Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 59 van 146)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
25-8-2008 23:59

SoundExperience schreef:

Hahaha mooi om al die reacties zo te lezen.

De dj bekende mij dat hij een soort gelijk iets al vaker meegemaakt had. Hij was aangekomen in een partycentrum met 2 zalen en moest draaien bij de fam jansen shut up :X.

Je raad het al, de show was opgebouwd en toen vertelde de cafe eigenaar hem dat hij in de andere zaal moest staan. Twee familie's jansen die avond laugh :D.
Tering, dan baal je! (die eigenaar had toch wel een blauw na afloop hoop ik?) laugh :D
Alles komt goed....
26-8-2008 00:06

YourLiVe schreef:

Gewoon een kwestie van werken met duidelijke contracten. Bij ons gaat er niks de deur uit zonder ondertekend contract (of accoord per e-mail als het een spoedklusje betreft). Dan weet je tenminste ook zeker dat je je geld krijgt.
Hier idem.
Heb tot voor kort wel eens uitzonderingen gemaakt voor "vaste klanten(vooral kroegbazen)", maar sinds ik door zo'n dropl.. befli.... ben, is dat nu dus nog strikter geworden.
Deze ezel stoot zich niet meer voor een 4e keer aan 'dezelfde' steen wink ;)
4 x in al die jaren...ach valt nog wel mee toch?
Alles komt goed....
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
26-8-2008 00:15
Het blijft zuur...

{offtopic} Is het in Assen nog gelukt? DB barretje doet het prima, en die boot waar je hebt staan draaien is echt heel bruut! Je krijgt nog een mailtje, ps heb je al geproeft?
Mr. Jameson...
SoundExperienceStandaard Lid
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
26-8-2008 01:35

Malle Pietje schreef:

YourLiVe schreef:

Gewoon een kwestie van werken met duidelijke contracten. Bij ons gaat er niks de deur uit zonder ondertekend contract (of accoord per e-mail als het een spoedklusje betreft). Dan weet je tenminste ook zeker dat je je geld krijgt.
Hier idem.
Heb tot voor kort wel eens uitzonderingen gemaakt voor "vaste klanten(vooral kroegbazen)", maar sinds ik door zo'n dropl.. befli.... ben, is dat nu dus nog strikter geworden.
Deze ezel stoot zich niet meer voor een 4e keer aan 'dezelfde' steen wink ;)
4 x in al die jaren...ach valt nog wel mee toch?
0 x in 10jr sneaky :V

Kwestie van duidelijke contracten, en ik neem altijd nog telefonisch contact op in de week voor de happening. Tevens is een contract (indien getekend natuurlijk) ook doorslaggevend als het komt tot incasso. En dan bedoel ik als het incassobureau het ook uit handen gaat geven en een stapje hoger gaan.

Ik zit nog steeds op geld van een bruiloft van 7-7-7 te wachten laugh :D.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
26-8-2008 01:56
0 x in 10jr sneaky :V 30, from the beginning wink ;) (niet gaan rekenen!)

Kwestie van duidelijke contracten,heb ik ook, geen kleine lettetjes, maar gewoon 4 pagina's in duidelijke letters happy :) maar dan moet je het wel ALTIJD gebruiken natuurlijk! sad :( en ik neem altijd nog telefonisch contact op in de week voor de happening. ook dat, plm. 2 weken vtvTevens is een contract (indien getekend natuurlijk) ook doorslaggevend als het komt tot incasso. En dan bedoel ik als het incassobureau het ook uit handen gaat geven en een stapje hoger gaan.dit wordt de 1e keer voor mij ( hem ) ik denk er over gelijk een gerechtsdeurwaarder in te schakelen, of heb je een beter idee?

Ik zit nog steeds op geld van een bruiloft van 7-7-7 te wachten laugh :D.Hmm, wel erg lang ja, de mijne is van Febr. 2008. 4-5 brieven, diverse telefoontjes en mailtjes: geen reactie, ben er dus klaar mee. Uit navraag bleek dat hij er om bekend staat...
Alles komt goed....
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
26-8-2008 11:18
Er is een categorie mensen die het presteert om van iedere euro die ze moeten betalen een incassokwestie te maken. Dit soort mensen worden waarschijnlijk niet heet of koud van een deurwaardersbrief of dagvaarding meer of minder. Want; meestal zitten ze al tot hun nek in de schulden en hebben ze een beetje een instelling van: 'wie doet me wat?'.

Een goede oplossing is een gerechtsdeurwaarderskantoor, geen incassoboer, want veel meer dan een paar telefoontjes plegen en een paar brieven sturen kunnen en mogen ze niet.

Werkt het allemaal niet? Dan zit er soms niets anders op, dan het geheel als verlies af te boeken. Of...je moet wachten totdat incasso-arie bij je langskomt en je openstaande vorderingen voor een x bedrag afkoopt...maar of je daar nu een goede verstandhlouding met je opdrachtgevers van overhoudt??? sneaky :V

Ik vind trouwens opdrachtgevers uit de horeca altijd link... shut up :X Als je wat aflevert moet je eigenlijk eerst zorgen dat je je geld krijgt en dan pas uitladen... wink ;)
I am a TimeDriver!
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
26-8-2008 12:58

ideedeluxe schreef:

Een goede oplossing is een gerechtsdeurwaarderskantoor, geen incassoboer, want veel meer dan een paar telefoontjes plegen en een paar brieven sturen kunnen en mogen ze niet.
Een incassobureau kan inderdaad juridisch gezien niet veel, maar het helpt meestal wel. Je opdrachtgever ziet de kosten namelijk meteen flink stijgen en merkt dat je niet alleen bluft en wel degelijk bereid bent om tot actie over te gaan.
Of...je moet wachten totdat incasso-arie bij je langskomt en je openstaande vorderingen voor een x bedrag afkoopt...maar of je daar nu een goede verstandhlouding met je opdrachtgevers van overhoudt??? sneaky :V
Persoonlijk zit ik niet zo te wachten op opdrachtgevers die niet betalen, jij wel? En als een opdrachtgever eenmaal zover is dat je een voorstel krijgt voor het afkopen van de schuld (meestal via de schuldsanering) is dat voorstel meestal voor 10 tot 15% van de vordering... nou dan schrijf ik liever het hele bedrag af.
Ik vind trouwens opdrachtgevers uit de horeca altijd link... shut up :X Als je wat aflevert moet je eigenlijk eerst zorgen dat je je geld krijgt en dan pas uitladen... wink ;)
Inderdaad, ik heb ook hele slechte ervaringen met de horeca.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 23-11-2024
26-8-2008 13:29
Wacht nooit te lang met een rekening opvolgen.
Als men tevreden is,
is mijn ervaring dat bij achterafbetaling er meestal binnen een week word betaald.
Bedrijfen geef ik ook een termijn van 7 dagen.
als er dan niet betaald is ga ik gelijk bellen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
26-8-2008 13:30
Heren, een gerechtsdeurwaarder kan alleen wat doen met een gerechtelijk bevel. Dan zal je dus eerst de schuldenaar voor de rechter moeten dagen én die zaak moeten winnen. Met die uitspraak heb je de executoriale titel (zoals dat met een moeilijk woord heet) waarmee de gerechtsdeurwaarder beslag kan leggen etc.

Je kan dus niet zomaar naar een gerechtsdeurwaarder. Wel hebben sommige gerechtsdeurwaarders er ook nog een normale incassopraktijk naast, maar daarbinnen hebben ze geen bijzondere bevoegdheden zoals beslaglegging.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
26-8-2008 13:44

Victor schreef:

Heren, een gerechtsdeurwaarder kan alleen wat doen met een gerechtelijk bevel. Dan zal je dus eerst de schuldenaar voor de rechter moeten dagen én die zaak moeten winnen. Met die uitspraak heb je de executoriale titel (zoals dat met een moeilijk woord heet) waarmee de gerechtsdeurwaarder beslag kan leggen etc.

Je kan dus niet zomaar naar een gerechtsdeurwaarder. Wel hebben sommige gerechtsdeurwaarders er ook nog een normale incassopraktijk naast, maar daarbinnen hebben ze geen bijzondere bevoegdheden zoals beslaglegging.
Goed dat je dit meld, ik heb onlangs zo'n G-deurw. gebeld, en die zei dat het wel kon: stuur alles maar op zei hij.
Maar nu ik dit hoor, zal ik eerst nog eens informeren bij hem.
Overigens weet ik van deze laaielichter (die klant dus) wel, dat ie niet bang is voor een incassomannetje.
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)