Mening gevraagd ivm aanschaf 2dehands VMB set
(8 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 7-3-2008 16:37 |
Beste forummers, Zoals de titel al aangeeft kan ik voor een mooi prijsje (350 euro) een vmb set kopen bestaande uit; 2 x VMB Pro 12 2 x VMB SB-215 echter zit er natuurlijk een keerkant voor zo'n prijs (kan ook niet anders) en wel; de 2*12 inchers zijn kapot + het filter van de toppen. Volgens de adverteerder zijn de drivers van d hoorn nog wel intact.. Kan dit aangezien het filter volgens mij (eventueel) nog wat beveiliging bied en aangezien die kapot is en de 12 inchers ook? Ik weet het niet vandaar de vraag ;-) De subs zijn nog in orde.. Wat denken jullie? Is het de moeite waard? MVG Vincent | |
Philip_JanssenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-10-2003 Laatste: 9-3-2013 Berichten: 532 | 7-3-2008 16:47 |
De subs zijn dubbel 15" in een bandpass behuizing. Oogt redelijk netjes en als de specs kloppen zijn het hele aardige subs. Vooral lekker compact voor een dubbel 15". De toppen zijn 12"/2". Als de hoorndriver en hoorn nog intact zijn, zou dat ideaal zijn. Ik zou dat echter wel testen! De goedkoopste 2" driver die ik heb kunnen vinden is de B&C DE64TN. Deze kost ongeveer 260 euro per stuk. Exclusief hoorn! 350 euro lijkt mij een prima prijs ALS de subs en de hoordrivers nog goed zijn en de kasten allemaal in nette staat zijn verder. Je zult echter wel redelijk wat tijd kwijt zijn met het samenstellen van een nieuw filter en het zoeken van een geschikte mid driver (12"). En uiteraard gaat dat je ook nog wel een paar honderd euro kosten. | |
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is! | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 7-3-2008 17:16 |
Beste Philip, Ik snap idd dat het nog geld gaat kosten Echter wil ik de toppen actief aan gaat sturen (scheelt weer filtergeld ;-) Bovendien moet er waarschijnlijk een andere speaker in (moet nog navragen bij VMB wat er normaal insteekt. Ik weet niet of eer 12 inch te vinden is voor in deze behuizing? Als dit gebeurt zal het toch gecorrigeerd moeten worden (andere combinatie als orgineel) en daardoor beter is om actief te gaan werken (juist/niet juist?) Wat zal een 12 incher (passend bij specs) ongeveer kosten? Toevallig iemand nog ervaring met deze set? (Als het toch 'niks' is zou het zonde zijn daar geld/energie in te steken.. | |
DjblackdevilStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-8-2002 Laatste: 7-2-2021 Berichten: 259 | 10-3-2008 22:21 |
even een kick aangezien mijn reservering bijna verloopt.. Deal or no deal? Zonder gekkigheid, een leuke set of is het de investering (tijd/geld) niet waard? Groetjes | |
HugoovStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-4-2005 Laatste: 12-6-2019 Berichten: 385 | 11-3-2008 19:41 |
Ken de speakers absoluut niet maar het is natuurlijk niet veel geld. Gewoon je verstand gebruiken, kijken of het er nog netjes uitziet en of alle componenten correct werken. Als alle 4 de 15"ers nog werken en de kasten nog netjes zijn heb je voor 350 euro 2 leuke compacte basjes. De tops kun je dan nog gaan opknappen. Controleer dus: - de orginele speakers er inzitten - de speakers werkelijk allemaal nog werken - Of het nog goed klinkt als er een flink vermogen op staat. - etc. ' !! ik google nieuwprijzen van 1200 euro per kast dus dit is wel een erg abnormale aan bieding | |
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 11-3-2008 20:05 |
Hugoov schreef: !! ik google nieuwprijzen van 1200 euro per kast dus dit is wel een erg abnormale aan biedingIk vind de VMB statieven best netjes (mag ook wel voor het geld) maar de VMB speakers hebben mij nooit kunnen bekoren... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
HugoovStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-4-2005 Laatste: 12-6-2019 Berichten: 385 | 11-3-2008 20:20 |
Dré schreef: Hugoov schreef: !! ik google nieuwprijzen van 1200 euro per kast dus dit is wel een erg abnormale aan biedingIk vind de VMB statieven best netjes (mag ook wel voor het geld) maar de VMB speakers hebben mij nooit kunnen bekoren... Tuurlijk zou het kunnen dat je een stapel MDF koopt maar voor dit geld verwacht ik wel wat meer dan MDF. Dat de 12"ers en het filter kapot zijn zegt wel wat over het gebruik. Maargoed je weet dit gewoon niet zeker, goed informeren en kasten beluisteren en desnoods losschroeven lijkt mij dus gewoon het beste. | |
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show | |
)pieter(Standaard Lid Uit: België Sinds: 4-12-2007 Laatste: 13-2-2020 Berichten: 247 | 12-3-2008 16:18 |
Als je dit objectief bekijkt is dit natuurlijk een ongeziene aanbieding als de nieuwe kasten 1200 euro het stuk kosten. Ik zou vooral kijken of de originele woofers erin steken en de baskasten in redelijke staat zijn. De baskasten helemaal openschroeven het is immers spijtig als je een volledig originele kast koopt en in de andere kast toevallig erg low-budget speakers steken. Wees kritisch is de boodschap ! mvg pieter | |
Dj krissieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2006 Laatste: 11-11-2024 Berichten: 387 | 12-3-2008 22:13 |
Kwam de de verkoper ook tegen met de advertentie, maar daar stond bij: Let op: de 15” speakers zijn Ciare speakers. Horen de Ciare speakers ook echt in de kast... Kristian | |