina's gaat werken is het al snel een onoverzichtelijk geheel.

Echt ins en outs kan ik je niet geven (tafel staat hier pas een week), maar zorg wel altijd dat je de laatste firmware op je tafel draait aangezien er nog steeds features toegevoegd worden.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
14-10-2008 13:46
Het heeft natuurlijk ookwel voordelen dat je tafel neit werkt zonder kaart.
EN je kan al je programma's opslaan op die kaart, handig als je uren hebt geprogrammeerd en er zit een l#llo achter je tafel die denkt dat het wel wegkan.

Ik heb er een paar keer mee gepingelt en je hebt de tafel erg snel onder de knie, vooral door het touchscreen wat erg overzichtelijk is en waar alles eigenlijk instaat!

Parren kan je ermee aansturen maar dan meot je het wel goed programmeren.. vooral voor het intelligent vind ik het een fijne tafel!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
14-10-2008 17:06

LJ DaAn schreef:

Het heeft natuurlijk ookwel voordelen dat je tafel neit werkt zonder kaart.
EN je kan al je programma's opslaan op die kaart, handig als je uren hebt geprogrammeerd en er zit een l#llo achter je tafel die denkt dat het wel wegkan.
Het probleem van die kaart is dat hij dus echt niets doet zonder die kaart en je fixtures ook op die kaart staan, je bent dus als je kaart er mee kapt gewoon de pisang, aangezien je al je fixtures dan ook kwijt bent en niet een willekeurige kaart uit een fototoestel kunt trekken.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
14-10-2008 23:10
Maar wat mij overigens een enorm gemis lijkt is dat je er geen extern scherm aan kunt hangen. Hoe ervaren jullie dat ?
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
15-10-2008 00:06
Sja.. ik zie dat niet als een gemis.
Ik zie dat 7 inch touchscreen als een extra..
Als jij een panda koopt dan verwacht je toch ookniet dat je daar een ton mee kan trekken?

Die kaart heeft dus voor en nadelen, je kan verschillende show's en 'fixturekaarten' bij je hebben.
maar als je kaart wordt gejat of stuk gaat ben je wel de sjaak ja.
Een reserve kaart kan, maar om alles 2 keer te programmeren....
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
15-10-2008 01:00
Je zou de kaart ook kunnen kopieren. En ik verwacht ook niet dat het een state of the art tafel is, maar als ik dit zou kunnen zien als een gemis dan geef ik liever meer geld uit en koop in een keer wat anders.
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
15-10-2008 20:36

LJ DaAn schreef:

Ik zie dat 7 inch touchscreen als een extra..
Als ik jou een SGM Pilot 3000 geef zonder touchscreen kom je niet heel ver razz :p.

Maar ik dacht eerst ook dat het een gemis zou zijn dat ik er geen extern scherm aan zou kunnen hangen en dat het touchscreen mischien wel heel erg klein zou zijn. Dit valt gelukkig allemaal heel erg mee en heb ik nog geen behoefte gehad aan een extern scherm bij deze lichttafel.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
15-10-2008 22:55
Nah.. wat knopjes aan de zeikant en onder etc..

Je kan ook uit de voeten zonder touchscreen.. dat bedoel ik met dat het een extra is...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Rene GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2008
Laatste: 24-8-2010
Berichten: 2
21-12-2008 22:07
Hallo.
Sinds kort heb ik een Pilot 3000 overgenomen. Werken met de touchscreen was even wennen, maar bevalt prima en gaande weg leer ik de tafel steeds beter kenen.
Ik kom er alleen niet uit met de built-in microfoon. Is er iemand me kan vertellen hoe ik die kan activeren (bevindt zich naast de audio-ingang).
Ik kan dit niet in de handleiding terug te vinden (die overigens niet uitblinkt van de logica). Dus als er iemand is die me aan een nederlandstalige handleiding kan helpen, dan hou ik me aanbevolen. Zou gemakkelijk zijn als aanvulling op de engelstalige, Dank voor de info,
Rene

Terug naar forum Reageer (zonder quote)