Forum > Geluid

Wil mixer kopen maar wil er graag wat advies over....

(21 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Ruben LourensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2002
Laatste: 12-9-2005
Berichten: 17
30-11-2002 21:13
Ik wil een mixer gaan afschaffen bij twee draaitafels maar zou echt niet weten wat ik moet nemen... Maar hier even wat dingen op een rijtje..

1 ik ben een beginnend dj.
2 Ik ben erg kritisch kwa klank enz
3 Ik wil gewoon niet het beste van het beste hebben dus een beetje een middenmoot.
4 kwa prijs maakt het niet zoveel uit.. als het maar niet uit de hand loopt lol..

Nou ik hoop dat jullie me er een beetje bij kunnen helpen...

avast bedankt..

Bleedo
Ingie2002Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2002
Laatste: 18-1-2003
Berichten: 40
30-11-2002 21:24
noem ff een budget
ingmar online2002
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
30-11-2002 22:00
Budget is erg belangrijk en waar wil je het voor gebruiken?? De beste mixer om mee te beginnen en die wel van alle markten thuis is, is de Gemini PS-626. Heb ik zelf ook gehad namelijk happy :) en ik ken veel mensen die hier ook mee zijn begonnen. Ik vind het een perfect dingetje om mee te beginnen ook qua prijs en kwaliteit.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-12-2002 13:54

Armani schreef:

Budget is erg belangrijk en waar wil je het voor gebruiken?? De beste mixer om mee te beginnen en die wel van alle markten thuis is, is de Gemini PS-626. Heb ik zelf ook gehad namelijk happy :) en ik ken veel mensen die hier ook mee zijn begonnen. Ik vind het een perfect dingetje om mee te beginnen ook qua prijs en kwaliteit.
Dat is inderdaad zo...De Gemini PS-626 i is een erg goede mixer om mee te beginnen. Ik heb er ook een ,en heb eigenlijk nog maar weinig nadelen gezien aan deze mixer. De equalizer is precies goed ,alleen als je dikke vingers hebt kun je beter een andere mixer nemen...En de crossfader werkt wel lekker..Alles is eigenlijk wel goed aan deze mixer terwijl de prijs toch nog vrij laag blijft (199 Euro)..Ik zou voor deze gaan of voor een dateq XTC...Maar hoewel je al aangaf dat je niet het luxete van het luxete wilde ,zou ik in dat geval voor de Gemini Ps 626 i gaan..
Khoop dat je hier wat aan hebt..
CYA
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
1-12-2002 16:45

remczero schreef:

Dat is inderdaad zo...De Gemini PS-626 i is een erg goede mixer om mee te beginnen. Ik heb er ook een ,en heb eigenlijk nog maar weinig nadelen gezien aan deze mixer. De equalizer is precies goed ,alleen als je dikke vingers hebt kun je beter een andere mixer nemen...En de crossfader werkt wel lekker..Alles is eigenlijk wel goed aan deze mixer terwijl de prijs toch nog vrij laag blijft (199 Euro)..Ik zou voor deze gaan of voor een dateq XTC...Maar hoewel je al aangaf dat je niet het luxete van het luxete wilde ,zou ik in dat geval voor de Gemini Ps 626 i gaan..
Khoop dat je hier wat aan hebt..
CYA
Als je dikke vingers hebt, dan moet je ook helemaal geen XTC nemen, want die knopjes zijn nog kleiner. Ga dan voor de Pioneer, want die heeft grote plastic knoppen!
Wat wel een voordeel is bij de Gemini tov alle andere mixers, is dat je het volume in de koptelefoon tussen koptelefoon en de master goed kan regelen. Ik weet niet meer precies hoe dat heet, maar dat gaat met een horizontale fader.. Dit vond echt zwaar relaxez, en ik vind het jammer dat deze functie niet op een Pioneer en Dateq zit!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-12-2002 19:58
Als je dikke vingers hebt, dan moet je ook helemaal geen XTC nemen, want die knopjes zijn nog kleiner. Ga dan voor de Pioneer, want die heeft grote plastic knoppen!
Wat wel een voordeel is bij de Gemini tov alle andere mixers, is dat je het volume in de koptelefoon tussen koptelefoon en de master goed kan regelen. Ik weet niet meer precies hoe dat heet, maar dat gaat met een horizontale fader.. Dit vond echt zwaar relaxez, en ik vind het jammer dat deze functie niet op een Pioneer en Dateq zit!
De fader die jij bedoelt is de Cue Pgm Pan fader...Dit is een erg moeilijk woord maar ,de functie van deze fader is om je cue kanaal (het kanaal dat je in wilt mixen) te mengen met je master. Dit kan handig zijn om bijvoorbeeld de equalizer al door je hoofdtelefoon in te stellen..Inderdaad ideaal..Raar dat dateq daar niet op is gekomen..Maarja de Gemini Ps 626 i is gewoon een topmixer voor het geld..Dus ik raad Ruben nog steeds de gemini aan... wink ;)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-12-2002 20:11
ff een vraagje:

is deze gemini PS-626 i te vergelijken met mijn Jb-systems Premium , of is de gemini gewoon stukke beter ?
zo te zien lijken ze erg op elkaar ... maar als die gemini gewoon 100X beter is , is het misshcien een idee of die straks bij mijn cdj 20's te kopen

gemini ps-626i :
www.new-line.nl/v/7451

JB-systems Premium :
www.new-line.nl/v/7566
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-12-2002 20:19
ff een vraagje:

is deze gemini PS-626 i te vergelijken met mijn Jb-systems Premium , of is de gemini gewoon stukke beter ?
zo te zien lijken ze erg op elkaar ... maar als die gemini gewoon 100X beter is , is het misshcien een idee of die straks bij mijn cdj 20's te kopen

gemini ps-626i :
www.new-line.nl/v/7451

JB-systems Premium :
www.new-line.nl/v/7566
[ Lightshock drive-in show ]
www.lightshock.ontheweb.nl
Nou ik heb ook eens even gekeken..En ik denk inderdaad dat ze redelijk aan elkaar gewaagd zijn..Als je naar de interface kijkt lijken ze wel een kopie (op de cue buttons na) Wel staat er bij de JB "Deze mixer heeft de toonregeling NA de voorafluistering zitten. Je kunt dus niet op de PFL horen wat je met de EQ doet!"...Dat is dus echt een nadeel wat de ps 626i dus niet heeft. Ik heb persoonlijk geen ervaring met JB dus over kwaliteit kan ik niet oordelen ofzow... Ik kan in ieder geval zeggen (niet om je jb af te zeiken) dat ik de gemini 100 keer mooier vind..en een degelijkere uitstraling vind hebben.Maarja ik ben dan ook een gemini fan dus..Wie ben ik dan? wink ;)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-12-2002 20:21

remczero schreef:

ff een vraagje:

is deze gemini PS-626 i te vergelijken met mijn Jb-systems Premium , of is de gemini gewoon stukke beter ?
zo te zien lijken ze erg op elkaar ... maar als die gemini gewoon 100X beter is , is het misshcien een idee of die straks bij mijn cdj 20's te kopen

gemini ps-626i :
www.new-line.nl/v/7451

JB-systems Premium :
www.new-line.nl/v/7566
[ Lightshock drive-in show schreef:

www.lightshock.ontheweb.nl
Nou ik heb ook eens even gekeken..En ik denk inderdaad dat ze redelijk aan elkaar gewaagd zijn..Als je naar de interface kijkt lijken ze wel een kopie (op de cue buttons na) Wel staat er bij de JB "Deze mixer heeft de toonregeling NA de voorafluistering zitten. Je kunt dus niet op de PFL horen wat je met de EQ doet!"...Dat is dus echt een nadeel wat de ps 626i dus niet heeft. Ik heb persoonlijk geen ervaring met JB dus over kwaliteit kan ik niet oordelen ofzow... Ik kan in ieder geval zeggen (niet om je jb af te zeiken) dat ik de gemini 100 keer mooier vind..en een degelijkere uitstraling vind hebben.Maarja ik ben dan ook een gemini fan dus..Wie ben ik dan? wink ;)
idd. de gemini ziet er 100X mooier uit, maar het gaat om de kwaliteit ... ik denk dat ik mijn JB-s mengpaneel lekker houdt, want er zit weinig verschil tussen !
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-12-2002 20:24
idd. de gemini ziet er 100X mooier uit, maar het gaat om de kwaliteit ... ik denk dat ik mijn JB-s mengpaneel lekker houdt, want er zit weinig verschil tussen !
[ Lightshock drive-in show ]
www.lightshock.ontheweb.nl
Ja zou ik ook doen...Als je toch tevreden bent met iets...Waarom zou je het dan veranderen (en tegelijk 200 euro armer worden) als het maar zon klein beetje scheeld...Groot gelijk! happy :)
CyA

Terug naar forum Reageer (zonder quote)