Forum > Geluid

Peavey Pv 118

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
8-3-2008 10:09

ProAudio schreef:

ik heb 6 x de pv 118 en 4 x de pv 115 staan en draai met gemak 500 man wel heb ik erachter op de toppen een dynacord pm-1000 mk2 en voor de 6 laag een p-1050 ik weet wat jullie gaan zeggen maar ik ga zeker niet voor de dbs maar voor de warmte en zuiverheid
rest me nog wel te vertellen dat ik van de 15.2 toppen de hoorn uitgebouwd heb en een volwaardig 3 weg (eminence) peavey es 315 kast gesloopt heb en die filters en mid 8 inch met hoorn 1 inch geplaats in de 115 kasten heb wel de 15 inch laten zitten domweg omdat deze met zijn 3 inch spreekspoel de onderliggende 18 inch lekker bij kan houden zonder een crossover te gebruiken
de kasten zijn van s;echte kwaliteit maar werken prima natuurlijk moet je de jack upgraden naar speakon maar dat is een half uurtje werk per box.
heb voor roy raymond bij het knuffel concert geen klachten gehoord over de uitversterking
daar waar rene karst rob ronalds en vele anderen over mijn set moesten zingen
de combie dynacord en peavey is een rasechte knalhit
als je ziet dat ik een set heb staan aan luidsprekers ter waarde van net geen 2000 euro en zonder crossovers draai en dan zon prima geluid?
mijne heren petje af voor de koreaanse arbeiders en de usa designers
heel mooi verhaal hoor, maar dit topic is bijna een jaar oud, volgens mij heeft de beste man al zijn keuze gemaakt wink ;)
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
8-3-2008 14:04
Als het topic dan toch gekicked is:
- MDF
- Goedkoop speakervilt
- 95db SPL (=weinig)
- 200 watt RMS voor een 18"er
- Jackplug aansluitingen

Kan het nog erger? imo mag de klank dan wel erg veel goedmakenshocked 8O
Maargoed, ik zou het (!zonder ze gehoord te hebben!) NIET doen. wink ;)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
ProAudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2008
Laatste: 27-5-2012
Berichten: 5
10-3-2008 21:50
ik moet natuurlijk even reageren

- MDF - inderdaad en van slechte kwaliteit maar het werkt en valt niet uit elkaar
- Goedkoop speakervilt - jep ook dat maar niemand die daar tijdens een concert op let
- 95db SPL (=weinig) - tuurlijk daarom zoveel amps er bij achter daarom klinkt het toch wel en 3 per kant is plus +3 a4 db? extra
- 200 watt RMS voor een 18" - klopt blijft koreaanse kopie dus moet ik er gewoon meer neerzetten en geen vervorming
- Jackplug aansluitingen - aha en die heb ik vervangen door neutrix speakon wel duur helaas

Kan het nog erger? - euh ja er zitten geen standaard wielen onder en de vilt laat snel los
imo mag de klank dan wel erg veel goedmaken - geloof me kom langs de koffie en het bier zijn op mijn rekening en kom genieten van een stuk heerlijke muziek die je kan voelen
Maargoed, ik zou het (!zonder ze gehoord te hebben!) NIET doen. - tja en ik zeg doen en verbaas je over de sound horen is geloven

Loud&Clear - betekend hard en zuiver en dat doen ze inderedaad mits goed aan gestuurd en dat doe ik met enkel dynacord tafels p-1050 voor de toppen en cs-1000 amps voor de 18 subs kom nou effe luisteren .

vr gr proaudio-entertainment-rentals.nl
wie het laatst lacht....denkt het langzaamst
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
11-3-2008 21:35
Haha Bedankt voor het aanbod, zal het onthouden wink ;)

Als jij er tevreden mee bent wie ben ik dan om de boel af te gaan kraken...

Echter zie ik op je site wel wat anders dan peavey?
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
ProAudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2008
Laatste: 27-5-2012
Berichten: 5
13-3-2008 14:17
klopt en daarom ben ik zo ondersteboven van de pv serie
ik gebruik de peavey serie vooral in de verhuur van de band artiesten 2 x 18 en 2 x 15.3 toppen mee incl dynacord powermate 1000 mkt ze lopen er mee weg
kijk het is geen axys natuurlijk maar die kosten 10 keer zo duur dus daar verwacht je niets anders van
dit kost drol speelt na lichte aanpassingen zeer redelijk tot prima in orde
dus eerst horen dan oordelen

die instrumenten aan de zijkant van je hoofd zeggen meer dan alle mooie gegevens op papier van welke speaker dan ook.
wie het laatst lacht....denkt het langzaamst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)