Forum > Licht

Showtec Showdesigner

(146 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
3-7-2008 14:42

djtim schreef:

Volgens jouw redenatie komt het er dus op neer dat er onder de 1000 euro geen fatsoenlijke tafel te vinden is.
.. waarbij "fatsoenlijk" misschien een subjectief begrip is?! De een vind het prachtig als de lampjes van hoek naar hoek schieten en wat kleuren voorbij laten wapperen, de ander ziet toch graag wat mooi geprogrammeerde shapes en chases. De een heeft dagen lang de tijd om op de slaapkamer voor te programmeren en te pielen, de ander wil in een uurtje of 2 op locatie gewoon een goede show erin hebben zitten. De een vind het prima om kleurtjes en gobo's met een klein schuifje te kiezen, de ander bladert liever door z'n kleurenmenuutje. De een drukt graag op "groen" en ziet dan al z'n licht groen worden, de ander kiest dat handmatig per chase-stap en per fixture..
En toch geef je een reactie op zo’n tafel. De ‘addertjes’ van jou zijn inderdaad addertjes als de sturing 2000 euro zou kosten, en niet 500 respectievelijk 700. Op welke tafel van 500 euro kun jij software updates uitvoeren? Welke tafel van dat bedrag heeft een fatsoenlijk scherm? Niet iedereen heeft de luxe (die jij wel zegt te hebben) om duur spul aan te schaffen.
Je draaft een beetje door. Ik geef een reactie op de vraag van Jasper naar addertjes onder het gras - en dat zijn er voor MIJ bij dit tafeltje best wat - hij kan zelf prima ervan afstrepen wat voor hem niet van belang is.
Voor een gevorderde drive in, die met laten we zeggen de scan- en showmaster werken, is het aanschaffen van een sturing van 2000 euro in de meeste gevallen niet te halen.
Een gevorderde drive-in kan prima een sturing van 2000 euro aanschaffen. Sterker nog, dat gebeurt ook. Een goede geluidsset kost tig keer dat bedrag en vaak zit er in het licht zelf ook al genoeg geld. Kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken..
Deze controller kan dan wel functies missen die op jouw dure apparatuur wel zit, maar dat maakt ‘m nog geen slechte controler. Ben blij dat zoiets nu uberhaupt enigzins te betalen is.
Ik beweer nergens dat dit een slechte tafel is. Ik beweer alleen WEL dat er een aantal adders zijn die je goed in de gaten moet houden!!

For the record, ik heb behalve een Behringer LC2412 met verrotte faders die ergens rondzwerft en wat VisualDMX-kastjes geen eigen lichtsturing staan. Opmerkingen over "jouw dure apparatuur" kun je dus weglaten.
Light Image
TimDStandaard Lid
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 21-11-2024
3-7-2008 17:57
Wat mij gewoon stoort aan je manier van reageren, is dat het gewoon lijkt alsof het product niks meer waard is, alsof het gewoon slecht is. Hetzelfde zou zijn als iemand mij naar mijn mening vraagt over de Ford Fiesta, en ik zeg dat ik 'm niks vind omdat er geen leer en navi in zit. Dat doet er niet toe op zo'n auto, daarvoor wordt 'ie niet gekocht (want als je die opties wil hebben/betalen, wordt meestal naar een duurder model gekeken => zo ook met mixer/luidsprekers/moving heads, noem maar op), en hij zit gewoon in een andere prijsklasse. Voor zijn prijs is het comfortabel. Wil je meer comfort, moet je een (paar) stappen hoger kijken.

Verder no hard feelings hoor wink ;) , maar ik irriteer me gewoon (meer dan eens) aan je manier van reageren. Daardoor lijkt het product vaak alsof het absoluut niks is, terwijl als je het vergelijkt met de rest binnen de prijsklasse, het eigenlijk een leuk product is.

Hier wil ik het eigenlijk bij laten, ik heb gezegd wat ik eigenlijk al een tijdje eerder wilde zeggen, dus back on topic wink ;)
Ook hier kan úw reclame staan!
ACStandaard Lid
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
3-7-2008 19:20

djtim schreef:

Wat mij gewoon stoort aan je manier van reageren, is dat het gewoon lijkt alsof het product niks meer waard is, alsof het gewoon slecht is.
Uhm waarom stoor jij je er aan.

JeroenVDV legt alleen uit dat dit goedkopere controllertje altijd nog "Addertjes onder het gras kan hebben" En terecht want ik geloof niet dat je voor 700 euro's en echte lichttafel krijgt waarmee je een echte mooie show kan tikken en nog makkelijk kan werken met personality's en dergelijke.

Ik denk zelf dat ze de Fixture Library toch nooit een keer gaan update maar dat kan je dan ook wel verwachten voor dat geld.

Het kan een nog zo mooi product zijn maar als je eenmaal andere tafels gewend ben is het moeilijk om te geloven dat je op zo een goedkoop ding een leuke show kan tikken.

Voor een drive-in is dit een prima tafeltje maar wil je er echt theater shows of shows met veel fixtures tikken zul je toch een duurdere controller moeten zoeken.

Mvg
AC
Omdat het kan
Andy S&LStandaard Lid
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
3-7-2008 19:27
Voor een drive-in is dit een prima tafeltje maar wil je er echt theater shows of shows met veel fixtures tikken zul je toch een duurdere controller moeten zoeken.
Lijkt me enigzins ook wel logisch, dit tafeltje wordt een beetje vergeleken met de duurdere tafels.
We praten hier over een doorsnee showtec tafeltje, in theaters etc hangt vast en zeker wel wat duurder spul.
Twitter mee met @andycobbennl
ACStandaard Lid
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
3-7-2008 19:59
Hij word ermee vergeleken omdat de Specs op duurdere tafels lijken..

Maar natuurlijk zal showtec nooit met Avolites e.d. gaan concureren.

En dat was ook precies wat ik in me post zei. Maar een beetje onduidelijk.

Voor drive-in gewapper ideaal, maar een theatershow gaat er idd niet mee lukken en dat zit je meer te denken aan een Compulite tafeltje ofzo razz :p
Omdat het kan
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
4-7-2008 21:15
Een gevorderde drive-in kan prima een sturing van 2000 euro aanschaffen. Sterker nog, dat gebeurt ook. Een goede geluidsset kost tig keer dat bedrag en vaak zit er in het licht zelf ook al genoeg geld. Kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken..
Ben ik het wel mee eens,maar diegene die me voor 2000€ een nog goed werkende Avolites kan bezorgen mag me altijd een mailtje sturen.
Joepjuh7Standaard Lid
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
4-7-2008 22:09
Dat is dan weer voor een dubbeltje op de eerste rang staan, een normale drive in show kan het makkelijk af met een SGM Studio 12/24 scan control en die heb je voor dat geld.
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
4-7-2008 23:06
Heel simpel: wie verwacht voor 700 euro een pro tafel te hebben waar je ook rustig die 512 kanalen op kunt volgooien komt bedrogen uit, en dat is wat Jeroen probeert te zeggen (en ik geef hem daar volledig gelijk in)
Er is echter een gat tussen -laten we zeggen- de SGM studio reeks en de scanmastertjes. En in mijn ogen hebben ze dat bij showtec met deze tafel goed gezien. Prima bruikbaar tafeltje waar je best een alleraardigste show mee kunt maken met een paar stuks intelli, maar hang er geen 8 mh's, 4 scans, 2 strobo's en nog wat troep aan want dan blijf je te lang programmeren en raakt de tafel behoorlijk onoverzichtelijk.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RevhaStandaard Lid
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
9-7-2008 13:12
Is er al iemand die een van deze tafels heeft getest.

Ben benieuwd naar de ervaringen!!
DeMennooosVIP Lid
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
9-7-2008 21:23
Heel simpel: wie verwacht voor 700 euro een pro tafel te hebben waar je ook rustig die 512 kanalen op kunt volgooien komt bedrogen uit
Hangt er even vanaf hoe je het ziet.
Als het een PC Wing mag zijn die aan van mijn part een EEEPC hangt (komt niet helemaal uit met je scherm grote maar ok) dan heb ik wel iets wat aardig in de buurt komt en waar je op het wingetje zelf 512 kanalen kunt hangen en aan het systeem in totaal 18 universes. En dat voor 895 ex systeem. En dan heb je dezelfde software als waar ze Vrienden van Amstel mee hebben gedaan bijvoorbeeld.

Dus geheel onmogelijk is het niet. Echter ben ik er van overtuigt dat in de ogen van een aantal........ sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)