Forum > Geluid

DJtool mixer opknappen: faders

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
17-3-2008 22:28
Welke leverancier kan deze faders dan leveren? Ik kan ze bij de bekende electronicazaken (online) niet vinden.

Ik heb hierwel faders met zeer grote gelijkenis gevonden, heb echter liever zekerheid (zijn deze ook 10kohm) en betaal wellicht paar euro p/s meer omdat deze specifiek Rodec zijn (ivm printje wat je dan toch ook weer los moet solderen).
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-3-2008 20:51
Nou, ik heb 1 module lekker in een groene zeep bad gedaan, nagespoeld en teruggedompeld en weer afgespoeld en nagespoeld met gedestileerd water. Ik voel de potmeters weer 'klikken' en de fader gaat eigenlijk nog net zo soepel als voorheen alleen het vet is wel weg uit de fader.

Goed drooggeblazen met perslucht uit een busje, de föhn en ligt nu een uurtje in de oven op 40 graden celcius laugh :D

Morgen maar eens inprikken en luisteren wat het heeft gedaan.

EDIT: zijn deze faders niet gewoon dezelfde als in mijn mixer zitten? Als ik naar de constructie kijk zal het best kunnen dat het als cross-fader wordt gebruikt maar naar mijn idee is het gewoon een normale fader.... (ik heb geen idee hoe een crossfader technisch gezien werkt, omdat ik het ondingen vind).
MusicloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 6-4-2010
Berichten: 38
19-3-2008 13:16
De draaipotmeters bestel ik altijd bij Okaphone in Groningen.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
14-5-2008 22:26
ik was nog steeds van plan om de afloop eens te melden laugh :D

Ik heb alles in de groene zeep (Driehoek) met warm water gehad, nagespoeld met gedestileerd water, perslucht geblazen, en dik 24 uur in de buurt van de verwarming laten drogen. Getest en daarna alles van een pufje contact 61 voor de smering voorzien. Het apparaat functioneert weer als nieuw happy :) en ik heb meteen één van de 3 phono ingangen dmv jumpers omgezet naar line (ik heb toch geen enkele draaitafel en extra line in is altijd welkom). Ik ben echt superblij met het resultaat, jammergenoeg alleen één klein drukknopje kwijtgeraakt angry Nergens te koop natuurlijk. Al een aantal keren zonder problemen mee gedraaid.

Goede tips iig op dit forum om je krakende mixer weer als nieuw te maken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)