Forum > Muziek

Downloaden vanaf nu officieel verboden

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-6-2008 18:52
Ik weet wel zeker dat de cassettebandjes in aantal niet de duizenden MP3's op laptop zullen benaderen.

KVM schreef:

Net wat je zegt, een enorm Budget aanbod. wink ;)
Klopt, en ik heb al vaker gezegd dat die mij persoonlijk niet in de weg zitten. Is leuk dat het kan.
Maar mijn nekharen gaan zo langzamerhand een beetje overeind staan van steeds weer dat gejank over dat men wel moet downloaden omdat muziek zo duur is.
Voor thuisgebruik interesseert me dat geen zier, maar zodra je ermee de deur uitgaat om geld te verdienen ben je wat mij betreft niet lekker bezig.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-6-2008 20:52

Sylvia schreef:

Klopt, en ik heb al vaker gezegd dat die mij persoonlijk niet in de weg zitten. Is leuk dat het kan.
Ik had de tekst anders opgevat wink ;)
Meer in de vorm van: waarom muziek niet goedkoper en geluid en licht apparatuur wel.
Maar mijn nekharen gaan zo langzamerhand een beetje overeind staan van steeds weer dat gejank over dat men wel moet downloaden omdat muziek zo duur is.
Diegene die jankt omdat de muziek zo duur is zal ook niet de kwaliteit leveren als iemand die niet jankt.

Ook valt het mij op dat mensen met enorme muzieklijsten vaak alles of deels illegaal gedownload heeft.

dimi_v schreef:

Dubbel-CD's van beste van top 40 2007 en best of Hitzone 2007 voor een tientje...
Voor iemand die die nummers vorig jaar illegaal gedownload heeft is dat nog te duur.
kopieerde je zelf bij het leven hele bakken SA90's vol of kocht je midden jaren 90 op iedere middelbare school wel illegale CD's.
SA-X90 voor prive gebruik, voor disco heb ik mij nooit bezig gehouden met cassettebandjes. Vinyl had meer gemak dan een cassette of tape recorder. Illegale CD's (MTV o.i.d.) moest je kopen, een illegale download is gratis.(ook DE reden waarom er vrijwel geen illegale cd handel meer is)
In de "oude" periode kocht ik wel (Illegale) "white labels" die waren een stuk duurder maar wel bijzonder.

Er is ooit eens een periode geweest waarbij ik mij suf kocht in top 40 singels, de hele top 40 (en meer) moest je immers in huis hebben. Als je echter bekijkt wat je nu eigenlijk exact nodig hebt is het gewoon een kwestie van "weten wat je nodig hebt".

Martin.
kvm entertainment
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
29-6-2008 21:04

KVM schreef:

In de "oude" periode kocht ik wel (Illegale) "white labels" die waren een stuk duurder maar wel bijzonder.
Als die legaal uitgebracht werden waren ze niet bijzonder meer. Ook geen eerlijk vergelijk. 99,9% van de muziek die gedraait wordt door drive in shows is legaal verkrijgbaar. Heb zelf ook een paar leuke remixen op illegale CD's uit het buitenland. Illegale CD's, geen toesteming van originele artiest voor de remix, maar zeker niet goedkoper als een normale CD. De meeste downloads zijn om goedkoper uit te zijn.
Er is ooit eens een periode geweest waarbij ik mij suf kocht in top 40 singels, de hele top 40 (en meer) moest je immers in huis hebben. Als je echter bekijkt wat je nu eigenlijk exact nodig hebt is het gewoon een kwestie van "weten wat je nodig hebt".

Martin.
Klopt voor een groot deel, ook van de hitzones welke ik voor het gemak aanvul zul je zeker de helft nooit draaien.

Overigens deze maand nog ergens aan het begin van de week op zoek gegaan naar een CD met een openings dans voor een bruiloft aan het eind van de week. Op de dag van de bruiloft nog ongeveer alle CD winkels van de stad gehad maar overal 2 weken levertijd of meer.

Nah, pech gehad, in zo'n geval is p2p wel weer handig, kan ik tenminste het nummer en de CD van te voren controleren i.p.v. af te gaan op een CD van de klant (wat het alternatief zou zijn geweest).

Ik denk dat ik elke keer nog ongeveer +/- 20 illegale CD's meesjouw. Als ik echter kijk hoeveel nummers ik daarvan ook werkelijk gebruik die niet op een legale CD staan dan denk ik dat dat op twee of drie CD's zou passen. En die lijst wordt ook steeds kleiner.
Schaam ik me daar nou voor? Neah, het deel wat ik alleen illegaal heb zijn luttele procenten van het deel dat ik wel legaal heb. Downloaden is voor mij een makkelijke uitweg voor nummers die ik moeilijk kan vinden maar wel wil hebben. Helemaal netjes? nah. Maar vanuit financieel oogpunt doe ik het zeker niet.

Zomaar een voorbeeld: probeer (iig tot een maand geleden) maar eens een album of CD te vinden van Soko (o.a. I'll kill her en het geniale wet dreams wink ;))
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-6-2008 23:05

KVM schreef:

In de "oude" periode kocht ik wel (Illegale) "white labels" die waren een stuk duurder maar wel bijzonder.
Yep, ik heb hier ook nog een stapeltje toen steendure bootlegs liggen. Maar die dingen waren vaak zo zeldzaam, dat het een sport was om ze in handen te krijgen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-6-2008 23:30

Sylvia schreef:

Maar die dingen waren vaak zo zeldzaam, dat het een sport was om ze in handen te krijgen.
Ach, ik had zo mijn adresjes. (o.a. Utrecht, waardoor het uiteindelijk nog duurder werd vanwege de reiskosten)

@Big Bang
Het ligt er aan hoe je het vergelijkt.
Op zich is er weinig verschil tussen het draaien van een illegale ("gratis") download, of een duur betaalde white label.

Martin.
kvm entertainment
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
29-6-2008 23:47
en van onder andere die bootlegs is nu mijn huis gekocht
bedankt iedereen :)

(me vader handelde hier in) iemand die de naam Ciesluk bekent voor komt?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
5-7-2008 23:15
Wel een leuk stukje om te lezen:

nu.nl

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik vroeger naar de muziek bieb ging en daar kopieerde ik de muziek op cassetebandje.

1 nummer per bandje per kant. En maar blijven doorspoelen en terugspoelen. Totaal geen doen zeg maar.

Ik heb ook nog in mijn naieve tijd illegale cd''s gekocht van veronica. Bleek later allemaal illegaal te zijn....
Jozef2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2006
Laatste: 5-2-2009
Berichten: 2
1-8-2008 13:40
Ik het in dit topic echt helemaal eens met Sylvia, ik krijg echt zwaar de kriebels als iemand roept dat het moeilijk is voor een starter om muziek te kopen.. Ja en? had je het anders verwacht dan? Bij mij komen die kleine jongens ook in de loods die lekker wat willen beginnen met een show, nou prima, maar ga echt niet tegen me zeuren wat muziek allemaal kost en zeg zeker niet dat je stiekem download, dan word ik gewoon echt boos. Tuurlijk ik ben niet heilig, ik heb de veronica cd's ook... wist ook niet de ilegaal waren in het begin ashamed :$ later wel maar gewoon door gaan! sneaky :V
Van de 13000 bruikbare nummers in de database is misschien 2 procent illegaal en de rest heb ik gewoon op cd staan met bonnentjes erbij. Ik weet ook nog heel goed dat ik zowat stond te huilen in de cd winkel omdat ik niet genoeg centen had om die cd te kopen die ik wilde. Als je dan moest draaien ging je de hele familie af om daar de cd's op te halen en de volgende dag op de fiets alles weer terug brengen... wat een tijd! razz :p
De hoeveelheid nummers die we nu mee op klus nemen zijn er ongeveer 3000 en dat worden er steeds minder, ik wil op 1000 uitkomen, dan heb je zat om veel verschillende shows te kunnen draaien. Downloaden doe ik nu sinds een jaar ook maar dan alleen als de klant een nummer wilt die ik niet heb en ook niet de moeite waard is om een album van te gaan halen. Soms juist wel, bijv bryan ferry, gilbert o'sullivan erg lekkere cd's om te luisteren. laugh :D

grtz

Terug naar forum Reageer (zonder quote)