Forum > Geluid

HF drive rw-15

(74 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
4-5-2008 11:45
Als ik actief ga aansturen zit je met het probleem dan zon drive maar een paar watt is (versterkers zijn te zwaar).
Versterker heeft zeker niet staan clippen ik heb 4 speakers defect en deze hongen aan 2 verschilende versterkers.
Het komt zeker door de agregaat die een piek afgaf.

Welke drive kan ik er nu het beste inzetten en dan moet ik ook kijken welke filter daar bij past(of zelf een filter aanpassen).
Ik zie het namenlijk niet echt zitten om met een 3-weg systeem te gaan werken.
wat zou een leven zijn zonder geluid
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-5-2008 12:53

djlimburg schreef:

Als ik actief ga aansturen zit je met het probleem dan zon drive maar een paar watt is (versterkers zijn te zwaar).
Precies, vandaar dat ik het ook passief zou laten.
Bovendien zou ik mij afvragen wat ik zou opschieten met al dat "getweak".
Versterker heeft zeker niet staan clippen ik heb 4 speakers defect en deze hongen aan 2 verschilende versterkers.
Dan hebben ze beide staan clippen. (op zich ook niet vreemd als je te hard uitstuurd)
Bovendien als ik deze tip lees, is het je overkomen bij de 15 en de 12. Niet vreemd, aangezien bij clippen het hoog als eerste het loodje legt.
Welke drive kan ik er nu het beste inzetten en dan moet ik ook kijken welke filter daar bij past(of zelf een filter aanpassen).
Het makkelijkst is om het orgineel erin te zetten.

Mocht je toch denken dat je met een andere hoorn/driver beter uit bent, dan zou ik een filter zoeken die daar voor gemaakt is. (die zou je eventueel kunnen aanpassen)
Alhoewel ik wel denk dat menig één, de kant en klare filterjes gewoon laat zoals ze zijn.

Martin.
kvm entertainment
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
4-5-2008 16:54
Ik weet echt heel zeker dat het door die piek komt.
De zekering van de groep lag er ook uit en die springt er niet uit door clippen
Opzich kan ik er de originele drives wel inzetten daar heb ik ook nooit een probleem mee gehad.
Maar die drives zijn maar 20w rms.
Als ik daar zwaardere/betere in kan zetten kan ik natuurlijk weer meer man aan en dan kunnen er evenueel ook nog een paar subs bij.
Ik vind namenlijk dat het hoog te snel vervormt bij een iets hoger volume tewijl de rest nog meer kan hebben.
En als ik ga kijken wat ik in de set het eerst tekort kom bij meer man is het toch echt het hoog.
wat zou een leven zijn zonder geluid
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
7-5-2008 17:46
Misschien een rare vraag.. Maar zou je die HF driver van de RW-15 eens voor mij op kunnen meten? En misschiene en fototje erbij?
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
7-5-2008 19:46
welke maat moet je hebben en fotos zal ik maken zodra ik ze eruit heb gedraait
ze zijn 20w rms@ 8ohm dan weet je dat ook al
verder hebben ze soldeer terminals maar je kunt er ook kabelschoentjes over schuiven
wat zou een leven zijn zonder geluid
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
8-5-2008 08:08

djlimburg schreef:

Maar die drives zijn maar 20w rms.
20 Watt voor de High Driver is meer dan zat voor dit soort type lichte PA speakers.
Hint: De High Drivers van de K-112 / K-115 zijn ook maar 25 Watt en ik krijg ze niet stuk. Overigens draait de K-112 met zijn tweetjes op een P-2000 versterker en ik heb geen problemen met de high drivers.
Ik vind namenlijk dat het hoog te snel vervormt bij een iets hoger volume tewijl de rest nog meer kan hebben.
En als ik ga kijken wat ik in de set het eerst tekort kom bij meer man is het toch echt het hoog.
Dat is een probleem van de high driver zelf. Vele high drivers, met name die uit China gaan vrij snel vervormen rond de crossover frequentie maar ook vanaf ca 10 KHz. Daar spelen met name fase problemen een rol. Wil je daar van af zijn, wordt het toch richting B&C, mar dan heb je een driver die meer kost dan de complete luidsprekers box.

Leuke driver is die ook in de DAP AX-10 (en de huidige X-series). Die doen het best wel goed voor het geld, maar je komt stevig aan het filter sleutelen.

TCMC
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
9-5-2008 21:53
Ik heb van dré gehoord dat er ook zwaarde drives zijn voor de rw-serie(deze zitten alleen nog niet in het assortiment).
https://en.zomax-audio.com/ProductsView.asp?id=142
deze zijn 40w @8ohm
Ik hoop dat ik er hier een paar van kan bestelen ergens of dat ze bij newline in het assortiment komen.
Zou ik voor deze drive ook de filter moeten aanpassen en is hij zeker goed voor in de hoorn de standaard drive heeft nog een extra punt eraan zitten.
Aan de andere kant heb ik gelezen dat de drive die bij newline in de shop staat ( www.new-line.nl/v/14263 )voor de rw-12 is en de bovenstaande voor de rw-15

Ik had graag jullie reactie hierop gehoord.
Het is maar goed dat ik nu niet kan gaan draaien normaal had ik mijn speakers al lang nodig gehad.
Dat is dan toch geluk bij een ongeluk.
wat zou een leven zijn zonder geluid
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
9-5-2008 22:36

djlimburg schreef:

Ik heb van dré gehoord dat er ook zwaarde drives zijn voor de rw-serie(deze zitten alleen nog niet in het assortiment).
Ik vermoed de spareparts van de RW MK2 series.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
10-5-2008 12:36
Ja daarom wil ik weten of ik dan de filter moet aanpassen of datdeze er zo in gaan.
Ik heb ook gezien dat mijn woofers 200w rms zijn dus als ik dan die zwaardere drive heb zit ik op het vermogen van de mk2.
Ik wil alleen weten of de filter dit nog aankan en of ze passen.
wat zou een leven zijn zonder geluid
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
10-5-2008 13:46

djlimburg schreef:

Ja daarom wil ik weten of ik dan de filter moet aanpassen of datdeze er zo in gaan.
Ik heb ook gezien dat mijn woofers 200w rms zijn dus als ik dan die zwaardere drive heb zit ik op het vermogen van de mk2.
Ik wil alleen weten of de filter dit nog aankan en of ze passen.
Vergeet het maar. Filter, hornflare en high driver zijn anders. Zomaar iets vervangen door iets anders zonder dat je weet wat je doet is als een kip zonder kop te werk gaan. Zet de originele driver erin, verkoop die handel (die dan ook nog eerlijk en 100% werkend is), en schaf dan eventueel de MK-II versie aan. Die MK-II versie klinkt totaal anders (een stuk beter) dan wat je nu hebt, al kun je met de originele driver nog het e.e.a. doen met een EQ.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)