Forum > Muziek

Carnaval 2009

(161 reacties. Pagina 3 van 17)
Moderator(s): Dré
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
12-11-2008 00:26
(off topic)
ben nu wel benieuwd naar de 4daagse uitvoering

(on topic)
eerder werd door iemand gezegd dat carnavals muziek niet afhankelijk is van de 11e van de 11e in Maastricht. Maar ik denk dat er in Limburg toch echt veel Limburgse muziek gedraaid wordt en het daarvoor wel belangrijk is wat er daar gepresenteerd wordt.

Dat de rest van nederland met hun wannebee carnaval dat niet snappen kan ik niks aan doen wink ;)

In ieder geval is die muziek vaak een stuk beter te doen dan die slechte, zogenaamd grappige carnavals muziek. (Niveau "ik heb een Euromast", "Worstjes op mijn borstjes", "het goeiemoggel lied", etc.)

Gewoon vrolijke feestmuziek kan ik (en ik denk hier in de buurt de meeste mensen met mij)wel goed waarderen, maar die kun je de rest van het jaar in feestcafe´s horen. Dus naar gewoon goede, nieuwe feestmuziek ben ik wel benieuwd.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
12-11-2008 19:55
Komop, dat zijn toch geen carnavalsnummers razz :p Is meer aprés ski laugh :D

Echte carnavalsmuziek komt uit limburg, die muziek is er speciaal voor gemaakt. Op 't Vrijthof in Maastricht hadden jullie moeten zijn gisteren, dat was pas carnavals muziek! sneaky :V

Als je hier die nummers gaat draaien in een café, dan lig je er na het eerste nummer met al je apparatuur buiten laugh :D
Freelance diensten & LED Design
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
12-11-2008 23:08
ach,.. je kon ook gewoon L1 kijken, daar kon je het beter zien razz :p
Dj JixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-9-2007
Laatste: 1-10-2019
Berichten: 16
14-11-2008 10:42
Het is toch algemeen bekend dat men alleen in Limburg vastelaovend (carnaval) kan vieren. Met eigen muziek en een hele andere sfeer. Het gaat niet alleen om het zuipen. Er zit ook een gedachte achter en die kan ik in de rest van het land niet terug vinden. In de rest van het land is het gewoon apres-ski, maar dan zonder sneeuw.

ALAAF!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2008 22:10

Dj Jix schreef:

In de rest van het land is het gewoon apres-ski, maar dan zonder sneeuw.
Waarschijnlijk ben je "in de rest van het land" (is ook wel een erg ruim begrip) nooit geweest.

Geen enkele apres-ski hit gedraaid. Daarnaast bestaat het uit vrij veel eigen nummers. (met teksten die slaan op het dorp, of de vereniging)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
15-11-2008 14:50

Dj Jix schreef:

Het is toch algemeen bekend dat men alleen in Limburg vastelaovend (carnaval) kan vieren. Met eigen muziek en een hele andere sfeer. Het gaat niet alleen om het zuipen.
Oooh. Dus het gaat om zuipen, zuipen, zuipen, zuipen, zuipen enne... Nog iets (en dat "nog iets" is dan ter verdediging van het "zuipen, zuipen, zuipen en zuipen").
Er zit ook een gedachte achter en die kan ik in de rest van het land niet terug vinden.
Ik vraag me af hoeveel limburgers nog ECHT de achtergond van het carnaval kennen EN zich er keurig 40 dagen lang aan houden (ná het carnaval)...

In het noorden is carnaval inderdaad amper een issue. Dat is niet omdat we hier niet kunnen feestvieren MAAR gewoon simpelweg om dat er hier relatief weinig katholieken wonen/woonden... Enne... Carnaval ging van oorsprong toch vooral over het nog even lekker te buiten doen aan vlees en vet (en geen van die 2 wordt in flesjes verkocht met 5% alcohol). wink ;)

Vier vooral lekker feest maar ga niet doen alsof je je bezig houdt met een stukje cultureel erfgoed...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
15-11-2008 15:13
Misschien weer back on toppic gaan? en het hebben over carnaval snummers laugh :D in plaats van mensen die het het hebben over het echte Limburgse carnavalsgevoel shut up :X
Boemboem..
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
16-11-2008 12:07

djjon schreef:

Misschien weer back on toppic gaan? en het hebben over carnaval snummers laugh :D in plaats van mensen die het het hebben over het echte Limburgse carnavalsgevoel shut up :X
voor de mensen buiten limburg, de nieuwe jettie palettie met hé knul. Om de melodie van een oud nummer van rob van daal, welke het nog steeds erg goed doet met carnaval, hé trut.
dit nummer heeft 100% hitpotentie met carnaval happy :)
DJbooths (dot) nl
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
16-11-2008 20:47

tomvz20 schreef:

djjon schreef:

Misschien weer back on toppic gaan? en het hebben over carnaval snummers laugh :D in plaats van mensen die het het hebben over het echte Limburgse carnavalsgevoel shut up :X
voor de mensen buiten limburg, de nieuwe jettie palettie met hé knul. Om de melodie van een oud nummer van rob van daal, welke het nog steeds erg goed doet met carnaval, hé trut.
dit nummer heeft 100% hitpotentie met carnaval happy :)
Uhum van Carbon wink ;).
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
16-11-2008 21:51

SoundExperience schreef:

tomvz20 schreef:

djjon schreef:

Misschien weer back on toppic gaan? en het hebben over carnaval snummers laugh :D in plaats van mensen die het het hebben over het echte Limburgse carnavalsgevoel shut up :X
voor de mensen buiten limburg, de nieuwe jettie palettie met hé knul. Om de melodie van een oud nummer van rob van daal, welke het nog steeds erg goed doet met carnaval, hé trut.
dit nummer heeft 100% hitpotentie met carnaval happy :)
Uhum van Carbon wink ;).
ook carbon covert sneaky :V
DJbooths (dot) nl

Terug naar forum Reageer (zonder quote)