Forum > Algemeen Forum

Wie verhuurt een Skytracer?

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
2-10-2008 19:40
in sittard ook te huur vanaf 75 euro per dag als ik me niet vergis
t' gaat zoals t' gaat
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
3-10-2008 00:01
Weet je toevallig ook bij welk verhuurbedrijf? :)
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
14-10-2008 13:27
Vergeet niet bij de gemeente even toestemming te vragen in het kader van de milieuwetgeving (lichthinder). Regelgeving verschilt per gemeente in Nederland !
Kan ook zijn dat het niet mag i.v.m. aanvliegroutes van vliegtuigen.
Op naar de volgende beurs...
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
14-10-2008 16:04
De gemeente kan alleen wat wanneer:
A) Er een beschermd stadsbeeld is
B) Het hinder is voor omwonenden, direct in een slaapkamer schijnen bijv.

Waarbij eigenlijk alleen in het eerste geval de gemeente is die voorschrijft.
In het tweede geval komt de politie vanzelf langs..

Die aanvliegroutes is een fabeltje.
Als je met schiphol belt dan vragen ze je om je telefoonnummer.
Wanneer piloten last ondervinden, dan wordt je gebeld.
Voor de rest maakt het hen niks uit.
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
16-10-2008 13:14

dj-ozz schreef:

Die aanvliegroutes is een fabeltje.
Als je met schiphol belt dan vragen ze je om je telefoonnummer.
Wanneer piloten last ondervinden, dan wordt je gebeld.
Voor de rest maakt het hen niks uit.
Lekker dom. dat klinkt ZEKER als een fabeltje..

'Ja met Schiphol hier, er zijn net 3 vliegtuigen neergestort, of je even die lamp van je wilt uitzetten'...

Ja niet dus.

Companion schreef:

Regelgeving verschilt per gemeente in Nederland !
Companion heeft gelijk, dit verschilt per gemeente, hier mag je zo'n ding gewoon neerkwakken op je dak bijvoorbeeld.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
16-10-2008 13:27
Nou wel dus, met een skyrose wel.
Skyrose=multiple beams
Piloten snappen ook wel dat dat geen waarschuwingsdingen van het vliegveld zijn.
[edit]zoek het desnoods na, schiphol doet, zolang je niet té dichtbij de landingsbanen zit, niks anders dan je tel.nr. vragen[/edit]

Met een skytracer is anders daar doen ze wel moeilijk over bij schiphol,
aangezien single-beams wél worden gebruikt binnen de luchtvaart.

Overigens trek je nu geheel uit zn verband.
Ik antwoord eerst op de vraag van de gemeente, en daarna over de aanvliegoutes.
Dit zijn twee verschillende dingen.
De gemeente heeft niks, nada, noppes te zeuren ovr een skytracer in een aanvliegroute schijnen, behalve de gemeente schiphol dan wink ;)
Het enige wat verschilt is of ze het als milieuhinder zien of niet.
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
Berichten: 13474
16-10-2008 19:55

dj-ozz schreef:

Nou wel dus, met een skyrose wel.
Skyrose=multiple beams
Piloten snappen ook wel dat dat geen waarschuwingsdingen van het vliegveld zijn.
[edit]zoek het desnoods na, schiphol doet, zolang je niet té dichtbij de landingsbanen zit, niks anders dan je tel.nr. vragen[/edit]
Schiphol? Gemeente Amsterdam wellicht? Die gemeente heeft het gebruik in 2001 verboden in de APV (bron). Overigens nog meer leuke weetjes te vinden op deze pagina.

Ik zou in de huidige tijd niet zo maar klakkeloos zo'n ding meer neerzetten. Vóór je het weet blijk je een of andere APV te overtreden (met bijbehorende boete).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
16-10-2008 20:26
Wat ik zeg, APV moet je bij gemeente zijn, dat moet je wél informeren, milieuhinder, beschermd stadbeeld, die hele mikmak.

En schiphol is een officieel een plaatsnaam, valt onder de gemeente haarlemmermeer.
Zat er dus even naast, dacht dat ook eigen gemeente was.

Maar ok, bij lichthinder tov vliegtuigen moet je bij De Schiphol Groep zijn(het bedrijf), dan kom je bij de luchtverkeersleding terecht, en die zeggen vriendelijk, dat zolang de piloten geen overlast ondervinden, het goed is.

En voor de APV moet je bij de gemeente zijn waarin je m plaatst.

[edit]
Dus wat ik eerder zei:
Voor milieuhinder/beschermd stadsbeeld/etc/etc moet je bij de gemeente zijn waar je de rose plaatst.
En dus opletten voor APV's

Voor hinder tov vliegtuigen moet je bij schiphol(/elke andere luchthaven zijn waar je in de buurt zit) zijn, tegen een rose hebben ze opzich niks, zolang je m niet té dicht bij een baan zet, een tracer vinden ze minder leuk.
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
Berichten: 5308
17-10-2008 08:56

Dré schreef:

(bron)
Wat een mega zeikerds op die website zeg.
Deze vorm van reclame is tot op wel 20 kilometer afstand te zien en is volgens Platform Lichthinder een grove aantasting van de duisternis
Die enkele Skytracer zal de mensheid echt wel overleven hoor. Het is maar waar je je druk om maakt...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
17-10-2008 11:56
[offtopic]
Als je die website eens aandachtig leest, dan merk je wel dat het aan alle kanten rammelt.
België zijn bijna twee maal zoveel dodelijke verkeersongelukken als in Nederland, terwijl de verlichting daar hoger is afgesteld en bijna alle snelwegen zijn verlicht.
In Frankrijk en Duitsland, waar men spaarzamer omspringt met openbare verlichting, gebeuren procentueel veel minder ongevallen.
Knappe man als je dit hard kan maken.
In duitsland en frankrijk zijn behalve de verlichting ook de snelheidsregels anders, zodat ook geen factor kunnen zijn? shocked 8O
Nadat op 14,2 km provinciale weg lichtmasten waren geplaatst, steeg het aantal nachtelijke ongevallen (tussen 24.00 en 06.00 uur) met gemiddeld 57 procent in de twee jaar na de maatregel ten opzichte van de drie jaar voordien.
Ook hier natuurlijk, door de verlichting is de weg wellicht aantrekkelijker geworden om te rijden. Door een hogere populariteit van de weg zijn er meer auomobilisten, en dus automatisch ook meer ongevallen.

En zo kan ik nog genoeg voorbeelden noemen.
Dan kan ik me daar zo aan ergeren, ( sorry als ik nu iemand op zn tenen trap) van die linkse rakkers, bomenknuffelaars etcetera.
Uiteraard, iedereen zijn idealen, maar dan moet je niet aan de hand van JOUW idealen, MIJN leven veranderen.
En ze "komen op" voor de burgers, ja, nee inderdaad, ik zet een skybeamer neer, en zij verbieden het me.
Helpen ze me echt mee shocked 8O

conclusie, niet teveel van aantrekken, dat platform lichthinder wink ;)
[/offtopic]
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)