Forum > Algemeen Forum

theaterliften

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
G_DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2006
Laatste: 8-9-2011
Berichten: 8
15-5-2008 16:27
In het theater waar ik ook regelmatig heb gewerkt hadden ze een Genie(Link), volgens mij in de meeste theaters te vinden. Voordeel is dat deze compact is, heel hoog gaat en stabiel is. Nadeel is dat je altijd de poten moet uitklappen, anders gaat die niet omhoog. Omdat dit in het theater echt niet te doen is, aangezien je veel op dezelfde hoogte werkt en dus verrijdbaar wilt zijn, hadden ze het in het theater waar ik werkte zo aangepast dat deze toch omhoog ging.
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
15-5-2008 17:51

G_D schreef:

In het theater waar ik ook regelmatig heb gewerkt hadden ze een Genie(Link), volgens mij in de meeste theaters te vinden. Voordeel is dat deze compact is, heel hoog gaat en stabiel is. Nadeel is dat je altijd de poten moet uitklappen, anders gaat die niet omhoog. Omdat dit in het theater echt niet te doen is, aangezien je veel op dezelfde hoogte werkt en dus verrijdbaar wilt zijn, hadden ze het in het theater waar ik werkte zo aangepast dat deze toch omhoog ging.
Dan zijn ze daar dus ongelooflijk onverantwoord en gevaarlijk bezig. shocked 8O Zo'n apparaat heeft niet voor niets die beveiliging!
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
15-5-2008 18:02
Die beveiliging is bij alle genie's waar ik mee gewerkt heb eraf gehaald. Als je bijvoorbeeld maar 2-3 meter de lucht in hoeft om lampjes te stellen is die beveiliging behoorlijk irritant, dan moet je elke keer alle poten vast draaien en elke keer weer los. Die outtriggers zitten er natuurlijk niet voor niets aan, die steek ik er dus altijd wel in maar draai er maar 1 of 2 'vast' om te voorkomen dat de genie gaat rijden. Kom ik boven de 3 meter word de genie compleet gestempeld en waterpas gezet, want dan is het een behoorlijke hefboom.

Rijden op hoogte doe ik nooit met een genie, dan is het toch nodig tijd voor een goede schaarlift.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
15-5-2008 18:18

joepjuh7 schreef:

Die beveiliging is bij alle genie's waar ik mee gewerkt heb eraf gehaald. Als je bijvoorbeeld maar 2-3 meter de lucht in hoeft om lampjes te stellen is die beveiliging behoorlijk irritant, dan moet je elke keer alle poten vast draaien en elke keer weer los. Die outtriggers zitten er natuurlijk niet voor niets aan, die steek ik er dus altijd wel in maar draai er maar 1 of 2 'vast' om te voorkomen dat de genie gaat rijden. Kom ik boven de 3 meter word de genie compleet gestempeld en waterpas gezet, want dan is het een behoorlijke hefboom.

Rijden op hoogte doe ik nooit met een genie, dan is het toch nodig tijd voor een goede schaarlift.
Doen ze toch in genoeg theaters... Op mijn stage gezien en van alle klasgenoten gehoord...
Fun is serious business!
HavefunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2008
Laatste: 19-6-2008
Berichten: 3
23-5-2008 10:06
hoe zit het dan met de normering betreffende personenliften (genietjes in de volksmond)in theater. Je hebt zo een personenlift toch ook in verschillende systemen dus zullen ze wel meer dan enkel ce gekeurd moeten zijn?
Naar het schijnt is Nederland heel strikt in normering over personenliften en dergelijke, iemand meer weet hierover?

grtz,

have fun
live to die

Terug naar forum Reageer (zonder quote)