Forum > Licht

Kanaalindeling ledparren..

(110 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
19-11-2008 14:58

Dré schreef:

Ik heb ook beiden naast elkaar gehouden (en daarbij appels met appels vergeleken door van beiden hetzelfde type te nemen)
Waren dit dan de par 56 versies of de par 64 versies? Aangezien de 56 versie van ADJ volgens mij geen gebruik maakt van de 10mm HP leds.

Dré schreef:

Inderdaad... En als je dan nagaat dat de Par-64 van JBS 36% meer leds heeft dan de Par-56 van JBS dan snap je zelf ook wel dat je stevig appels met peren aan het vergelijken was. Want 36% is best een beetje boel!
Het zijn uiteraard wel 10mm leds bij ADJ ipv. 5mm bij JBS maar bij de ADJ zit tussen de 56 en 64 in met 181 leds.
Nu ook via de .eu te bereiken.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-11-2024
19-11-2008 16:26

Ruud_schepers schreef:

Waren dit dan de par 56 versies of de par 64 versies?
Par-64.

Simpelgezegd: Wil je output vergelijken, pak dan van beiden dezelfde uitvoering. Is dat niet mogelijk, doe dan geen vergelijk. Wil je toch vergelijken, geef dan DUIDELIJK aan dat je op dat moment appels met peren aan het vergelijken bent. ;-)
Het zijn uiteraard wel 10mm leds bij ADJ ipv. 5mm bij JBS maar bij de ADJ zit tussen de 56 en 64 in met 181 leds.
Uhm... Je hebt een Par-56 van JBS gepakt. Z'n Par-64 broertje heeft 36% meer leds (dus ligt het binnen de verwachting dat de outut ook zo'n percentage hoger zal zijn). Of de maan dan van kaas is of niet (en of ADJ dan 5mm of 10mm LEDS gebruikt) verandert aan die verhouding helemaal NIETS!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
19-11-2008 16:38

Dré schreef:

Ik heb ook beiden naast elkaar gehouden (en daarbij appels met appels vergeleken door van beiden hetzelfde type te nemen) en kwam, tezamen met de vertegenwoordiger van American DJ, tot de conclusie dat het qua lichtopbrengst lood om oud ijzer was (bij de ene kleur was de ene net iets "prikkender", bij de andere kleur weer de andere). Een conclusie dus die anders is dan jouw conclusie...
Ook gelet op de vorm van de bundels? Het eerste wat mij opviel toen ik ze naast elkaar had was namelijk dat de bundel van de ADJ wat strakker is, waarbij de JB ook nog wat strooilicht geeft. Zeker op wat grotere afstanden wint de ADJ spot het daardoor. (Behalve met de kleur rood sad :(. Die is zeer mager vertegenwoordigd, al heb ik wel het idee dat ze de verhoudingen tussen de kleuren beter uitgebalanceerd hebben; uit de ADJ spot is een nettere geel en rose te halen, en wit is ook echt wit terwijl wit uit de JB spot een beetje naar rood neigt.)
Daarnaast heeft de American DJ versie het mooiste uiterlijk (komt het dichtst in de buurt van een "echte" par) MAAR is ook het grootst. Qua stevigheid van de behuizing was de JB-Systems weer de duidelijke winnaar (zit echt als een HUIS in elkaar).
Opvallend, ik vind juist het omgekeerde. Terwijl de JB een beetje blikkerig aandoet (en ook zo klinkt als je er tegenaan tikt), klinkt de ADJ spot was massiever. De JB par is een keer van 80cm hoogte op de grond gekletterd, wat resulteerde in een verbogen rand en een losgeraakte filterhouderbeugel. Ik heb de indruk dat de ADJ par daar wat beter tegen kan.
IK heb liever dip switches dan een display (eenmalig instellen, ding kan niets vergeten want het zijn maar schakelaars (in tegenstelling tot display methodes die vaak een kleine accu gebruiken om de instelling te bewaren)). Als je echter vaak van kanalen moet wisselen dan is een display wellicht handiger (tenzij je de "auto" functie van de JB-Systems LED Parren gebruikt).
Doe mij maar een displaytje, van dat geklooi met dipswitches word ik niet echt vrolijk. Is persoonlijk natuurlijk, alleen biedt een displaytje VEEL meer mogelijkheden dan een rijtje dipswitches. Zo kan de ADJ par statisch op een kleur worden ingesteld zonder DMX lijn te moeten trekken (kan de JB niet), zit er een autofade functie in (kan de JB "niet" (kan wel maar alleen bij afwezigheid van geluid en op vaste snelheid)), heeft de ADJ par de mogelijkheid om geluid te reageren met instelbare gevoeligheid (kan de JB niet), en heb je de optie om te kiezen uit 3 DMX modi (kan de JB ook niet)

Zeker als je wel eens ledparren wilt gebruiken om objecten of muren uit te lichten waarbij ze de hele avond op 1 kleur staan is dat ZEKER een belangrijke optie. Tel daarbij op dat ze een tijdje terug een stukje onder de prijs van de JB zaten, en het zal niet verwonderlijk zijn dat ik nu 20 ADJ parretjes naar volle tevredenheid gebruik.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
19-11-2008 16:53

Martijn schreef:

Opvallend, ik vind juist het omgekeerde. Terwijl de JB een beetje blikkerig aandoet (en ook zo klinkt als je er tegenaan tikt), klinkt de ADJ spot was massiever. De JB par is een keer van 80cm hoogte op de grond gekletterd, wat resulteerde in een verbogen rand en een losgeraakte filterhouderbeugel. Ik heb de indruk dat de ADJ par daar wat beter tegen kan.
Geheel mee eens, bij Martijn naast m'kaar gehouden en wat mij betreft wint de ADJ vergeleken met de JB ruim op het gebied van degelijkheid/stevigheid. Alleen het gebruikte materiaal al.
Doe mij maar een displaytje, van dat geklooi met dipswitches word ik niet echt vrolijk. Is persoonlijk natuurlijk, alleen biedt een displaytje VEEL meer mogelijkheden dan een rijtje dipswitches.
Geheel mee eens. Dat gekloot met die dipswitches altijd. Zelfs met DMX-software ernaast die netjes dipswitch-settings per fixture weergeeft blijft het gedoe. Doe mij maar een display.
Light Image
DréAdministrator
19-11-2008 17:09

Martijn schreef:

Ook gelet op de vorm van de bundels?
Yep. De ADJ was inderdaad iets strakker (maar had vreemd genoeg zelfs op 14 meter afstand (verder kon ik niet gaan) nog steeds een vergelijkbare lichtopbrengst.
en wit is ook echt wit terwijl wit uit de JB spot een beetje naar rood neigt.
Dat is eigenlijk de enige kleur die we volgens mij niet getest hebben (kan het me in ieder geval niet herinneren).
Terwijl de JB een beetje blikkerig aandoet (en ook zo klinkt als je er tegenaan tikt), klinkt de ADJ spot was massiever. De JB par is een keer van 80cm hoogte op de grond gekletterd, wat resulteerde in een verbogen rand en een losgeraakte filterhouderbeugel. Ik heb de indruk dat de ADJ par daar wat beter tegen kan.
Donder die ADJ spot ook eens een paar keer van 80cm hoogte en kijk wat daarmee gebeurt. Lijkt me wel zo handig om dit soort conclusies te kunnen trekken (maar ik kan ernaast zitten natuurlijk)...

Daarnaast bestaat de ADJ behuizing uit 2 stukken (cylinder + achterkant) terwijl die van de JBS één geheel is. En volgens mij is één geheel vaak steviger dan "losse stukken aan elkaar met een paar schroefjes". Maar het antwoord daarop hoor ik snel genoeg als je de ADJ spot ook een paar keer van 80cm hoogte hebt laten vallen...
Zo kan de ADJ par statisch op een kleur worden ingesteld
Dat is handig (en is zeker wel eens vraag naar). Dank voor de tip.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
19-11-2008 17:14
Persoonlijk vind ik deuk-bestendig wat belangrijker dan val-bestendig in ons vak..
Light Image
MartijnVIP Lid
19-11-2008 17:31

Dré schreef:

Daarnaast heeft de American DJ versie het mooiste uiterlijk (komt het dichtst in de buurt van een "echte" par) MAAR is ook het grootst. Qua stevigheid van de behuizing was de JB-Systems weer de duidelijke winnaar (zit echt als een HUIS in elkaar).
Waar heb je dit dan op gebaseerd? Als je consequent bent en dezelfde criteria voor het komen tot een conclusie voor jezelf laat gelden, zou dat betekenen dat je zelf al een keer de JB en ADJ par hebt laten vallen. In dat geval had je het mij niet hoeven vragen(...).

Martijn schreef:

Gaat dus ook niet om een conclusie, maar een aantal (subjectieve) waarnemingen.

Maargoed, no offence verder. happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
19-11-2008 18:32
Kleine inhoudelijke toevoeging nog: De LS1009 kan niet getest worden, aangezien die pas rond begin feb leverbaar is in kleine hoeveelheden (testexemplaren dealers), en vanaf eind feb goed en wel verkocht kan worden.

Op het moment zijn alleen de LS1310, LS1130, LS3042 en een ledcontroller leverbaar. (Respectievelijk de Multispot, Multiwash en Multiflood).
DréAdministrator
20-11-2008 09:14

JeroenVDV schreef:

Persoonlijk vind ik deuk-bestendig wat belangrijker dan val-bestendig in ons vak..
Dus hij mag wel stuk gaan zolang er maar geen deukje in komt? Bedoel je dat? Zo niet, wat bedoel je dan wel?
DréAdministrator
20-11-2008 09:18

Martijn schreef:

Dré schreef:

Waar heb je dit dan op gebaseerd?
Inspectie van de behuizing en de manier van bevestigen van de onderdelen IN de behuizing. IK heb namelijk liever dat ergens een deuk in komt als het valt MAAR het product nog wel werkt dan wanneer de behuizing er nog goed uitziet na een val maar het apparaat is overleden.

Daarnaast is het gewoon niet de bedoeling apparaten te laten vallen. Als dan de schade na meerdere vallen van 80cm beperkt blijft tot cosmetische schade dan noem ik zo'n product niet automatisch slapper dan een product dat die marteling totaal NIET ondergaan heeft maar zeg ik gewoon "dank je wel" tegen het meervoudig gevallen product voor het feit dat het product het nog doet...

En dat baseer ik dan op het bestuderen van de binnenkant van de behuizingen en niet zozeer op het gevoel wat ik krijg als ik naar het product kijk of het product vasthou...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)