Forum > Licht

Confetti bommen

(68 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
12-5-2008 16:32
Jawel hoor, hier in de disco hebben we een 6-voudig confettishooter systeem.
is gewoon legaal en in nederland verkrijgbaar...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
13-5-2008 16:35
Ik ben volgende confetti shooter meermaals tegen gekomen maar begrijp nog altijd niet op welke manier de confetti wordt afgeschoten. Is het de bedoeling dat je telkens een nieuw patroon koopt of kunnen de buizen gewoon gevuld worden? Wat zit er eigenlijk in de base van dit toestel?

confetti shooter
StijndevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2008
Laatste: 12-6-2008
Berichten: 9
13-5-2008 21:18
Op de site van 'Jan Bogaerts' staat:

"De electric cannons bestaan uit wegwerp- of one-time shooters en komen kant en klaar met de gewenste vulling"

En ik had zelf een vraag:
Kan ik de shooters van magicFX ook met een showtec lichtsturingspaneel af laten gaan?

Stijn
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
13-5-2008 23:42

Basement-club schreef:

Ik ben volgende confetti shooter meermaals tegen gekomen maar begrijp nog altijd niet op welke manier de confetti wordt afgeschoten. Is het de bedoeling dat je telkens een nieuw patroon koopt of kunnen de buizen gewoon gevuld worden? Wat zit er eigenlijk in de base van dit toestel?

confetti shooter
Het kastje is bestaat uit een accu, een spanningsmeter, een slotje tegen ongeoorloofd gebruik, en daarbij een draadloze bediening.
Stop er een pijp in met de gewenste vulling ( streamers, confettie, strookjes, ect.) steek het stekkertje in de base en wanneer jij op het draadloze knoppie klikt gaat ie af, simpel maar doeltreffend.
Hoorde gisteren toevallig dat ze niet meer gemaakt worden, althans dat heeft iemand mij verteld die bij Magiceffects was geweest.
Wel liggen er nog een paar 2e handsjes...misschien effe bellen als het je wat lijkt.

Na gebruik effe opladen via stopcontact, en is het weer klaar voor gebruik.
Kan gerust bij opbouw in de truss of anders ophangen worden (wanneer je er een haak o.i.d. aan maakt)wel sleutel aanzetten voordat je gaat takelen natuurlijk...
Je kunt ook meerder keren schieten op 1 acculading (als je pijp verwisseld).
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-5-2008 00:08

Malle Pietje schreef:

Hoorde gisteren toevallig dat ze niet meer gemaakt worden, althans dat heeft iemand mij verteld die bij Magiceffects was geweest.
Kan ik mij enigsinds voorstellen, helemaal als ik onderstaand lees...
Kan gerust bij opbouw in de truss of anders ophangen worden (wanneer je er een haak o.i.d. aan maakt)wel sleutel aanzetten voordat je gaat takelen natuurlijk...
Zo natuurlijk lijkt mij dat namelijk niet. (zelfs levensgevaarlijk met die afstandbediening)

Bij Le Maitre zit de sleutelschakelaar bij de drukknop, de ontstekingskastjes zijn volkomen los hiervan.

Martin.
kvm entertainment
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
14-5-2008 00:31

KVM schreef:

Malle Pietje schreef:

Hoorde gisteren toevallig dat ze niet meer gemaakt worden, althans dat heeft iemand mij verteld die bij Magiceffects was geweest.
Kan ik mij enigsinds voorstellen, helemaal als ik onderstaand lees...
Kan gerust bij opbouw in de truss of anders ophangen worden (wanneer je er een haak o.i.d. aan maakt)wel sleutel aanzetten voordat je gaat takelen natuurlijk...
Zo natuurlijk lijkt mij dat namelijk niet. (zelfs levensgevaarlijk met die afstandbediening)

Bij Le Maitre zit de sleutelschakelaar bij de drukknop, de ontstekingskastjes zijn volkomen los hiervan.

Martin.
Als het buiten bereik is kan er niets gebeuren lijkt me.
Wanneer je ze op de grond zet, is het een ander verhaal.
Ik maak ze niet en ik verkoop ze niet, geef alleen de hint...
Dat afstandsbedieninkje zou een punt kunnen zijn, maar je moet flink drukken wil ie knallen.
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-5-2008 00:44

Malle Pietje schreef:

Als het buiten bereik is kan er niets gebeuren lijkt me.
Wanneer je ze op de grond zet, is het een ander verhaal.
Het lijkt mij juist dat hij daarvoor gemaakt is.
Ik mis namelijk op de unit "ophangpunten". Lijkt mij dus dat de unit is om neer te zetten.
Ik maak ze niet en ik verkoop ze niet, geef alleen de hint...
Dat afstandsbedieninkje zou een punt kunnen zijn, maar je moet flink drukken wil ie knallen.
Dat je een hint geeft snap ik.
Ik vraag mij alleen af in hoeverre de unit veilig is.
En al helemaal als je ze ophangt en eventueel patronen gaat verwisselen.
Heb vaak genoeg met soortgelijk materiaal gewerkt, en weet dus ook dat er het een of ander fout kan gaan met "hobby handig" apparaten. (of oplossingen)

Martin.
kvm entertainment
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
14-5-2008 08:51

KVM schreef:

Malle Pietje schreef:

Als het buiten bereik is kan er niets gebeuren lijkt me.
Wanneer je ze op de grond zet, is het een ander verhaal.
Het lijkt mij juist dat hij daarvoor gemaakt is.
Ik mis namelijk op de unit "ophangpunten". Lijkt mij dus dat de unit is om neer te zetten.
Ik maak ze niet en ik verkoop ze niet, geef alleen de hint...
Dat afstandsbedieninkje zou een punt kunnen zijn, maar je moet flink drukken wil ie knallen.
Dat je een hint geeft snap ik.
Ik vraag mij alleen af in hoeverre de unit veilig is.
En al helemaal als je ze ophangt en eventueel patronen gaat verwisselen.
Heb vaak genoeg met soortgelijk materiaal gewerkt, en weet dus ook dat er het een of ander fout kan gaan met "hobby handig" apparaten. (of oplossingen)

Martin.
Bij een collega hebben we er couplers aan vast gemaakt: zit muusrvast aan je truss.
Truss omhoog en er kan niets gebeuren, mits je maar met je tengels van die AB afblijft.

Het is mij wel een keer overkomen dat ik de buis erin deed, terwijl ik niet de sleutel op UIT had staan....da's niet handig: pang! vlak langs m'n hoofd...
Maar da's eigen schuld hè?!
Alles komt goed....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-5-2008 09:27

Malle Pietje schreef:

Het is mij wel een keer overkomen dat ik de buis erin deed, terwijl ik niet de sleutel op UIT had staan....da's niet handig: pang! vlak langs m'n hoofd...
Maar da's eigen schuld hè?!
Precies, en JUIST daar doelde ik op.

De Le Maitre units waar ik mee heb gewerkt hebben een sleutel schakelaar, EN een schakelaar en een drukknop. De stroomvoorziening zit ook niet in de ontstekings kastjes.

Een unit met een AB systeem en een accu vind ik persoonlijk levensgevaarlijk.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)