Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 60 van 146)Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 26-8-2008 15:47 |
Victor schreef: Heren, een gerechtsdeurwaarder kan alleen wat doen met een gerechtelijk bevel. Dan zal je dus eerst de schuldenaar voor de rechter moeten dagen én die zaak moeten winnen. Met die uitspraak heb je de executoriale titel (zoals dat met een moeilijk woord heet) waarmee de gerechtsdeurwaarder beslag kan leggen etc.Je kan dus niet zomaar naar een gerechtsdeurwaarder. Wel hebben sommige gerechtsdeurwaarders er ook nog een normale incassopraktijk naast, maar daarbinnen hebben ze geen bijzondere bevoegdheden zoals beslaglegging. | |
I am a TimeDriver! | |
Dieter(Pulse)Standaard Lid Uit: België Sinds: 12-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 125 | 26-8-2008 19:43 |
Ik heb ook wel al verschillende keren problemen gehad met betalingen. Het probleem is dat het bijna altijd mensen zijn die ofwel zo diep in de schulden zitten zodat het hun niets kan schelen, ofwel mensen die bewust aan het oplichten zijn. Dit door bijvoorbeeld veel van (huur)woonst te wisselen en zo moeilijk traceerbaar te zijn of zich indekken achter een bijna-falliete bvba. Het erge is dat je hier weinig of geen centjes van terugziet. Ik werk ook altijd met contracten en stuur na een laatste aangetekende ingebrekestelling mijn vorderingen door naar een advocatenkantoor/incassobureau. Deze sturen zelf eerst enkele herinneringen en gaan indien nodig ook tot rechtzaak en inbeslagname. Sinds dit jaar heb ik me nu wel ingeschreven in de incassodienst van Unizo. Dit systeem komt er op neer dat je vrijwel nooit zelf iets moet betalen van kosten als je vordering niet inbaar is, maar dat je als ze geld vastkrijgen je wel enkel het basisfactuurbedrag krijgt. De verwijlintresten en schadevergoedingen zijn voor hun dan. Ik vind dit voor mij een hele goede oplossing. De stap is zo veel minder groter om een procedure te starten als je zelf er toch niets aan kan verliezen. | |
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light | |
Abnpranger@home.nlStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-6-2005 Laatste: 1-9-2011 Berichten: 165 | 27-8-2008 21:13 |
Heb tot op heden nog maar een keer problemen gehad, iemand heeft geweigerd 75 euro te betalen omdat de DJ die er zou zijn met 40 graden koorts in bed lag... Heb het er maar bij gelaten, had geen zin in gezeik... Wel hebben we nu een Deurwaarderskantoor in de arm voor als er eens wat mis gaat. En bellen kan altijd! | |
Mr. Jameson... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 28-8-2008 01:08 |
abnpranger@home.nl schreef: iemand heeft geweigerd 75 euro te betalen omdat de DJ die er zou zijn met 40 graden koorts in bed lag... Heb het er maar bij gelaten, had geen zin in gezeik... | |
Light Image | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 28-8-2008 09:51 |
Je bedoelt dat het wel onder overmacht valt neem ik aan? Als wij een zieke dj hebben regelen we een gelijkwaardige vervanging, en dan heeft de klant verder geen recht op korting natuurlijk. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 28-8-2008 10:40 |
wanneer begint bij jouw dan wel overmacht Jeroen? Coma, dood? Omgekeerd, kan het ook gebeuren dat er bij de opdrachtgever een ernstig ziektegeval (of nog erger) zich voordoet, kan jij dan eisen dat de oprdrachtgever het feest door laat gaan? In alle redelijkheid, moet je zulke zaken afhandelen. Als iemand staande houdt dat hij persé die dj wil hebben (en anders geen feest), en de dj ligt echt doodziek in zijn bed, tja, dan mag je blij zijn als er een gelijkwaardige dj als vervanging kan worden aangeboden. En in het ergste geval zou de klant het contract mogen ontbinden als het echt zwart op wit is afgesproken dat juist die dj moet komen. Wel zielige mensen trouwens Meestal als ze zo op hun strepen gaan staan is er meer aan de hand. Maar ik betwijfel of bij een eventuele rechtzaak (schadevergoeding) iemand staande kan houden dat een zieke dj MOET komen optreden. Das een duidelijk geval van overmacht. Bij zulke zaken moet je gewoon je common sence laten werken. Afweging maken: tussen verdiensten, redelijkheid, en toekomst... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 28-8-2008 10:44 |
Tom schreef: wanneer begint bij jouw dan wel overmacht Jeroen?Coma, dood? Heb daar ook best wel eens flink onder de paracetamol m'n plaatjes staan draaien, met barstende koppijn en 40 graden koorts, bijna tollend op m'n benen.. | |
Light Image | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 28-8-2008 10:50 |
dan hebben we het hier waarschijnlijk over een dier wat onder de grond leeft Lekker makkelijk als je zulke eisen stelt. Als ik nog kan lopen, ben ik niet te ziek om te draaien... De spullen laat ik dan door anderen neerzetten, maar als ik niet kan staan, dan houd het wel op hoor. En dan kan je meestal dat ook wel zwart op wit van je arts krijgen. Goeie die er dan een rechtzaak van kan maken en jouw schade vergoeding kan eisen....en dat nog wint ook. Tis natuurlijk ook maar wat er in je kontrakt staat. Maar ik kan me niet voorstellen dat er een griepclausule is waarbij jij hebt moeten tekenen dat je toch moet komen opdagen. Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat je misschien bang bent dat ze een ander nemen, en dat die beter bevalt? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 28-8-2008 10:54 |
Wij hebben ziekte explecitiet genoemd staan in de overmachtclausule van onze algemene voorwaarden. Als ik met 40 graden koorts moet gaan draaien kan ik ook niet dezelfde prestatie leveren als dat ik fit ben, dus dan kan ik beter een andere dj sturen. Als bij de klant een ernstige ziekte is waardoor het feest niet kan doorgaan valt dat ook onder overmacht, maar daar willen we natuurlijk wel bewijs van hebben. En dan nog zal het feest meestal verplaatst worden ipv helemaal geannulleerd, tenzij het een langdurige ziekte betreft. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 28-8-2008 10:58 |
Tom schreef: Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat je misschien bang bent dat ze een ander nemen, en dat die beter bevalt? | |
Light Image |