Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 206 van 289)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-11-2024
14-12-2008 21:05
Waarom oplichterij? Is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? De vraag is op bijzondere dagen hoger en het aanbod blijft gelijk.... Kortom, de prijs stijgt. Of heb ik niet goed opgelet bij economie vroeger (is nl alweer een tijdje geleden razz :p ).
The return of the BoomBap
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
14-12-2008 21:06

Watt-Xtra schreef:

Ik vind het grote oplichterij van je klanten als je met feestdagen en andere speciale dagen meer gaat vragen voor je verhuur van apparatuur.
Oplichterij? Ze vragen een prijs aan en krijgen die hoge prijs.. Aan hun om te accepteren of niet. Vind ik het woord "oplichterij" nogal misplaatst.
Zou dus betekenen dat vele mensen hier op het forum ineens de verhuur lijstjes van de site halen en voor een bass-top combi 600 euro vragen?? bij wijze van spreken.
Apparatuur is inderdaad een lastig verhaal. Ging hier toch echt om DJ's/personeel of combinatie van de 2!
Dat je voor jezelf, of het personeel wat extra rekent, prima. Is ook heel normaal, maar dat er bedragen van 1200 euro worden gevraagt voor een dipsco voor een 150 man. Is gewoon absurt!!
Waar vraag is....
Ik zou mijzelf persoonlijk schamen om mensen zo af te zetten!
Dus jij kunt volop GOEDE (!!!!!!) DJ's krijgen voor 't normale tarief of een zakcentje extra?
Light Image
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
14-12-2008 21:13
Bij ons:
- Apparatuur verhuur: normale prijs
- Personeel/manuren: omhoog
- Een drive in kun je niet los zien van de DJ en vormt een geheel. Hierbij is het dus best normaal dat je de prijs van een show in zijn geheel omhoog gooit.

En oplichterij.. Tjah, ze hebben alle vrijheid om naar een ander te gaan hoor laugh :D.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
14-12-2008 21:30

Watt-Xtra schreef:

Dat je voor jezelf, of het personeel wat extra rekent, prima. Is ook heel normaal, maar dat er bedragen van 1200 euro worden gevraagt voor een dipsco voor een 150 man. Is gewoon absurt!!
Ik denk niet dat je op deze manier bedragen kan noemen, dat is namelijk afhankelijk van wat jij bied en niet van het aantal mensen.
Waarschijnlijk bedoelde je een disco die "normaal" 600 euro vraagt en met oud en nieuw het dubbele.

Hetzelfde geld voor een bruiloft en een openbaar feest. (openbaar feest is duurder).

Absurde prijzen zie je niet, dan prijs je je namelijk uit de markt.
(bovendien wat is absurd)

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
14-12-2008 21:57
Jeroen, zoals mijn post ook aangeeft, ik heb het over de apparatuur.

Die 1200 euro haal ik van een eerder genoemde post, daar wordt een setje omschreven van wat bewegend licht, een dj plus passend geluidssetje voor zn 150 man.

Ik hoef geen personeel te vinden die rond de jaarwisseling wil, kan werken, ik heb altijd vrij gehad, zelf setjes geplaatst als losse verhuur, nog nooit extra geld ervoor gevraagt. Dit jaar werk ik voor het eerst zelf rond de jaarwisseling. En met geluk eigenlijk pas na 2uur in het nieuwe jaar. Kan dus gewoon thuis wezen of met vrienden het nieuwe jaar inluiden.

Ook een discoset is neem ik aan opgebouwd uit meerdere items, huur materiaal, dj, transport, noem maar op.
Om dan de hele set maar te verdubbelen kwa prijs... tja zal wel aan mij liggen. Ik doe het niet en zal er ook niet aan meedoen.
Ik zou mij trouwens ook flink genaaid voelen als het biertje in het cafe rond de jaarwisseling ineens 2 keer zo duur wordt!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Mark_dabombStandaard Lid
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
14-12-2008 22:06
Om even in te haken op mijn prijs. Deze mensen hebben de aanvraag vorige week geplaatst, ik ben als DJ allang geboekt en dus niet beschikbaar. Het volgende prijskaartje volgt dan snel:

- DJ 400-500 euro
- Apparatuur incl. transport, bediening en plaatsing 600-700 euro

Dat komt in het meest gunstige geval neer op 1000 euro. Dan hou ik er zelf nog 200 euro aan over. Vindt je het nu nog steeds een gekke en absurde prijs?
Dj krissieStandaard Lid
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 11-11-2024
14-12-2008 22:19
Ik vind het gewoon ONZIN om extra te gaan vragen omdat het een feestdag is. Je personeel de juist uren uit laten schrijven (Bedoel dus "ruim" uren schrijven) en s'avonds gewoon gezellig op de zaak bier drinken en er verder een gezellig avond/nacht of misschien dan al ochtend er van maken.

Dan heb je prima je oud & nieuw gevierd. Maar om drie dubbel betaald te krijgen en op het einde gelijk naar huis te gaan...nou NEE. Ik kies dan voor het éérste.

Standaard apparatuur verhuur voor drive-in show is 250 euro. 8 parren en geluid met cdj-1000. ex reiskosten en op/af-bouw.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
14-12-2008 22:52

Watt-Xtra schreef:

Ik vind het grote oplichterij van je klanten als je met feestdagen en andere speciale dagen meer gaat vragen voor je verhuur van apparatuur.
Zeker nog nooit op vakantie geweest met de kerst of tijdens het hoogzeisoen?
Dat zijn dus ook allemaal oplichters razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
14-12-2008 23:00

Watt-Xtra schreef:

Ik zou mij trouwens ook flink genaaid voelen als het biertje in het cafe rond de jaarwisseling ineens 2 keer zo duur wordt!
Zal ik je dan uit je droom helpen? Bijna ALLE horeca-gelegenheden werken met voorverkoop van toegagnskaarten! Meeste plaatsen kom je geen kroeg of cafe meer binnen als je geen kaarten hebt!

Je biertje is dus niet duurder, de toegang WEL (want bijna alle cafe's/kroegen zijn normaal gratis en dan "ineens" 7,5-10 euro).
Light Image
Dj-BpmStandaard Lid
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
14-12-2008 23:07
Ik moet het maar eerlijk zeggen.... ben zeer blij met feestdagen, het zorgt toch altijd toch voor de leukere klussen met hierbij normaliter een extra'tje betreft geld.

Voor de rest is het gewoon een typisch vraag/aanbod verhaal rond om de feestdagen. Rond om de feestdagen zal de vraag naar dj's hoger liggen dan normaal en het aanbod minder zijn dan normaal, het is dan ook een logisch gevolgd dat men hier een extra'tje sla'tje uit wil slaan (bij wijze van spreken) En dit gebeurt overal ter wereld!
OVmusic drive-in shows

Terug naar forum Reageer (zonder quote)