Forum > Algemeen Forum

Bevindingen rookverbod in de horeca.

(209 reacties. Pagina 10 van 21)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-7-2008 14:21

Mr. Edie schreef:

jij hebt er geen last van, behalve dat je kleding stinkt.
Wablief? Als we 't er blijkbaar niet over eens worden dat roken EN meeroken ontzettend ongezond is (en ik daar met al mijn allergien nog extra last van heb ook) is de discussie bij deze ten einde. Wordt ook wel "struisvogelgedrag" genoemd - gewoon kop in 't zand en ontkennen.
Light Image
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2008 14:25
Ja, dit heeft inderdaad geen nut zo.. Eigenlijk vind ik het wel prima zo; er zijn kroegen waar niet meer gerookt mag worden (die vermijd ik) maar gelukkig ook meer dan genoeg kroegen die zich er niets van aantrekken, iedereen blij wink ;)

Roken ongezond; duh, leven is ook ongezond. Voor mensen die écht last ervan hebben (astma e.d.) kan ik er nog wel inkomen, maar ook dan zijn er in alle plaatsen waar ik kom altijd wel plekken waar het vrijwel rookvrij is.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-7-2008 17:24

JeroenVDV schreef:

(en ik daar met al mijn allergien nog extra last van heb ook)
Als iemand allergisch is voor konijntjes en vogeltjes moet-ie gewoon niet in een dierenwinkel gaan werken. Tot voor kort kon ik rustig hetzelfde zeggen tegen iemand die zelf kiest voor werken in de horeca. Comes with the territory.

Verder snap ik niet waarom je je zo druk maakt, het rookverbod in de horeca is er toch door ;-)
En zelfs als roker kan ik er weinig tegenin brengen. Roken is ongezond, meeroken ook en inderdaad alles, maar dan ook alles wat je mee een kroeg in neemt gaat meuren als een gek. Dat het daarnaast in een kroeg per definitie stinkt naar allerlei muffe dingen waar je niet teveel over na moet denken doet daar niets aan af.

De rokers wennen vanzelf weer aan dit rookverbod. Want roken is naast een lichamelijke verslaving vooral een geestelijke verslaving, en dat is deels een gewoonte, en mensen zijn gewoontedieren. Na een half jaar tot een jaar maalt er bijna niemand meer om denk ik, en ik hoop het ook voor de eigenaren van kleine café's.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
12-7-2008 20:03
Daar ook in Belgie het rookverbod er aankomt volg ik de reacties in Nederland op de voet.Wat ik niet begrijp is wanneer op de ene hoek van de straat een rookvrij Cafe is,er op de andere hoek geen meer mag zijn waar wel mag gerookt
worden.Iedereen kan dan zelf kiezen waar hij binnengaat.Ik ken restaurants waar de kelner in de rookruimte een sigaretje gaat roken,maar dezelfde kelner mag je er geen koffie brengen.Ook mag je daar je stuk taart niet opeten,ik vraag me af wie je daar kwaad mee doet.
Voor ik het vergeet ik rook zelf niet.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-7-2008 20:11
Dat is ook het punt waat het het om gaat; de bedoeling van rookvrije horeca is omdat het personeel recht heeft op een rookvrije werkplek. Maar precies zoals Sylvia zei; als je niet tegen rook kan moet je niet in een café/discotheek gaan werken.

Maargoed; dat is tot daar aan toe, maar dat zelfs eenmansbedrijfjes ZONDER personeel zich aan deze regel moeten houden is gewoon zwaar triest.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
13-7-2008 14:06
Als dat niet zo zou zijn dan zou dat gewoon onder het kopje 'oneerlijke concurrentie' vallen.
Maargoed, als je zo verknocht bent aan je sigaretje en je het onder rokers altijd gezelliger vindt dan snap ik niet waarom je een probleem met 't rookverbod hebt. Je kunt toch in de rokersruimte gaan zitten (alleen maar rokers, supergezellig dus) of lekker buiten onder het afdakje gaan staan?
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
13-7-2008 15:17
Ik beschouw dit eerder als vrije keuze in een vrij land in plaats van oneerlijke concurentie.
JuGStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-5-2008
Laatste: 8-8-2008
Berichten: 3
13-7-2008 19:15
Goh,

In België bestaat dit al langer & het wordt overal ook redelijk goed nageleefd eigenlijk.
Ik ben zelf ook al een jarenlange roker & in't begin voelt't wat raar aan. Maar ik moet eigenlijk zeggen dat't een serieuze verbetering is dat men deze soort dingen invoert.

Als ik nu zin heb in een pafje, dan ga'k gewoon naar buiten :)
It Doesn't Matter Who I Am, Who I Am Means Absolutely Nothing
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-7-2008 20:38

René Eppink schreef:

Je kunt toch in de rokersruimte gaan zitten
Wat nou als die er niet is?

René Eppink schreef:

of lekker buiten onder het afdakje gaan staan?
Wat nou als dat niet mag i.v.m. overlast voor omwonenden?
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
13-7-2008 21:41
Ik vraag me af waar we heen gaan met alle regeltjes... ''Een barman mag niet meer op flessen tikken vanwege geluidsoverlast en de witte stoelen van een café zijn afgekeurd''.

Dit hoorde ik vanmiddag op de radio... Nou als het zo moet, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn!
Freelance diensten & LED Design

Terug naar forum Reageer (zonder quote)