Dynacord in the Sting
(96 reacties. Pagina 4 van 10)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 26-11-2008 16:25 |
Andy S&L schreef: Wat dat betreft denk ik wel dat sgrovert en jij gelijk hebben, het is puur onbewuste marketing. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 26-11-2008 16:34 |
was dre me toch voor ha ha | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Dj-ozzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-1-2008 Laatste: 31-3-2012 Berichten: 123 | 26-11-2008 16:35 |
Dré schreef: Andy S&L schreef: Wat dat betreft denk ik wel dat sgrovert en jij gelijk hebben, het is puur onbewuste marketing.Wij, en andy denk ik ook, bedoelen uiteraard wel bewust marketing, maar het gaat om de *sluipreclame* Het gaat om onbewust het gevoel bij ons opwekken, niet om onbewuste marketing | |
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor" | |
PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2004 Laatste: 30-11-2014 Berichten: 1105 | 26-11-2008 17:03 |
Heb het ook wel is gezien inderdaad, de grootse array's ed in The Sting. Denk persoonlijk dat het iets verder gaat als mensen laten denken dat ze in een disco staan, al heeft het er (uiteraard) wel mee te maken. Als mensen uitgaan is het gezellig, leuk. Dingen als grote speakers ed doen al snel aan uitgaan denken. Doordat Sting mensen het idee geeft, gaan mensen de winkel asocieren met ontspanning en gezelligheid, aangezien het ze een beetje aan uitgegaan doet denken. Verder, Sting verkoopt geen kleding (dat is het antwoord op de behoefte), maar Sting verkoopt de behoefte van zelfverwezelijking, dat doen ze door hippe kleding, daar voelen ze zich goed in en dat willen mensen graag, er goed uit zien, mooie kleding. Zij doen dit met hippe kleding. Ook dit valt te asocieren met clubs ed, waardoor link 2 ontstaat. Dan komen we weer terug bij SGrovert(toch? ) dat het inderdaad een onbewust gevoel geeft aan de mensen die in de winkel staan, alleen denk ik niet dat het zo is om mensen gelijk een nieuwe outfit voor het weekend te laten aanschaffen (ze zijn er al om nieuwe kleding te kopen?) maar om een bepaald gevoel te creeeren waardoor er een soort merkentrouw (in dit geval winkeltrouw) ontstaat, want 99% zal het zo zien: in de sting hangen grote speakers en die ijzeren dingen, dat hangt ook altijd in discotheken enzo, dat is hip, dus is de sting ook hip. | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 26-11-2008 23:15 |
Het omgekeerde is trouwens ook waar. De merken die o.a. de Sting verkoopt, zijn redelijk strikt in de wijze waarop de winkels die het merk verkopen vormgegeven moeten zijn. Het gaat hierbij vaak om het top-level segment van de kledingmarkt. ( Pall Mall, Lacoste, Tommy Hilfiger, StateOfArt etc.) Deze merken 'eisen' van de winkel die het merk verkoopt, dat ze voldoen aan een aantal eisen op het gebied van de inrichting en de sfeer in de winkel. (Tot het uiterlijk van het personeel aan toe... ) Je ziet veel hout terug, redelijk wat audiovisuele techniek; zowel beeld als geluid, waarbij heel nauwkeurig gelet wordt op de doelgroep. The Sting is hiervan een goed voorbeeld, maar in het Noorden heb je ook Leads en andere ketens, die eigenlijk allemaal een beetje een kopie van hetzelfde zijn. Reken maar, dat de kledingmerken daar een vinger bij in de pap gehad hebben. | |
I am a TimeDriver! | |
Andy S&LStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-2-2006 Laatste: 28-12-2018 Berichten: 275 | 27-11-2008 13:07 |
dj-ozz schreef: Dré schreef: Andy S&L schreef: Wat dat betreft denk ik wel dat sgrovert en jij gelijk hebben, het is puur onbewuste marketing.Het gaat om onbewust het gevoel bij ons opwekken, niet om onbewuste marketing | |
Twitter mee met @andycobbennl | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 30-11-2008 21:05 |
LJ DaAn schreef: In de meeste Men at work staat er op vrijdag of donderdag nog een DJ te draaien ook, op aardig volume.. | |
DirkgStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2008 Laatste: 16-4-2010 Berichten: 56 | 30-11-2008 22:22 |
Vanmiddag liep ik in Amsterdam een kledingwinkel in. MEN wat stond het daar hard, ook nog van die dikke hip hop, ik werd egt helemaal gek! Tja, zoals hierboven al word gezegd, de winkel bestond alleen uit puberpersoneel | |
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 30-11-2008 22:41 |
ideedeluxe schreef: Deze merken 'eisen' van de winkel die het merk verkoopt, dat ze voldoen aan een aantal eisen op het gebied van de inrichting en de sfeer in de winkel.The Sting is hiervan een goed voorbeeld, maar in het Noorden heb je ook Leads en andere ketens, die eigenlijk allemaal een beetje een kopie van hetzelfde zijn. Het idee "music" in a shop is al zeker 25 jaar oud. (en dan heb ik het over een platenzaak in een kledingwinkel, op zich destijds een leuke combinatie.) Martin. | |
kvm entertainment | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 3-12-2008 19:53 |
Probeer dan maar eens een merk als State-of-art, Pall Mall of Hillfiger te verkopen in een winkel met witte muren, tl-licht en de plaatselijke zender door 13cm autospeakertjes. De vertegenwoordiger van de merken zal komen en gaan, maar je zult het niet mogen verkopen. Dat past namelijk niet in de imagostrategie van de desbetreffende merken. De winkel bepaalt de sfeer die er hangt deels. Deels wordt deze min of meer opgelegd door de kledingbrands. De audiovisuele ondersteuning is misschien nog niet zo belangrijk, maar de inrichting des te meer. De merken spelen hier ook op in, door bepaalde in-store advertising te leveren die past in de stijl van het merk en de stijl van de inrichting. | |
I am a TimeDriver! |