Forum > Geluid

Numark PPD01

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
30-11-2002 01:14
Wie is deze mixer al ergens tegen gekomen?

Dre heb jij hem toevallig al even mogen testen?
Dit gaat namelijk de eerste echte digitale mixer worden die Numark gaat releasen. Het ding is gemaakt in samenwerking met Alesis voor zover ik na heb kunnen gaan en het schijnt echt een superding te zijn.

Ik ga van de week maar is op zoek naar een adresje waar ik dat ding zo snel mogelijk kan gaan testen want ik ben benieuwd.

PRESS RELEASE

NUMARK INTRODUCES NEW PPD MIXER SERIES WITH THE PPD01
Product Introduces Alesis Technology, Superior Performance

Numark Industries today announced plans to introduce its new PPD product line, starting with a revolutionary 10” battle style mixer. The legendary “PPD” designation stands for Numark’s “Professional Products Division.” Products that carry the PPD badge deliver superior quality, performance, and innovation.

The PPD01 redefines the 10” DJ mixer by delivering the best sound quality and overall performance specifications in the category (> 100db Signal to Noise Ratio, full path, unweighted, at 0.005% Total Harmonic Distortion). The PPD01 is the only mixer to provide 8 unique velocity-sensitive cross fader effects. The product uses replaceable, interchangeable, 100% digital line faders and cross fader employing a “fader-saver” software algorithm to extend life and performance. The PPD01 also features SPDIF digital output for PC based recording, as well as optical digital and analog outputs to insure future compatibility with other digital and non-digital DJ gear. The PPD01 is scheduled to ship in Q4, 2002, and is the perfect compliment to Numark’s TT-X1 premium turntable.

The PPD01 carries the “Powered By Alesis” badge, signaling Numark's first application of Alesis semiconductor technology. Numark plans extend the PPD range with additional 10” and 19” mixer products that will also carry the “Powered By Alesis” badge in 2003.

Numark Industries is the world's leading brand of professional DJ equipment. Numark is known for providing breakthrough products for professional DJs in over 100 countries. Since 1971, Numark has designed and delivered innovative products and numerous industry "firsts." For more information, visit

Say hello to the PPD01, the world’s first pure digital 10-inch high-performance scratch mixer. For the first time, Numark has adapted legendary Alesis® professional audio semiconductors for use in road-ready DJ equipment. Taken by itself, digital means nothing. For us, digital is a way to provide more functionality and performance through design. Digital means eight built-in effects with multiple modes, and multiple curves. Digital means continuously scanned controls, including velocity-sensitive faders, for instant action. Translation: The more you put in, the more you get out. The PPD01 wraps all this innovation in a dampened steel enclosure to deliver the best mixer available. Period.

_ The first Numark product to introduce Alesis® semiconductor technology

_ World’s only 24-bit digital two channel mixer with an unprecedented SNR of 100dB, 0.005% THD+N (DSP processing is 28-bit, AD/DA are 24-bit)

_ World’s first mixer with digital and interchangeable VCA crossfader and line faders. D-Type faders utilize a proprietary algorithm to insure ultra-high performance and long life

_ World’s first mixer to incorporate 8 crossfader methods and modes with velocity-sensitive action

_ World's first dual mode tone control: 1) 3-band digital EQ-KILLS 2) Low pass/band pass/high pass filters with sweepable frequency and resonance

_ Eight-position phono/line switches

_ Mini-crossfader cuing with headphone tone control

_ Transparent look-ahead limiters on the Master, Booth and Headphone outputs

_ S/PDIF optical and coax digital output

_ 2 phono, 3 line and 1 mic input

Ik denk denk zelf dat mits deze mixer vrij is van fouten het wel een Xone32 concurent is. Ze hebben in ieder geval wel weer een "mooi" product klaar staan happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
30-11-2002 01:21
Ow en ze hebben bij Numark eindelijk een keer wat gedaan aan die stront trage site van ze.

Das al een hele verbetering happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GijstetteroStandaard Lid
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
30-11-2002 09:21
Wow dat ziet er erg goed uit, zal ook wel een leuk prijskaartje aanhangen.
gise...
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
30-11-2002 10:36
hij id te koop bij f**dback en kost 619 euro

hij staat in de nieuwe catalogus
ReindStandaard Lid
30-11-2002 12:33
Ik heb ff gebeld naar feedback apeldoorn en daar hadden ze hem nog niet hoor. Kwam waarschijnlijk pas in januari.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
30-11-2002 13:44
Deze mixer zou eerst de PDM 01 gaan heten (zie ook: www.new-line.nl/v/11175 )

Als je goed naar de foto kijkt dan zie je het zelfs op het frontje staan. Nu hebben ze schijnbaar het typenummer gewijzigd.

Is ie al verkrijgbaar? Nope. Henk heeft, als het goed is, een prototype liggen (meen ik me te herinneren). De mixer komt pas eind dit jaar/begin volgend jaar uit.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ArmaniStandaard Lid
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
30-11-2002 22:16
Ik kweetnie hoor, maar wat moet ik mezelf nou voorstellen bij een digitale mixer??? Het geluid gaat digitaal ofzo via de faders??? Wat is het verschil naast een betere kwaliteit???
Leuk is dat zeg! Heb ik net een mooie Dateq LPM 7.3 gekocht, zijn digitale mixers dadelijk de toekomst en mag ik weer een nieuwe kopen... sad :(
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
30-11-2002 23:57

Armani schreef:

Ik kweetnie hoor, maar wat moet ik mezelf nou voorstellen bij een digitale mixer??? Het geluid gaat digitaal ofzo via de faders??? Wat is het verschil naast een betere kwaliteit???
Leuk is dat zeg! Heb ik net een mooie Dateq LPM 7.3 gekocht, zijn digitale mixers dadelijk de toekomst en mag ik weer een nieuwe kopen... sad :(
Ik geef je € 100,- voor je 7.3 laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ArmaniStandaard Lid
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
1-12-2002 16:38

Tom schreef:

Armani schreef:

Ik geef je € 100,- voor je 7.3 laugh :D
Helaas pindakaas, want ik denk dat ik zo 1-2-3 nog wel wat andere mensen kan vinden die meer zouden bieden eventueel! wink ;)

Maar ik heb nu nogsteeds geen antwoord op mijn vraag.. Wat moet ik mezelf nou voorstellen bij een digitale mixer???
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
2-12-2002 00:03

Armani schreef:

Maar ik heb nu nogsteeds geen antwoord op mijn vraag.. Wat moet ik mezelf nou voorstellen bij een digitale mixer???
Als het echt een digitale mixer is, dan zal er een flinke stevige proccessor in moeten zitten.
Met een volledig digitale mixer heb je het volgende:
1/ digitale of/en optische inputs en als het geluid analoog op een input aangesloten kan worden, dan mag je verwachten dat meteen bij de ingang het geluid gedigitaliseerd word op 24 bits.
2/ Over de schuiven loopt geen geluid, enkel een digitale info hoe hard de proccesor , het geluid moet uitsturen. Dus nooit meer gekraak van versleten potmeters.
3/ Digitale uitgangen. Met onder andere een mogelijkheid om het signaal over een pc te laten lopen om het verder te bewerken.
4/ Ook een voordeel van digitaal is dat je vaak heel nauwkeurig en uitgebreid alles kan afstellen.
5/ Wellligt sampler mogelijkheden, want het geluid is immers al digitaal.
Het zou zelfs zo kunnen zijn, die mixers zijn er,
waarvan je de schuiven via de pc kan laten bewegen.....spooky shocked 8O

Dan vraag je misschien nog af waarom al die poespas shocked 8O
Nou, zodra geluid opgedeelt is in 1en en nullen, dan treed er geen vervuiling of verlies meer op wink ;)
Welligt dat er nog meer aanvullingen zijn op mijn "leken" uitleg zijn, maar daar mag de volgende zich dan aan vergrijpen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)